Gå til innhold

'Forstyrelser' på øye


the_ball

Anbefalte innlegg

Jeg opplever noe lignende som det som beskrives i dette svaret:

http://www.doktoronline.no/section/nosection/433

Jeg 'ser' en tjuk strek som kommer rundt synsfeltet i mange farger. Den glir tilslutt inn i synsfeltet slik at det blir vanskelig å se. Det går velidg gradvis og går over i løpet av ca 15 min.

Det merkelige er at når jeg forklarte dette til min mor så kunne hun fortelle at hun opplever det samme, men når hun prøvde å forklare det til legen virket det ikke som han forsto hva hun mente.

Dette skjer kun når jeg er utslitt og ikke har spist på lenge.

Vet noen hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Jeg hadde netthinneløsning i fjor og ble operert for det. Det somskjedde med meg var at om morgenen når jeg våknet så jeg vanlig. Ut over dagen var det som en skygge kom sigende innover øyet og i det området så jeg bare difust eller ikke i det hele tatt. Skyggen forsvant kun dersom jeg la meg ned å hvilte. Jeg er veldig nærsynt -9 og -10 og det er grunnen til at jeg er mer utsatt enn andre "normalt" seende mennesker. Dersom flekken kommer og går er det ikke sikkert at det er det du har. Men for at du skal roe deg ville jeg ha fått en henvisning til øyelege, eller tatt kontakt med en privat øyelege dersom du føler legen ikke tar deg på alvor.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tori1365380566

Hei!

Dette høres egentlig ut som når jeg får migreneanfall. Først får jeg den såkalte "auraen" - som er synsforstyrrelse med "lyn" og streker i mange farger og fasonger. Dette er innledningen, og det har jeg bare på en side om gangen. Får du hodepine etterpå?

Uansett, snakk med legen din som eventuelt henviser deg til øyenlege eller nevrolog.

Lykke til!

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Dette høres egentlig ut som når jeg får migreneanfall. Først får jeg den såkalte "auraen" - som er synsforstyrrelse med "lyn" og streker i mange farger og fasonger. Dette er innledningen, og det har jeg bare på en side om gangen. Får du hodepine etterpå?

Uansett, snakk med legen din som eventuelt henviser deg til øyenlege eller nevrolog.

Lykke til!

Hilsen

("auraen" - som er synsforstyrrelse med "lyn" og streker i mange farger og fasonger.)

Er en veldig god beskrivelse av hvordan det 'ser' ut. Og det kommer bare på det ene øye. Jeg kan ikke huske om det veksler side fra gang til gang. Det kan gå lang tid i mellom vært 'annfall'. Jeg får ikke hodepine etterpå bare en god følelse av at det er over. Jeg studerer for tiden i Australia så det er litt langt til legen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Dette høres egentlig ut som når jeg får migreneanfall. Først får jeg den såkalte "auraen" - som er synsforstyrrelse med "lyn" og streker i mange farger og fasonger. Dette er innledningen, og det har jeg bare på en side om gangen. Får du hodepine etterpå?

Uansett, snakk med legen din som eventuelt henviser deg til øyenlege eller nevrolog.

Lykke til!

Hilsen

("auraen" - som er synsforstyrrelse med "lyn" og streker i mange farger og fasonger.)

Er en veldig god beskrivelse av hvordan det 'ser' ut. Og det kommer bare på det ene øye. Jeg kan ikke huske om det veksler side fra gang til gang. Det kan gå lang tid i mellom vært 'annfall'. Jeg får ikke hodepine etterpå bare en god følelse av at det er over. Jeg studerer for tiden i Australia så det er litt langt til legen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...