Gå til innhold

Graviditet og abort

Anbefalte innlegg

Så om man har tid og penger til å ta seg av et barn, men velger å ta abort fordi man ikke gidder, da er man ikke egoistisk? Nå er du bare for latterlig, og dermed setter jeg strek for denne diskusjonen. Orker ikke å bruke energi på en som virker så lite moden.

Man kan velge å absolutt ikke ville forstå, noe du opplagt må har gjort...

Fortsetter under...

• Svar 168
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

29

• Grip

12

• magnus

11

• Sør

6

Mest aktive i denne tråden

laguna1365380434

Bare svar på spømrsmålet du. Men du innser kanskje at det faktisk ikke er noen som angrer på å ha fått barn, i forhold til de som har tatt abort, og dermed har du alle piggene ute?

Jeg svarte, gjorde jeg ikke?

Jeg har piggene ute ja, jeg er drittsjokkert over at det fortsatt finnes denslags holdninger rundt om. Litt trist faktisk.

Du synes det er fint du da, å forby abort, reinnføre strikkepinnene og la det stå til?

Siden ingen har rett til å angre på graviditeter?

Jeg tror det er mange grunner til å ikke angre på å få barn.(selvfølgelig er en av de at de fleste mødre er glade i ungene sine uansett. heldigvis.)

Abort er en annen av de. Folk trenger ikke å komme i håpløse situasjoner så lenge det finnes alternativer.

Man kan velge å absolutt ikke ville forstå, noe du opplagt må har gjort...

Selvfølgelig forstår jeg. Søsteren min tok abort i fjor, fordi hun er syk og dermed ikke kan ta seg av et barn akkurat nå. Og hun slapp det laguna kaller "moraliserende sludder" fra meg, fordi hun ikke trengte det. Så selvfølgelig forstår jeg at noen tar abort. Men at laguna forsvarer de som bruker abort som prevensjonsmiddel og som tar abort fordi de ikke gidder å styre med barn, det skjønner jeg ikke.

Gjest Ikke signert

Jeg svarte, gjorde jeg ikke?

Jeg har piggene ute ja, jeg er drittsjokkert over at det fortsatt finnes denslags holdninger rundt om. Litt trist faktisk.

Du synes det er fint du da, å forby abort, reinnføre strikkepinnene og la det stå til?

Siden ingen har rett til å angre på graviditeter?

Jeg tror det er mange grunner til å ikke angre på å få barn.(selvfølgelig er en av de at de fleste mødre er glade i ungene sine uansett. heldigvis.)

Abort er en annen av de. Folk trenger ikke å komme i håpløse situasjoner så lenge det finnes alternativer.

Men skjønner du ingenting?? Graviditet er ingen håpløs situasjon! Så lenge du er normalt oppegående (ikke fysisk/psykisk syk, narkoman e.l.) KAN alle ta seg av et barn om de bare VIL. Men mange tar abort, som Karla sier, fordi de ikke orker å ta seg av et barn. Hva er det for noe?

laguna1365380434

Helt enig med deg i alt du skriver, men stusset over en ting: utetisk å foreta fosterutvelgelser etter defekter.

For min del har jeg sett tilfeller av nære folk bli utsatt for alvorlige ulykker og endt opp med store hjerneskader. Noenogtyve år og på pleiehjem. Uten å utdype det enda mer vet jeg bare at det er ikke slikt liv jeg vil ønske meg, mine nærmeste vet nok dette også. For meg er det ikke noe liv. Forstod det sånn på deg også.

Min barne- og ungdomskamerat har en søster som har hatt hjerneskader fra fødselen av. Hun kan muligens si "mamma" eller "pappa", men det er usikkert. Hun er vel i dag ca 30 år, hun kan gå for egen maskin, men må bruke bleier. Kan ikke huske hun noen gang har festet blikket. For meg er det heller ikke noe liv....

Om man vet dette før fødselen..og....uetisk?

Nei, jeg er enig med deg.

Det gikk litt kjapt i svingene her, og jeg mente at jeg synes det er litt guffent at enkelte ikke ønsker f.eks barn som har sykdommer en kan leve med (mild hjertesykdom, sånn bindevevs ting(???)) som jeg har hørt det er mulig å foreta utvelgelsewr på b.la i USA.

Eller å velge etter kjønn.

Jeg hadde nok følt meg litt ond om situasjonen ellers var i orden og jeg ønsket barn og valgte bort noen fordi det f.eks var jente eller hadde en mindre defekt, som det ellers kunne leve med.

Det var med andre ord slurv. Jeg er provosert og sjokkert over enkelte her, og da hender det det går fort unna.:o)

laguna1365380434

Men skjønner du ingenting?? Graviditet er ingen håpløs situasjon! Så lenge du er normalt oppegående (ikke fysisk/psykisk syk, narkoman e.l.) KAN alle ta seg av et barn om de bare VIL. Men mange tar abort, som Karla sier, fordi de ikke orker å ta seg av et barn. Hva er det for noe?

