Gå til innhold

Parkeringsbot på MC

Anbefalte innlegg

*frese, frese, grrrrrrrrr*

Jeg er så frustrert at jeg nesten har lyst til å slå..... og jeg vil slå parkeringsvakta. Faen hoppe.....

Tok MC'en på trening og dro nedom byen for å kjøpe plaster på apoteket. Parkerer på oppmerka felt rett utenfor og da jeg kommer ut igjen har jeg fått BOT (?) Faen også.... jeg har alltid trodd at når man kjørte sykkel så skulle det ikke betales noen parkeringsavgift ????? Det lærte jeg iallefall på trafikkskolen. Men like fordømt ligger bota der på 300 kroner. Hvor mener de jeg skal legge den jævla lappen hen da ?? På setet ? Slik at det blir gratis parkering til den som parkerer ved siden av meg og kan legge lappen i vinduet på BILEN sin ? Det er vel ikke lenge før jeg får bot for å kjøre med fullt lys på dagtid og ikke ha sikkerhetsbelte på meg også nå ???

Grrrrrrrrrrrrrrrrr......... og ennå mer faen !!!!!!!

Er dette virkelig riktig ?

Og i så fall hvorfor er det da lovlig å parkere gratis med El-bil ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/118383-parkeringsbot-p%C3%A5-mc/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Raggarpoket

Herregud! Har det tørna helt for de jævla parkeringsvaktene nå? Vet ingenting om hvor langt de kan komme med dette, men det er som du sier hvor skal vi legge lappen uten at noen forsyner seg med den? Og jeg lærte også at vi parkerer gratis, og det er faktisk ikke alle steder det er egne plasser for mc! Ta en telefon, og hør hva de sier! Ville ikke gitt meg med det første. Det er jo ikke verdens verste sum, men det er prinsippet!

Lykke til!

Herregud! Har det tørna helt for de jævla parkeringsvaktene nå? Vet ingenting om hvor langt de kan komme med dette, men det er som du sier hvor skal vi legge lappen uten at noen forsyner seg med den? Og jeg lærte også at vi parkerer gratis, og det er faktisk ikke alle steder det er egne plasser for mc! Ta en telefon, og hør hva de sier! Ville ikke gitt meg med det første. Det er jo ikke verdens verste sum, men det er prinsippet!

Lykke til!

Ja, nemlig ....det er prinsippet og at jeg handlet i god tro. Driver kjøreskolene med vranglære da ??

Ringte kommunen og de sier at jeg må klage på eget skjema og ferdig med det. Ja da, jeg skal klage, selv om jeg veit at jeg ikke kommer noen vei.... Pokker !!!

Annonse

Gjest Mc-snuppe

Jadda, denne aggresjonen kjenner jeg meg igjen i ;-) Kjører selv sykkel og har gjort det i nokså mange år nå, og har i løpet av den tiden fått to slike bøter du forteller om. Søren steike meg så sint jeg ble da jeg oppdaget det.

Og ikke tale om at jeg skulle betale den forbaska boten - Jeg kjører jo sykkel? Og jeg, som deg, lærte også at nieda, vi syklister får ikke bøter selvsagt...men den gang ei. Jeg våger å påstå at enkelte prkeingsvakter har klikka helt og kun er ute etter å være bedritne...Hva vet jeg. Får de lønn etter hvor mange bøter de gir pr dag eller?

Uansett, det jeg gjorde var å skrive en saftig klage på min bot og ga dm inn så det suste. Henviste til kjøreskolen og hele pakka jeg (etter å ha snakket med dem om det selvsagt) - og etter noen måneder kom en beklagelse og jeg slapp betale.

Prøv å klag og kom med de argumenter du gjorde her. For ja, HVOR skal vi feste lappen liksom?

Lykke til. Og du? Ikke ta ut sinnet ditt med klampen i bånn på sykkelen, da....Vips, så har du en bot til...

Hilsen fra ei som har fått litt for mange slike... ;-)

Gjest Ikke signert

Du kan se om du finner noe her: http://www.lovdata.no/for/sf/sd/xd-19931001-0921.html#map002

Tror ikke det står noe om MC der, men hvor skal man feste lappen uten å risikere at noen fjerner den?

Man kan sikkert betale en fast årlig sum til et eller annet byrå i stedet for å betale parkeringsbillett, også blir man lagt inn på datan.

Det argumentet holder ikke. MC spytter ut eksos som forurenser, men el-biler gjør ikke det...

Men motorsykler genererer ikke veistøv/asfaltslitasje - som el-biler gjør.

Og både el-biler og motorsykler kan kjøre i kollektivfeltet....

