Gå til innhold

Graviditet og abort

Anbefalte innlegg

Hei!

Du kan ringe Ullevål sykehus direkte,du slipper å ta kontakt med fastlegen din først.Her er tlf. nr:Kontakttelefon for svangerskapsavbrudd: 22 11 98 31, kl. 09.00-11.00 og 12.00-14.00.

Så kan du avtale tid med de,og få fastsatt når du skal ta abort.

Fortsetter under...

• Svar 168
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

29

• Grip

12

• magnus

11

• Sør

6

Mest aktive i denne tråden

Jeg hadde overhodet ikke tenkt å legge meg borti denne tråden. Men da du startet med din sedvanlige utskjelling av et saklig innlegg, kunne jeg ikke dy meg.

Jeg er enig. Det må da være lov å spørre om noe som faktisk er litt mening i, uten at Sør skal fly i strupen på vedkommende. For at abort er mord, det er det mange som mener.

Gjest Pricilla

Jeg føler liten skam over å argumentere for barns rett til liv.

Det kan langt i fra kalles drap av barn! Det er ikke et barn enda, men kvinnens og mannens celler som er smelta sammen. Når man tar abort er ikke noe utviklit enda.. Så det er langt i fra et barn!

Når man er i en vanskleig situasjon fra før blir det ikke bedre med et barn attpåtil. Da gjør man det eneste riktige for det som skulle ha blitt et menneske. Så døm ikke før du har vært i samme situasjon selv!

Det kan langt i fra kalles drap av barn! Det er ikke et barn enda, men kvinnens og mannens celler som er smelta sammen. Når man tar abort er ikke noe utviklit enda.. Så det er langt i fra et barn!

Når man er i en vanskleig situasjon fra før blir det ikke bedre med et barn attpåtil. Da gjør man det eneste riktige for det som skulle ha blitt et menneske. Så døm ikke før du har vært i samme situasjon selv!

Foreskriving av død synes jeg er et lite egnelig sosialpolitisk virkemiddel, selv om det er meget utbredt.

"Moren har så dårlige forutsetninger for barn nå". Vi har i vår perverterte materalisme kommet så langt at vi måler omsorgsevne i kjøpekraft og boflate.

Abortpraksisen er jo rimelig for samfunnet, mennene er desidert tjent med den og samfunnsmaskineriet sikres stabil og lavtlønnet kvinnelig arbeidskraft. Hva som er så frigjørende med denne praksisen skjønner jeg ikke helt.

....

Samfunnet burde gi norske kvinner langt bedre økononomiske incentiver til å føde barn. Gjerne en engangsutbetaling på 300.000 kroner pr. barn. Dette ville bety 15 mrd på statsbudsjettet, eller et par prosent av det hele.

Annonse

Jeg har vært i den situasjonen, og jeg bestilte time til abort. Etter en stund innså jeg at jeg ikke kunne gjøre det, og i dag ser jeg faktisk på det som drap. Jeg hadde ingen penger da jeg ble gravid, var ikke i et fast forhold + +, men jeg valgte å beholde barnet fordi jeg visste at det alltid ordner seg. Jeg mener det er en ufattelig egoistisk handling å ta abort, og du vil nok, Pricilla, se annerledes på dette hvis du selv får barn en gang.

laguna1365380434

Jeg har vært i den situasjonen, og jeg bestilte time til abort. Etter en stund innså jeg at jeg ikke kunne gjøre det, og i dag ser jeg faktisk på det som drap. Jeg hadde ingen penger da jeg ble gravid, var ikke i et fast forhold + +, men jeg valgte å beholde barnet fordi jeg visste at det alltid ordner seg. Jeg mener det er en ufattelig egoistisk handling å ta abort, og du vil nok, Pricilla, se annerledes på dette hvis du selv får barn en gang.

Bullshit.

Det som er ufattelig egoistisk er å trøkke ut av seg unger som om skulle ha hatt betalt for det, mens en verken har økonomi eller overskudd til å ha noen.

Unger skal være ønsket for sin egen del, og ikke være et resultat av dårlig sammvittighet fra umodne jentunger med forvirrede etikk begreper.

Bullshit.