Pissprat. Graviditet kan godt være en håpløs situasjon, selvom det ikke er det for deg.

Og jeg mener det ikke er noe alternativ å sånn halvassed oppdra en sneip man ikke ønsket seg.

Jeg synes unger er mer verdt enn som så.

Jeg synes ikke det er noen menneskerett og ha barn bare fordi, eller fordi andre har det og.

En bør jaggu ha litt mer en livmor og reproduksjonsevne for å være noens forelder.

Hvis man innser at man mangler viktige ting når man er gravid, som f.eks ønske om å bli mor får en heller lavære.

Annonse

laguna1365380434

Selvfølgelig forstår jeg. Søsteren min tok abort i fjor, fordi hun er syk og dermed ikke kan ta seg av et barn akkurat nå. Og hun slapp det laguna kaller "moraliserende sludder" fra meg, fordi hun ikke trengte det. Så selvfølgelig forstår jeg at noen tar abort. Men at laguna forsvarer de som bruker abort som prevensjonsmiddel og som tar abort fordi de ikke gidder å styre med barn, det skjønner jeg ikke.

Jeg har aldri forsvar å bruke abort som prevensjon.

Forresten er det et av de aller latterligste utrykkene jeg hører. Tror du virkelig noen legger seg på benken i stedet for å ta p-pillen sin som et bevvist valg?

Get real!!

Nei, jeg er enig med deg.

Det gikk litt kjapt i svingene her, og jeg mente at jeg synes det er litt guffent at enkelte ikke ønsker f.eks barn som har sykdommer en kan leve med (mild hjertesykdom, sånn bindevevs ting(???)) som jeg har hørt det er mulig å foreta utvelgelsewr på b.la i USA.

Eller å velge etter kjønn.

Jeg hadde nok følt meg litt ond om situasjonen ellers var i orden og jeg ønsket barn og valgte bort noen fordi det f.eks var jente eller hadde en mindre defekt, som det ellers kunne leve med.

Det var med andre ord slurv. Jeg er provosert og sjokkert over enkelte her, og da hender det det går fort unna.:o)

Og vi er sjokkerte og provoserte over deg, som mener at abort er et brukbart prevensjonsmiddel.

Gjest Ikke signert

Pissprat. Graviditet kan godt være en håpløs situasjon, selvom det ikke er det for deg.

Og jeg mener det ikke er noe alternativ å sånn halvassed oppdra en sneip man ikke ønsket seg.

Jeg synes ikke det er noen menneskerett og ha barn bare fordi, eller fordi andre har det og.

En bør jaggu ha litt mer en livmor og reproduksjonsevne for å være noens forelder.

Hvis man innser at man mangler viktige ting når man er gravid, som f.eks ønske om å bli mor får en heller lavære.

Du skjønner fremdeles ikke... Men greit, tro hva du vil. Dessuten har jeg aldri fått barn, men kan aldri tenke meg at graviditet er en håpløs situasjon. Kan man ha sex, får man værsågod ta konsekvensene av det.

Problemene oppstår fordi man benytter morens midlertidige likviditetsproblemer f.eks., som argument for rettferdiggjøre drap av et forsvarsløst individ. Dette er for de fleste en emosjonelt vanskelig sak, og derfor også den høye temperatur vi kan ane her i tråden.

Retten til liv er vanligvis ikke avhengig av at omsorgsfunksjonen (foreldre eller andre) tilfredstiller visse krav.

Retten til liv bør stå over slike hensyn.

Og vi er sjokkerte og provoserte over deg, som mener at abort er et brukbart prevensjonsmiddel.

Og ikke bare det. Hun mener at det ikke finnes noe egoistisk ved å ta abort. Men om man velger å få barnet, DA er man egoistisk. Og hun mener abort kommer av godheten i mennesket. Jaja, forstå det den som kan.

Idiot. Lær deg å lese før du svarer.

Jeg har aldri sagt abort er ett godt prevensjonsmiddel.

Også så upraktisk;)

Du har ikke sagt det rett ut, nei. Men som sagt, du synes det er greit at man tar abort om man bare ikke gidder å ta seg av et barn. Man kan ha god økonomi og tid, men man gidder bare ikke. Da blir det er prevensjonsmiddel.

Annonse

laguna1365380434

Du skjønner fremdeles ikke... Men greit, tro hva du vil. Dessuten har jeg aldri fått barn, men kan aldri tenke meg at graviditet er en håpløs situasjon. Kan man ha sex, får man værsågod ta konsekvensene av det.

Og hiv er gudstraffedom over homsene og sånn..:D

Jada sex er noe jævla herk, kun egnet til babyproduksjon

Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine.

