Gå til innhold

Graviditet og abort

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 168
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

29

• Grip

12

• magnus

11

• Sør

6

Mest aktive i denne tråden

laguna1365380434

DET mener jeg ikke. Men du fatter jo ikke poenget til noen av oss her! Ingen her inne mener vel at man ALDRI skal ta abort. Men hvorfor skal man ta abort om man har råd og tid til å ta seg av et barn? Om man velger å ta abort p.g.a. det liksom ikke passer helt, er ikke det egoistisk? Eller gjør man det liksom av godhet, slik som du sier? Du vil jo ikke skjønne. Kverulantfaen.

Fordi jeg tror det er sentralt at babyen er ønsket av sin egen mor.

Hva slags grunner som er gode bestemmer hun, ikke du.

Gjest Ikke signert

Hvis laguna er en kverulantfaen, så er vel du en dust.

Hvem er du som skal bestemme om en kvinnes grunner for å ta abort er "gode nok"? Det er da for faen ikke din sak.

Hvem er disse kvinnene til å bestemme hvem som har rett til å leve?

Gjest Veldigleimeg

"Jeg mener nemlig det er møkkegoistisk, brutalt og hensynsløst å sette liv til verden uten tanke for annet en seg selv og egen samvittighets lette."

Du verden. Så det å gi liv til et menneske er "møkkaegoistisk"? Og hvis man tar abort viser man sin oppofrelse og hjertegode sinnelag?

Ja, tusen takk... Nå er jeg veldig lei meg og veldig i tvil!! Hvorfor måtte dere ta den diskusjonen her?

Takk laguna og dere andre som forstår *klem*

Takk! :o) Fint at alle ikke er på linje med Grip&co..

Jeg skulle egentlig bare svare på et praktisk dspørsmål, så kryper de frem fra steinene sine..

Litt skremmende egentlig:-o

Er det rart folk får traumer, om det er sånt de blir møtt med!

Alle er nok ikke på linje med "Grip & Co". Vi står vel i denne sammenheng for et syn som er skjeldent forekommende, og slik sett er antikvarisk.

Den årvisse avlivning av 15.000 menneskekryp avstedkommer forbausende lite ståk.

At de få spede røster som ytrer seg mot denne praksisen skal medføre så mange traumer, høres merkelig ut. I så fall er det nok større samvittighetskvaler knyttet til en abortbeslutning enn de fleste vil vedgå. Kanskje fordi vi rett og slett snakker om et lite, forsvarsløst barn?

Lise: "Du, Håkon, jeg er gravid..."

Håkon: "Nei, faeeen, dette gidder vi ikke! Jeg er opptatt med å tjene enda mer penger".

Lise: "Og herregud, jeg vil ikke gå glipp av de daglige caférundene med veninnene mine!".

Håkon: "Nei, hva skal vi med en liten unge? Ta abort!"

Lise: "Ja, og jeg gjør det jo av godhet, sant? Vi er vel ikke egoistiske nå?"

Håkon: "Egoistiske? Phø! Vi gjør jo bare det som er best for oss! Vi bryr oss vel ikke om at dette faktisk kan vokse og leve og bli et lite nurk en dag".

Lise: "Nei, så lenge vi ikke gidder å ta oss av en unge, synes jeg det er helt greit med abort".

Og det gjør laguna også...

Merkelig hvor mange meninger man kan bli tillagt her...

Annonse

Ja, tusen takk... Nå er jeg veldig lei meg og veldig i tvil!! Hvorfor måtte dere ta den diskusjonen her?

Takk laguna og dere andre som forstår *klem*

Det er ikke mitt ønske at noen skal bli lei seg, og jeg vil heller ikke legge meg opp i dine legale valg.

Jeg (og noen få andre) ytrer et syn som er i strid med det som er gjeldende rett og praksis når det gjelder abort.

Jeg kommer ikke med noe nytt, kun repitisjon av standpunkter som sikkert er kjent for de fleste.

Såpass refleksjon regner jeg med at du har gjort på egen hånd. Jeg stusser derfor på at du blir slik i tvil etter en diskusjon på dol.

Jeg har ikke annet å tilføye enn at du får vurdere dette ut fra eget syn, egen situasjon og egne verdier.

Uansett vil jeg ønske deg lykke til med ditt valg.

Gjest Pricilla

? 25 år? Altså, jeg er 29 og har brukt senteret der fra tid til annen..

og har venner som er eldre enn meg som også har gått der.

Hvordan henger det sammen da tro?

mener du den på Carl Berner? Prøvde å søke på nettet, men fant ikke noe der.. Trodde det het Olafia jeg men... Men den på Carl Berner kan man bruke til 25 år mener jge å huske det sto på et eller annet sist jeg var der.. Stund siden sist nå.

