Gå til innhold

Graviditet og abort

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke signert

Har det slått deg at det er noen som ikke driver å puler rundt uten prevensjon , men allikevel blir gravid?!

Selv ble jeg gravid med hormonspiralen , men var "tvungen" til å ta abort.

Og jeg mener selv at jeg er en god mor for de 3 barna jeg har.

Det kan hende Veldigleimeg sitter i en lignende situasjon , og ikke ser så mange muligheter enn abort.

Og da er det sårende med alle disse vonde innleggene som kommer frem her!

Holdt noen en pistol mot hodet ditt og tvang deg til å ta baort?

Fortsetter under...

• Svar 168
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

29

• Grip

12

• magnus

11

• Sør

6

Mest aktive i denne tråden

Holdt noen en pistol mot hodet ditt og tvang deg til å ta baort?

Nei ; men hadde jeg valgt å prøve å fortsette svangerskapet , ville jeg født det før uke 25 + risikert at de 3 barna jeg hadde ble uten mor!

Jeg hadde i jente på 6 måneder ( som de måtte ta 2 måneder før tiden) , selv hadde jeg nyresvikt..

Fornøyd med svaret?

laguna1365380434

mener du den på Carl Berner? Prøvde å søke på nettet, men fant ikke noe der.. Trodde det het Olafia jeg men... Men den på Carl Berner kan man bruke til 25 år mener jge å huske det sto på et eller annet sist jeg var der.. Stund siden sist nå.

Den heter klinikk for seksuell opplysning(eller senter, husker ikke helt..)

De er ikke det samme som Olafia, men kanskje de ertilknyttet hverandre.

Den ligger i en stor, gul villa i ...Hammerfest gata vel..(litt usikker på gata her..)

Trodde som sagt ikke det var noen øvre alder, men sikker kan man jo aldri være. det kan være noe sånn intill 25 + studenter?

Som sagt kjenner jeg folk som har vært der og vært 35.

:o)

laguna1365380434

Selvfølgelig må man velge selv. Men tror man blir mindre likegydlig til slike ting etter at man har fått barn og faktisk ser hva man hindrer i å få et liv. laguna f.eks. virker iskald når det gjelder abort og det samme gjør Pricilla. Men det er vel et resultat av mange ting.

Jeg er ikke iskald. Jeg er tvertom full av symp for de som må ta en slik avgjørelse. Og muligens møte slike holdninger som du har mens det pågår.

Og jeg synes alle barn har rett til føle seg ønsket og ha kompetente foreldre som var glad for å ha det.

Jeg synes det er kaldt og hjertløst å anklage noen i en fortvilet dituasjon for manglende empati og til og med mord. DET er iskaldt.

Jeg er ikke iskald. Jeg er tvertom full av symp for de som må ta en slik avgjørelse. Og muligens møte slike holdninger som du har mens det pågår.

Og jeg synes alle barn har rett til føle seg ønsket og ha kompetente foreldre som var glad for å ha det.

Jeg synes det er kaldt og hjertløst å anklage noen i en fortvilet dituasjon for manglende empati og til og med mord. DET er iskaldt.

signerer

Annonse

laguna1365380434

"Oida, jeg er visst gravid. Jaja, får bare ta den bort da". Du tenker ikke langt, du. Men man kan vel ikke vente annet når du er så ung.

Hva med like vanlige alternativet da..

Ojda, jeg er visst gravid, men da blir det mer på trygda liksom..

Jeg skjønner ikke at det er noe hedersstempel å ha drøssevis av unger om du ikke har forutsetning for å ta skikkelig vare på dem.

Og de er det nok av dem.

Igjen : mange ganger er det mer fornuftig å ta det bort.

laguna1365380434

Om man er gammel når man er 26, så greit. Men det er ikke bare alderen som gjør deg umoden. DAAAAH, f.eks. bruker niesen min på 14 å si. Så den er veldig grei.

Alder går ikke kun på tall, det har du rett i. Det er fullt mulig å være kjerring og 26. Goes to show.

laguna1365380434

Ja, for ifølge Pricilla er jeg dømt til å bli mislykka... Men føler meg ikke særlig mislykka. Og jeg har i allefall ren samvittighet med visshet om at jeg aldri har hindret noe i å vokse frem og leve.

Pricilla har garantert like god grunn som deg til å ha ren samvittighet.

de fleste tar abort, av gjennomtenkte gode grunner, og har ingen grunn til å ha dårlig samvittighet, like lite til at du skulle ha noen grunn til å ha god samvittighet fordi du valgte annerledes.

DU kunne faktisk ha litt kjip sammvittighet for å sitte å komme med meggete og vondkynte innspill mot folk i vanskelige situasjoner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...