Gå til innhold

Er det like horibelt for en muslim å spise svin

Anbefalte innlegg

monique1365380367
Skrevet

Tror egentlig ikke det kan sammenlignes. Fordi at spiser muslimer svin, så blir de "urene" og må rense kroppen etterpå....

De kan ikke sammenligne det....men vi norske kan nok det...hadde vel kasta opp alt sammen igjen, hvis jeg hadde fått greie på at jeg hadde spist en hund....æsj...

Skrevet

Tror egentlig ikke det kan sammenlignes. Fordi at spiser muslimer svin, så blir de "urene" og må rense kroppen etterpå....

De kan ikke sammenligne det....men vi norske kan nok det...hadde vel kasta opp alt sammen igjen, hvis jeg hadde fått greie på at jeg hadde spist en hund....æsj...

En jente i 1.klasse hadde fått smake på en brødskive med leverpostei. Senere kom det henne for øre at det er gris i. Hennes reaksjon var at hun umiddelbart kastet opp og måtte gå hjem fordi hun var så dårlig.

Jeg ville ha kastet opp om jeg hadde blitt servert : rotte, hund,katt, smultringer, etc..

Synes forøvrig at det er en uting når folk sitter i sitt eget hjem og "pønsker" på hvordan andre mennesker føler og tenker, om ulike saker og ting. Dette er ikke rettet mot noen spesielle.

Angela1365380318
Skrevet

Det er nok ikke det samme, de mener svin er urent. Vi elsker hunder og vil ikke spise bestevennen vår. I india menr de kuer er hellige for de er de som gir melk og dermed redder deg om feks moren din dør underfødselen (litt dårligere sykehus der og flere folk og fødsler der gjør at det skjer hyppigere der) og dermed vil ikke de spise "moren sin" (de ser ikke på kuer som moren, men som hellig)

Vi er forsjellige, og det er likegreit det vel;-)

Gjest mener jeg
Skrevet

En jente i 1.klasse hadde fått smake på en brødskive med leverpostei. Senere kom det henne for øre at det er gris i. Hennes reaksjon var at hun umiddelbart kastet opp og måtte gå hjem fordi hun var så dårlig.

Jeg ville ha kastet opp om jeg hadde blitt servert : rotte, hund,katt, smultringer, etc..

Synes forøvrig at det er en uting når folk sitter i sitt eget hjem og "pønsker" på hvordan andre mennesker føler og tenker, om ulike saker og ting. Dette er ikke rettet mot noen spesielle.

Jeg synes dette blir for dumt. Vi spiser jo ikke hund/katt fordi vi har et helt annet forhold til dem enn svin. Både kyr og svin har man jo nettopp fordi de skal brukes til mat. Dette gjelder ikke hunder og katter. Hadde muslimene hatt svin som kjæledyr, kunne jeg forstått det. Men det med at ei lita jente kaster opp fordi hun har spist noe med grisekjøtt i, det blir for dumt.

Skrevet

Hvorfor smultringer?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...