Det som er ufattelig egoistisk er å trøkke ut av seg unger som om skulle ha hatt betalt for det, mens en verken har økonomi eller overskudd til å ha noen.

Unger skal være ønsket for sin egen del, og ikke være et resultat av dårlig sammvittighet fra umodne jentunger med forvirrede etikk begreper.

Jeg valfte som sagt å beholde barnet. Og ikke fordi det var ønsket fra begynnelsen av. Men det BLE jo ønsket etterhvert, og i dag er han det kjæreste jeg har. Jeg tror det er vanskeligere å leve med å ta abort enn å "presse ut en unge", som du så klokt kaller det. Men du har kanskje ikke barn selv?

Gjest Ikke undertegnet

Jeg valfte som sagt å beholde barnet. Og ikke fordi det var ønsket fra begynnelsen av. Men det BLE jo ønsket etterhvert, og i dag er han det kjæreste jeg har. Jeg tror det er vanskeligere å leve med å ta abort enn å "presse ut en unge", som du så klokt kaller det. Men du har kanskje ikke barn selv?

Jeg er enig. Man forandrer virkelig syn på abort etter å ha fått barn selv. Og laguna, mine barn er såvisst ikke "presset ut" selv om de ikke var helt planlagt.

Det faktum at det tas livet av 50.000 småunger bare her i landet hvert eneste år, burde vel kunne rettferdiggjøre et innlegg på åpent forum, uten å måtte spørre noen først?

Du bør vite riktig antall før du uttaler deg hvertfall.

http://www.ssb.no/emner/03/01/20/abort/tab-2003-07-29-01.html

Bullshit.

Det er da ikke noe anerkjent prinsipp å ta livet av folk fordi økonomien er dårlig?

I så fall er det mange eldre som ligger tynt an i kommuner med slunken kasse.

Kanskje blir dette det neste? Mange ivrer jo for aktiv dødshjelp.

Nedgradering av menneskeverdet slår ut på mange ulike måter. Vi ser det på måten samfunnet behandler "ressurssvake" grupper; Abort som tilbud til vanskeligstilte kvinner (og drap av ufødt liv), nedprioritering av tilbud til folk med ulike former for funksjonshemning, elendig tilbud til narkomane og skandale på skandale innen eldreomsorgen.

Kvaliteten på samfunnet kan gjerne måles i måten vi behandler våre svakeste. Og denne kvaliteten utvikler seg ikke positivt.

Annonse

laguna1365380434

Jeg tror også det er vanskelig for mange å ta abort. For de mange, som deg, kaller det b.la egoistisk og hensynsløst.

Slik får en mange ulykkelige mødre, ulykkelige barn og i det hele tatt mye tristesse.

Jeg har ingen barn(som om det skulle være relevant *himle*) av hovedsakelig to årsaker:

1. jeg tror det finnes mer ved livet enn barnefødsler, oppdragelse og kontantstøtte

2. Om jeg skulle ha noen, skulle jeg vært 100% sikker på hva jeg drev med. Jeg mener nemlig det er møkkegoistisk, brutalt og hensynsløst å sette liv til verden uten tanke for annet en seg selv og egen samvittighets lette.

Og denslags folk føler seg gjerne kallet til å moralisere over andre og. Phøy...

Jeg tror også det er vanskelig for mange å ta abort. For de mange, som deg, kaller det b.la egoistisk og hensynsløst.

Slik får en mange ulykkelige mødre, ulykkelige barn og i det hele tatt mye tristesse.

Jeg har ingen barn(som om det skulle være relevant *himle*) av hovedsakelig to årsaker:

1. jeg tror det finnes mer ved livet enn barnefødsler, oppdragelse og kontantstøtte

2. Om jeg skulle ha noen, skulle jeg vært 100% sikker på hva jeg drev med. Jeg mener nemlig det er møkkegoistisk, brutalt og hensynsløst å sette liv til verden uten tanke for annet en seg selv og egen samvittighets lette.

Og denslags folk føler seg gjerne kallet til å moralisere over andre og. Phøy...

Det har faktisk mye å si om du har fått barn selv, for tro meg; du endrer virkelig syn på abort når du har fått barn.

Men ærlig talt, laguna...

