Gå til innhold

Nå tar staten møblene mine!!!!

Anbefalte innlegg

For en tid tilbake ringte en kompis og spurte om jeg kunne kjøre hjem bilen hans. Han skulle hente en varebil på jobben slik at han trengte meg til å kjøre hjem hans. Dette var en Audi sportssak av noe slag med noen lave, merkelige seter. Jeg fant liksom helt aldri noen god sittestilling i dem så det endte med at jeg glemte bilbeltet. Selvfølgelig ble jeg stoppet og fikk bot. Jeg tar den, for det finnes ingen god unnskyldning selv om jeg syntes min ikke var så verst. Men uansett, boten tok jeg.

Så kommer giroen fra Statens Innkrevningssentral. 750 kroner skulle betales innen en viss dato. Selvfølgelig somler jeg litt med denne før jeg betaler, men det var ikke så lenge over fristen.

Så viser det seg at det har kommet purreomkostninger på dette. I det øyeblikket det ikke er betalt legges 50% av kravbeløpet på, slik at selv om jeg hadde betalt forelegget stod jeg nå likevel med 375 kroner i gjeld hos SI. Da de sender kravet er det kona som henter posten. " Beltebot, nei den har han jo betalt" tenker hun og kaster regningen i søppla i den tro at den må ha krysset hverandre.

Så i dag får jeg masse sakspapirer. VArsel om utleggsforretning og tvangsfullbyrdelse av kravet. Det er satt av en berammelse den 25.9 der min sak skal opp, slik at det hele kan innkreves med beslag i eiendeler eller trekk i lønn evt. trygd. 375 kroner er tross alt mange penger slik at man må jo mobilisere en 4-5 mann for å ordne opp i stasen.

Jeg har nå ringt opp og fått et KID nummer. Pengene overførte jeg med det samme og damen jeg snakket med forstå at det var en misforståelse som nå er ute av verden. Jeg skulle slippe betalingsanmerkning for dette. Det var jeg ganske glad for siden jeg aldri har hatt noe slikt i navnet mitt.

Jeg får beholde hus og hjem, men er egentlig ganske sjokkert over hvor hissige staten er for å få pengene sine. De gikk ganske langt her synes jeg, det må da være viktigere ting å ta seg til???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/118487-n%C3%A5-tar-staten-m%C3%B8blene-mine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tomme trusler

Det kan ikke pantes ut når grunnlaget kun er renter og gebyrer. Dvs: hvis du har betalt hovedstolen, kan de ikke pante ut.

Ja, og betal heller aldri salær til innkassoselskaper, de kommer ingen vei om du har betalt hovedkravet.

Det er mange år siden jeg betalte et salær, betaler kun hovedstol.

Derfor har innkassoselskapene aldri kommet noen vei med meg,og jeg har aldri fått en betalingsanmerkning.

Jeg tror nemlig ikke de har lov til å sette betalingsanmerkning på ubetalte salærer.

Ulv I Faarikaal

Ja, og betal heller aldri salær til innkassoselskaper, de kommer ingen vei om du har betalt hovedkravet.

Det er mange år siden jeg betalte et salær, betaler kun hovedstol.

Derfor har innkassoselskapene aldri kommet noen vei med meg,og jeg har aldri fått en betalingsanmerkning.

Jeg tror nemlig ikke de har lov til å sette betalingsanmerkning på ubetalte salærer.

Grunnen til det er at man ikke skal kunne dikte opp gebyrer og renter for å ta noen økonomisk.

Du må skrive under på en veksel eller selvskyldnerkausjon på beløpet for at de skal kunne ta deg.

Det kan ikke pantes ut når grunnlaget kun er renter og gebyrer. Dvs: hvis du har betalt hovedstolen, kan de ikke pante ut.

Nå var vel heller ikke det poenget. Det som er poenget er at skylder du staten penger så har du med de verste haiene å gjøre.

Gjest Tomme trusler

Grunnen til det er at man ikke skal kunne dikte opp gebyrer og renter for å ta noen økonomisk.

Du må skrive under på en veksel eller selvskyldnerkausjon på beløpet for at de skal kunne ta deg.

Jepp, jeg vet :)

Så folkens, skriv _ALDRI_ under noen avtale fra innkassoselskapene!!!!Da er du solgt!!!

I mine saker( opprinnelig småsaker) har jeg vært helt uenig i sakene også, men haiene prøver seg alltids.Men de har aldri kommet noen vei med meg!

Annonse

Ulv I Faarikaal

Nå var vel heller ikke det poenget. Det som er poenget er at skylder du staten penger så har du med de verste haiene å gjøre.

De er sant, de tar ågerrenter, har førsterett og tramper rundt med jernskodde støvler.

Min gamle far ville fogden kaste på gata fordi _jeg_ skyldte en diger sum i arveavgift og ikke fant noen utvei til å betale. Det jeg arvet lot seg ikke selge. Jeg snakket til et stenansikt. Jeg måtte gjøre alt selv og unngikk katastrofe 3 ganger uten hjelp fra fogden.

Jeg skal fortelle historien til pressen eller TV så snart jeg kommer ovenpå.

Ulv I Faarikaal

Jepp, jeg vet :)

Så folkens, skriv _ALDRI_ under noen avtale fra innkassoselskapene!!!!Da er du solgt!!!

I mine saker( opprinnelig småsaker) har jeg vært helt uenig i sakene også, men haiene prøver seg alltids.Men de har aldri kommet noen vei med meg!

En av mine venninner fikk ettergitt kredittkortgjeld, da selskapet glemte å sjekke hennes krdittverdighet (som var lik null) derfor burde hun ikke fått kreditt. Jeg skrev brev og de etterga halvparten pluss alle gebyrer og renter!

Det som overrasker meg er hvor sløve folk er til å betale den typen regninger! Trodde alle visste at man får et påslag på 50 % hvis man betaler etter fristen.

Jeg mener - først ble du tatt i kontroll, og visste du fikk bot. Så kommer giroen - og du gidder ikke betale innen fristen. Så kommer purringen - og din kone KASTER (?????) den. Det er jo en temmelig lettsindig holdning til regninger - spesielt de fra staten.

Det burde være opplagt for alle og enhver at regninger fra stat og kommune betaler man innen fristen. Man kaster aldri en regning eller purring bare fordi man "trodde at". Er du i tvil, så ringer du og sjekker. Er du ute av stand til å betale, så ringer man og ber om utsettelse eller oppdeling av beløpet.

Gjør opp for deg, så slipper du sånt tull. Det er rart du ikke innser at det var du - og din forvirrede kone - som skapte situasjonen. Når man får purring så kaster man den ikke - med mindre det står uttrykkelig at "dersom beløpet allerede er betalt, kan De se bort fra denne henvendelsen".

Skjerping, folkens.

Jeg har nettopp fått tilleggskrav fra kommunen på 250 fuckings jævla kroner fordi jeg var noen dager for sein med å betale et parkeringsgebyr på 500... 50% er ganske drøyt synes jeg.

50 % er kanskje mye, men når man vet om det (for det står bak på parkeringsgebyret) - hvorfor i f*** kan man ikke betale i tide?????

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...