Gjest Pricilla

Jeg har vært i den situasjonen, og jeg bestilte time til abort. Etter en stund innså jeg at jeg ikke kunne gjøre det, og i dag ser jeg faktisk på det som drap. Jeg hadde ingen penger da jeg ble gravid, var ikke i et fast forhold + +, men jeg valgte å beholde barnet fordi jeg visste at det alltid ordner seg. Jeg mener det er en ufattelig egoistisk handling å ta abort, og du vil nok, Pricilla, se annerledes på dette hvis du selv får barn en gang.

Jeg har vært gravid to ganger og trenger ikke bli mor for å skjønne hva du mener! jeg mener det ikke er drap, menmener man skal tenke seg veldig godt om før man velger abort. Man bør bare ta abort om det ikke er andre muligheter... Men abort skal ikke brukes som prevensjon heller - langt i fra! Man avslutter noe som skulle vært begynnelsen på et liv, men drap? NEI - mener jeg!

Gjest Pricilla

Lise: "Du, Håkon, jeg er gravid..."

Håkon: "Nei, faeeen, dette gidder vi ikke! Jeg er opptatt med å tjene enda mer penger".

Lise: "Og herregud, jeg vil ikke gå glipp av de daglige caférundene med veninnene mine!".

Håkon: "Nei, hva skal vi med en liten unge? Ta abort!"

Lise: "Ja, og jeg gjør det jo av godhet, sant? Vi er vel ikke egoistiske nå?"

Håkon: "Egoistiske? Phø! Vi gjør jo bare det som er best for oss! Vi bryr oss vel ikke om at dette faktisk kan vokse og leve og bli et lite nurk en dag".

Lise: "Nei, så lenge vi ikke gidder å ta oss av en unge, synes jeg det er helt greit med abort".

Og det gjør laguna også...

Jeg blir ærlig talt flau på dine vegne! FLAU! At det går an å være så jævla firkanta? Skulle ønske DU eller en av dine nærmeste var i den situasjonen selv, så kunne DU prøvd å ta et standpunkt!

DUST - tror det er den beste beskrivelsen på folk som deg!

Gjest Pricilla

Du har ikke sagt det rett ut, nei. Men som sagt, du synes det er greit at man tar abort om man bare ikke gidder å ta seg av et barn. Man kan ha god økonomi og tid, men man gidder bare ikke. Da blir det er prevensjonsmiddel.

Gidder å ta seg av et barn? GIDDER? Hva hvis man ikke kan eller har mulighet overhode? Hva gjør man da? Legger barnet ut i skogen? Gir det bort?

Da jeg tok abort for fire år siden var det ikke fordi jeg ikke GADD å få det, men fordi det var helt umulig for meg.

Tror du det var lett? Bare "pytt pytt" liksom? Nå skal jeg ut å feste og ha det gøy!?! TROR du virkelig det, ja da synes jeg synd på deg som er SÅÅÅ tjukk i huet....

Jeg har vært gravid to ganger og trenger ikke bli mor for å skjønne hva du mener! jeg mener det ikke er drap, menmener man skal tenke seg veldig godt om før man velger abort. Man bør bare ta abort om det ikke er andre muligheter... Men abort skal ikke brukes som prevensjon heller - langt i fra! Man avslutter noe som skulle vært begynnelsen på et liv, men drap? NEI - mener jeg!

Tatt abort to ganger? Fy faen... Har du hørt om prevensjon? Uforsiktige og umoden, det er det du er.

Annonse

Gidder å ta seg av et barn? GIDDER? Hva hvis man ikke kan eller har mulighet overhode? Hva gjør man da? Legger barnet ut i skogen? Gir det bort?

Da jeg tok abort for fire år siden var det ikke fordi jeg ikke GADD å få det, men fordi det var helt umulig for meg.

Tror du det var lett? Bare "pytt pytt" liksom? Nå skal jeg ut å feste og ha det gøy!?! TROR du virkelig det, ja da synes jeg synd på deg som er SÅÅÅ tjukk i huet....

Du hadde ikke noe valg? Visst f*** hadde du et valg! Man har alltid et valg! Du KUNNE fått hjelp og støtte til å kunne ta deg av barnet, både økonomisk og på andre måter. Tror du alle som ikke velger abort, ønsker barnet av alt i verden?

Jeg fikk en liten datter for 3 mnd. siden, og jeg ville absolutt ta abort da jeg fikk vite at jeg var gravid. Jeg var ung, hadde lite penger og ingen kjæreste. Men jeg klarte ikke å ta abort når jeg tenkte som så at jeg faktisk tok bort noe som var på vei til å bli et lite barn, et levende vesen. Så du HADDE et valg, kom ikke å fortell meg noe annet. Og at du i tillegg har tatt abort to ganger... Utrolig at noen har samvittighet til noe slikt. Men du er jo ung og tydligvis veldig uansvarlig.

Tatt abort to ganger? Fy faen... Har du hørt om prevensjon? Uforsiktige og umoden, det er det du er.

Av avslører folk en total mangel på livserfaring og forståelse for andres situasjon.

Håper livet ditt fortsetter like glatt fremover, da er du utrolig priveligert!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...