Så du mener seriøst at alle som kan pule er godt foreldre materiale?

Gjest helt skrudd

Idiot. Lær deg å lese før du svarer.

Jeg har aldri sagt abort er ett godt prevensjonsmiddel.

Også så upraktisk;)

Hei laguna!

Du får så øra flagrer - så jeg vil bare si at jeg er veldig enig med deg. Jeg har aldri hørt om noen som har brukt abort som en prevensjonsmetode. Tvert i mot er abort et valg som for mange er vanskelig å ta, og når de tar det, så har de vanligvis veldig gode grunner for det.

Om Grip eller andre mener at det spiller ingen rolle hvilken livssituasjon eller økonomi en har, at en alltid skal og må få barn hvis man blir gravid får jo stå for deres regning.

Det er kun den det selv gjelder som kan bestemme om de ønsker seg barn eller ikke. Og det er ØNSKET det må gå på. Ønsker man ikke barn, uansett grunn, så er det heller ikke riktig å sette barn til verden.

Gjest Ikke signert

Og hiv er gudstraffedom over homsene og sånn..:D

Jada sex er noe jævla herk, kun egnet til babyproduksjon

Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine.

Så du mener seriøst at alle som kan pule er godt foreldre materiale?

DET mener jeg ikke. Men du fatter jo ikke poenget til noen av oss her! Ingen her inne mener vel at man ALDRI skal ta abort. Men hvorfor skal man ta abort om man har råd og tid til å ta seg av et barn? Om man velger å ta abort p.g.a. det liksom ikke passer helt, er ikke det egoistisk? Eller gjør man det liksom av godhet, slik som du sier? Du vil jo ikke skjønne. Kverulantfaen.

Gjest helt skrudd

Du har ikke sagt det rett ut, nei. Men som sagt, du synes det er greit at man tar abort om man bare ikke gidder å ta seg av et barn. Man kan ha god økonomi og tid, men man gidder bare ikke. Da blir det er prevensjonsmiddel.

Nei. Det blir ikke det. Prevensjon er noe man bruker for ikke å bli gravid. Abort er noe man kan velge å få utført hvis man skulle bli gravid på et tidspunkt hvor det er uønsket og uplanlagt.

Gjest helt skrudd

DET mener jeg ikke. Men du fatter jo ikke poenget til noen av oss her! Ingen her inne mener vel at man ALDRI skal ta abort. Men hvorfor skal man ta abort om man har råd og tid til å ta seg av et barn? Om man velger å ta abort p.g.a. det liksom ikke passer helt, er ikke det egoistisk? Eller gjør man det liksom av godhet, slik som du sier? Du vil jo ikke skjønne. Kverulantfaen.

Hvis laguna er en kverulantfaen, så er vel du en dust.

Hvem er du som skal bestemme om en kvinnes grunner for å ta abort er "gode nok"? Det er da for faen ikke din sak.

laguna1365380434

Hei laguna!

Du får så øra flagrer - så jeg vil bare si at jeg er veldig enig med deg. Jeg har aldri hørt om noen som har brukt abort som en prevensjonsmetode. Tvert i mot er abort et valg som for mange er vanskelig å ta, og når de tar det, så har de vanligvis veldig gode grunner for det.

Om Grip eller andre mener at det spiller ingen rolle hvilken livssituasjon eller økonomi en har, at en alltid skal og må få barn hvis man blir gravid får jo stå for deres regning.

Det er kun den det selv gjelder som kan bestemme om de ønsker seg barn eller ikke. Og det er ØNSKET det må gå på. Ønsker man ikke barn, uansett grunn, så er det heller ikke riktig å sette barn til verden.

Takk! :o) Fint at alle ikke er på linje med Grip&co..

Jeg skulle egentlig bare svare på et praktisk dspørsmål, så kryper de frem fra steinene sine..

Litt skremmende egentlig:-o

Er det rart folk får traumer, om det er sånt de blir møtt med!

Gjest Ufattelig

Hei laguna!

Lise: "Du, Håkon, jeg er gravid..."

Håkon: "Nei, faeeen, dette gidder vi ikke! Jeg er opptatt med å tjene enda mer penger".

Lise: "Og herregud, jeg vil ikke gå glipp av de daglige caférundene med veninnene mine!".

Håkon: "Nei, hva skal vi med en liten unge? Ta abort!"

Lise: "Ja, og jeg gjør det jo av godhet, sant? Vi er vel ikke egoistiske nå?"

Håkon: "Egoistiske? Phø! Vi gjør jo bare det som er best for oss! Vi bryr oss vel ikke om at dette faktisk kan vokse og leve og bli et lite nurk en dag".

Lise: "Nei, så lenge vi ikke gidder å ta oss av en unge, synes jeg det er helt greit med abort".

Og det gjør laguna også...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...