"Jeg mener nemlig det er møkkegoistisk, brutalt og hensynsløst å sette liv til verden uten tanke for annet en seg selv"...

Er det liksom bedre å ta abort, uten tanke for annet enn seg selv? Det er her den virkelige egoismen kommer frem!!

"Jeg mener nemlig det er møkkegoistisk, brutalt og hensynsløst å sette liv til verden uten tanke for annet en seg selv og egen samvittighets lette."

Du verden. Så det å gi liv til et menneske er "møkkaegoistisk"? Og hvis man tar abort viser man sin oppofrelse og hjertegode sinnelag?

laguna1365380434

Det er da ikke noe anerkjent prinsipp å ta livet av folk fordi økonomien er dårlig?

I så fall er det mange eldre som ligger tynt an i kommuner med slunken kasse.

Kanskje blir dette det neste? Mange ivrer jo for aktiv dødshjelp.

Nedgradering av menneskeverdet slår ut på mange ulike måter. Vi ser det på måten samfunnet behandler "ressurssvake" grupper; Abort som tilbud til vanskeligstilte kvinner (og drap av ufødt liv), nedprioritering av tilbud til folk med ulike former for funksjonshemning, elendig tilbud til narkomane og skandale på skandale innen eldreomsorgen.

Kvaliteten på samfunnet kan gjerne måles i måten vi behandler våre svakeste. Og denne kvaliteten utvikler seg ikke positivt.

Vissvass, fra ende til annen.

Nessa? Er det deg?;)

Å kalle et uutviklet foster for et liv, i den forstand vi vanligvis snakker om det blir feil.

Hva er forskjellen på livsrettighetene til en sedcelle eller en bitteliten zygote? Er du i mot bruk av spiral også? Den hindrer befruktede egg i å feste seg i livmoren...Mord! Mord!

Klart det er helt greit å ta abort, om en nå har kommet i den leie situasjonen å være gravid uten å ønske det, og det uten å ha dårlig sammvittighet også.

Det som ikke er greit er den hjertløsheten som utvises av enkelte arkaiske, forhåpentligvis snart utdødde ubermoralister.

laguna1365380434

"Jeg mener nemlig det er møkkegoistisk, brutalt og hensynsløst å sette liv til verden uten tanke for annet en seg selv og egen samvittighets lette."

Du verden. Så det å gi liv til et menneske er "møkkaegoistisk"? Og hvis man tar abort viser man sin oppofrelse og hjertegode sinnelag?

Ja.

Gjest helt skrudd?

Foreskriving av død synes jeg er et lite egnelig sosialpolitisk virkemiddel, selv om det er meget utbredt.

"Moren har så dårlige forutsetninger for barn nå". Vi har i vår perverterte materalisme kommet så langt at vi måler omsorgsevne i kjøpekraft og boflate.

Abortpraksisen er jo rimelig for samfunnet, mennene er desidert tjent med den og samfunnsmaskineriet sikres stabil og lavtlønnet kvinnelig arbeidskraft. Hva som er så frigjørende med denne praksisen skjønner jeg ikke helt.

....

Samfunnet burde gi norske kvinner langt bedre økononomiske incentiver til å føde barn. Gjerne en engangsutbetaling på 300.000 kroner pr. barn. Dette ville bety 15 mrd på statsbudsjettet, eller et par prosent av det hele.

Er du helt skrudd? 300.000 for å føde barn? Ja, det skulle nok blitt en del lykkelige barn, tenker jeg. Så gunstig å sette unger til verden og tjene rått på det. Er ikke så nøye om ungene har det bra.

Omsorgsevne har ikke noe med inntekt og boflate å gjøre - enig i det, men du kan ikke benekte at mange barn i Norge i dag IKKE får den omsorgen de burde fått, og som de burde ha KRAV på. Det er utallige barn i fosterhjem, for ikke å snakke om alle de som bor hjemme, men som kanskje ikke burde gjort det.

Folk bør ikke få unger hvis de ikke oppriktig vil HA unger. Det bør være noe man faktisk vil, fortrinnsvis også har ønsket seg og planlagt. Det er ikke riktig mot barna å sette dem til verden for å få 300.000 kroner cash og skattefritt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...