Og det største problemet for mc når det gjelder parkering er jo, som andre her har sagt, - hvor f...n skal du legge parkeringslappen uten at hvem som helst kan fjerne den?

Jadda, denne aggresjonen kjenner jeg meg igjen i ;-) Kjører selv sykkel og har gjort det i nokså mange år nå, og har i løpet av den tiden fått to slike bøter du forteller om. Søren steike meg så sint jeg ble da jeg oppdaget det.

Og ikke tale om at jeg skulle betale den forbaska boten - Jeg kjører jo sykkel? Og jeg, som deg, lærte også at nieda, vi syklister får ikke bøter selvsagt...men den gang ei. Jeg våger å påstå at enkelte prkeingsvakter har klikka helt og kun er ute etter å være bedritne...Hva vet jeg. Får de lønn etter hvor mange bøter de gir pr dag eller?

Uansett, det jeg gjorde var å skrive en saftig klage på min bot og ga dm inn så det suste. Henviste til kjøreskolen og hele pakka jeg (etter å ha snakket med dem om det selvsagt) - og etter noen måneder kom en beklagelse og jeg slapp betale.

Prøv å klag og kom med de argumenter du gjorde her. For ja, HVOR skal vi feste lappen liksom?

Lykke til. Og du? Ikke ta ut sinnet ditt med klampen i bånn på sykkelen, da....Vips, så har du en bot til...

Fikk du virkelig ettergitt boten alså ? Bra jobba....

Jeg tok kontakt med lokalavisen og de vil lage en reportasje om saken. På kommunen/parkeringsetaten var det ingen som kunne svare på hvorvidt dette var riktig, men jeg måtte sende en klage på spesielt skjema.... jada jada jada....

Jeg mener å ha lest en plass at dersom man parkerer på en plass, hvor det likegodt kunne vært parkert en bil, og det er avgiftsbetalt, så skal man betale. Da skal man putte billetten i lomma, og om man får bot, skal man betale den, men samtidig sende inn et brev hvor du legger ved parkeringsbilletten, og du vil da få refundert beløpet. Tungvindt? Jepp! Uansett, om man da får bot, så er det jo bare å passe på å få parkeringslappen til en av bilene som -har- betalt med seg, slik at man kan sende den inn..

Om du derimot parkerer på egne plasser for motorsykler, eller på skraverte felt på parkeringsplassen/plasser som ikke er merket for biler, men hvor det likevel er plass å stå, så trenger du ikke betale. Dette fikk jeg høre av en parkeringsvakt som tilfeldigvis var ute og luska da jeg var oppe i situasjonen :)

Annonse

Gratis å parkere mc? Den var ny for meg. har aldri hørt det.

Jeg fikk en gang av en parkeringsvakt en slags klistrelappgreie.

Den var festa fast til sykkel'n med den ene siden/halvparten, og plass til parkeringslapp under den "løse" delen. Fungerte greit det. Lappen lå godt på plass.

Hadde det bare ikke vært fordi jeg festa den med den "løse" delen mot kjøreretningen.. *flapp-flapp-flapp-flapp*

Fjerna den etter 14 dagers irriterende flapp-flapp-lyd da jeg kjørte.

Nei, i motsetning til hva mange tror, så får ikke lappelisa provisjonslønn.

Men - var det et kommunalt eller statlig parkeringsselskap som ga deg bot? Flere jeg vet om har fått medhold på klager når det var Europark, Scanpark etc. inne i bildet. Men jeg har aldri hørt om noen som har fått medhold på en klage til stat/kommune. De er stort sett hevet over loven.

"...................."

Jeg mener å ha lest en plass at dersom man parkerer på en plass, hvor det likegodt kunne vært parkert en bil, og det er avgiftsbetalt, så skal man betale. Da skal man putte billetten i lomma, og om man får bot, skal man betale den, men samtidig sende inn et brev hvor du legger ved parkeringsbilletten, og du vil da få refundert beløpet. Tungvindt? Jepp! Uansett, om man da får bot, så er det jo bare å passe på å få parkeringslappen til en av bilene som -har- betalt med seg, slik at man kan sende den inn..

Om du derimot parkerer på egne plasser for motorsykler, eller på skraverte felt på parkeringsplassen/plasser som ikke er merket for biler, men hvor det likevel er plass å stå, så trenger du ikke betale. Dette fikk jeg høre av en parkeringsvakt som tilfeldigvis var ute og luska da jeg var oppe i situasjonen :)

Mmm... De sa det på Tv2 hjelper deg.

Betal, putt lappen i lomma og send den inn i ettertid hvis du får bot.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...