Gå til innhold

magesmerter


kv 33

Anbefalte innlegg

Jeg pleier ikke å ha magesmerter men for to dager siden hadde jeg så vondt at jeg ikke klarte å sove. Jeg hadde da verken spist eller gjort noe uvanlig den dagen. Smertene var i selve magen dvs rundt navelen. Først utpå morgenen fikk jeg sove 1-2 timer etter å ha tatt to paracet. Smerten "lettet" plutselig. I etter tid har jeg hatt en annen smerte/ømhet der det bare gjør vondt når jeg trykker på magen mellom navelen og høyre hoftekam eller når jeg løfter høyre kne. Den første dagen hadde jeg litt feber og spiste ikke pga manglende matlyst. Hva kan dette skyldes og bør jeg oppsøke lege selv om det stadig blir bedre og jeg ellers føler meg helt fin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Plagene dine KAN skyldes blindtarmbetennelse. Lokalisasjon, at smerten utløses av løft på benet, og litt feber kan gi mistanke om dette. Dersom smerten er kronisk, uten at den kommer i knipetak, samt er sterke, og medfører feber og nedsatt allmentilstand bør undersøkes. Har du blitt helt frisk, kan du se det an. Men ved nye smerter bør du kontakte legen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...