Gå til innhold

skylle øret hos legen?

Anbefalte innlegg

Gjest martamor

Jeg er ei nitten år gammel jente som har fått litt dårligere hørsel i det siste.

Jeg renser ofte ørene med q-tips, sikkert lenger inn enn det som anbefales, og har hørt at voksen på denne måten kan dyttes inn i øregangen og blokkere for hørselen.

Hvordan vil legen da skylle øret? Er dette noe jeg kan gjøre hos min fastlege? Og vil det hjelpe?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/118387-skylle-%C3%B8ret-hos-legen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke bruk q-tips i ørene, det er ikke bra. Bare å ringe til fastlegen din og få ørene skyldet. Det er raskt og greit gjort. Ikke er det vondt heller, men du kan bli litt svimmel en liten stund, men det går over etter bare ett par minutter.

Jeg skylder ørene mine selv, men jeg har fått tak i ei stor "sprøyte"/pumpe til dette formålet.

Du får også kjøpt ett sett på apoteket, som inneholder ørevoks løsende middel og en liten pumpe. Men jeg synes ikke at dette fungerer særlig godt. Men det kan være forsøket verdt.

Gjest hos ønh-spesialist

Noen gjør det selv med ballong fra apoteket. Andre får skylt ørene hos sykepleier/legesekretær.Noen gjør det hos allmennpraktiker. Jeg foretrekker å gå til ønh-spesialist som "suger" voksen ut. Ørene er ømfiendtlige organ...

Du kjøper en pakke Revaxør på apoteket. Du drypper noen dråper i øret, venter litt og så skyller du med en ballong som følger med.

En lege som jobbet på sykehuset her nede sa en gang at det er ikke farlig å stikke noe i ørene. Du kunne pirke med hva som helst bare det var større en albuen din.

Annonse

jeg gikk også en sommerdag for fem år siden til lege fordi jeg trodde at jeg hadde voks i øregangen etter at hørselen min var blitt dårligere på ene øret!!!

legen fant ingenting, men jeg maste meg til en henvisning til øre/nese/hals spesialist,

resultatet ble til slutt en 4 cm.stor svulst i hodet.

Så til deg og alle andre som får dårligere hørsel på relativt kort tid.

kom dere til lege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...