Gå til innhold

disketter og innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig å få igjen innhold på en vanlig diskett når den er slettet? Er det mulig for hackere å få den innhentet, eller kan man bare hive diskettene, når innholdet er slettet?

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Det er mulig å hente data fra en slettet, men få tak i en ringmagnet fra en gammel høyttaler og dra disketten et sekund nedpå magneten, da skulle det bli blankt.

Eller brenn dem.

Skrevet

Det er mulig å hente data fra en slettet, men få tak i en ringmagnet fra en gammel høyttaler og dra disketten et sekund nedpå magneten, da skulle det bli blankt.

Eller brenn dem.

Hvordan er det mulig å innhente når det er slettet? PÅ hvilken måte gjør de det?

Kan man bare bruke vanlige magneter?

Er det forresten noen måter å "redde" en diskett som ikke vil åpnes, står at den må formateres, eller ikke finner link, når jeg vet at det er noe på den...

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Hvordan er det mulig å innhente når det er slettet? PÅ hvilken måte gjør de det?

Er det forresten noen måter å "redde" en diskett som ikke vil åpnes, står at den må formateres, eller ikke finner link, når jeg vet at det er noe på den...

Hvis disketten er bare er formatert uten at det er lagret filer der på nytt, kan du bruke kommandoen UNFORMAT. Er de derimot slettet, kan man bruke UNDELETE.

Er disketten brukt til å lagre nye filer og den er blitt full, kan man ikke hente tilbake. Er den lagret halvfull, kan man kanskje få tilbake noe.

Man må altså skrive over dataene for at de skal forsvinne helt, eller bruke en kraftig magnet for å fjerne alt.

Skrevet

Hvis disketten er bare er formatert uten at det er lagret filer der på nytt, kan du bruke kommandoen UNFORMAT. Er de derimot slettet, kan man bruke UNDELETE.

Er disketten brukt til å lagre nye filer og den er blitt full, kan man ikke hente tilbake. Er den lagret halvfull, kan man kanskje få tilbake noe.

Man må altså skrive over dataene for at de skal forsvinne helt, eller bruke en kraftig magnet for å fjerne alt.

Takk for svar.

hvor skriver man f.eks unformat?

det virker som om den ikke er formatert, men jeg vet jeg har lagt inn noen filer der, men innholdet vil bare ikke vises.

hvilke andre magneter kan jeg bruke? all slags magneter? (kjøleskapsmagneter ;)? ) er det da mulig å bruke diskettene igjen etter det?

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Takk for svar.

hvor skriver man f.eks unformat?

det virker som om den ikke er formatert, men jeg vet jeg har lagt inn noen filer der, men innholdet vil bare ikke vises.

hvilke andre magneter kan jeg bruke? all slags magneter? (kjøleskapsmagneter ;)? ) er det da mulig å bruke diskettene igjen etter det?

UNFORMAT er et DOS-program.

Norton diskdoktor kan reparere disketten, men jeg har aldri vært borti noen som i realiteten lar seg lese skikkelig etterpå.

Alle slags kraftige magneter. Disketten kan formaters og brukes etterpå tror jeg.

Skrevet

1- Når du sletter en fil på diskett så fjerner bare maskinen informasjonen til filen i filtabellen (den sektoren som forteller diskett stasjonen hva som er på disketten) mens selve dataene filen inneholder blir igjen på disken. "hackere" kan da rekonstruere disse dataene ved å analysere alle kriker og kroker på disketten og lese infoen der (med spesiell rekonstruerings software)

ring magneten vil slette absolutt all data på disketten siden dataene på disken består av magnetiske prikker og mellomrom som representerer 1'ere og 0'ere. det er som å rive ned alle sjakk brikkene på et sjakk brett med et balltre

Skrevet

undelete og unformat er jo ikke noen dos komando

Ulv I Faarikaal
Skrevet

undelete og unformat er jo ikke noen dos komando

DOS-programmer mener jeg.

UNDELETE _var_ DOS-kommando inntil MSDOS 3.2, men det ble så mye bråk om den at MS tok den vekk. Folk ble så skuffa da de ikke fikk tilbake filene sine stakkars.

UNFORMAT er fra Norton og brukes kun på FAT.

Skrevet

DOS-programmer mener jeg.

UNDELETE _var_ DOS-kommando inntil MSDOS 3.2, men det ble så mye bråk om den at MS tok den vekk. Folk ble så skuffa da de ikke fikk tilbake filene sine stakkars.

UNFORMAT er fra Norton og brukes kun på FAT.

Hvor får jeg tak i disse programmene da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...