Gå til innhold

Går du på byen alene?

Anbefalte innlegg

Gjest ut alene?

Er du jente og går ut på byen alene? Har inntrykk av at dette forekommer svært sjeldent, men mulig jeg tar feil. Hvis du går ut alene - hva gjør du? Sitter å venter på å bli sjekket opp eller tar du initiativ selv? Det er vel greiere for gutter å gå ut alene? Blir jenter som går ut alene sett på som rare?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/118492-g%C3%A5r-du-p%C3%A5-byen-alene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pricilla

Nei går ikke ut aleine.. Aldri gjort det. Gikk inn et sted aleine siden vennene mine ble borte for meg, møtte noen. Men dro da hjem... ble bare surr. Var full nok også! ; )

Men har blitt kjent med en del gutter som har gått ut aleine. har ikke synes de har vært rare.. greit å gå ut å bli kjent med folk i stedet for å kaste bort en lørdagskveld hjemme alene foran tv´n! ; )

Gjest ut alene?

Nei går ikke ut aleine.. Aldri gjort det. Gikk inn et sted aleine siden vennene mine ble borte for meg, møtte noen. Men dro da hjem... ble bare surr. Var full nok også! ; )

Men har blitt kjent med en del gutter som har gått ut aleine. har ikke synes de har vært rare.. greit å gå ut å bli kjent med folk i stedet for å kaste bort en lørdagskveld hjemme alene foran tv´n! ; )

Har ikke så mange å gå ut med og lurer på om jeg skal gå ut alene, men vil ikke ha noen ubehagelige opplevelser. Er jente.

Har ikke så mange å gå ut med og lurer på om jeg skal gå ut alene, men vil ikke ha noen ubehagelige opplevelser. Er jente.

Med mindre du går på feil sted skal du ikke bekymre deg for ubehagelige opplevelser.

Pleide ofte å gå ut alene før, da jeg synes det var greit å slippe å ha noen å forholde meg til hele kvelden. Men det stemmer nok at det gjerne er menn som gjør det, selv om jeg ofte har møtt kvinner alene på byen også.

"..................."

laguna1365380434

Jeg har gjort det. Mest på trass, hvis ingen har hatt lyst til å være med..;)

Det har gått fint det, men jeg tror folk har litt stereotype oppfattninger av folk(les : jenter) som går ut alene..En blir gjerne forsøkt sjekket på..(og da av folk som tydeligvis tror du er billig om du går ut alene..idioter...)

Men jeg har stort sett endt opp med en festelig kveld om jeg har gått ut alene, ignorert utøy, og blitt kjent med kjekke&morsomme mennesker...:o)

Annonse

Gjest Ikke undertegnet

Så vi som sitter hjemme på lørdagskveldene, kaster bort tiden?

Ny, fy, det er ekkelt. Jeg kan huske at jeg gjorde det i 19-års alderen noen ganger, men da skulle jeg tross alt til et utested der jeg alltid møtte venner og kjente.

Jeg avskyr å gå ut alene. For eksempel så var jeg på "business-trip" til Trondheim en uke. Da bodde jeg på hotell, og måtte gå ut alene om kvelden for å spise middag. Jeg sørget for å gå innom Narvesen først, og utstyrte meg med diverse bøker og magasiner. Da kunne jeg brette det ut foran meg og lese mens jeg ventet på maten og spiste. Men det var umulig å unngå at mannfolkene rundt om i lokalet kastet lange blikk og prøvde å smile til en og skape kontakt. En kvinne som spiser alene er visst noe ekstra spennende, av en eller annen grunn!

Etter mat gikk jeg tilbake til hotellet etter å ha kikket i noen butikker og sånt. Å gå på noen pub eller lignende kommer aldri på tale alene. Det kommer alltid noen tullinger som skal "frelse" deg, "hva gjør en søt jente som du her alene" og sånn. Klengete!

Gå et sted andre her anbefaler for singel jente.

Har ikke peiling selv, for jeg sluttet å gå på byen for mange år siden. Ble lei av å snakke med hyggelige gutter, som enten viste seg å ha supersjalu venninner, eller de ble sure, når jeg ikke ville bli med hjem. Var faktisk bare hyggelig, tekkelig kledd o.s.v, men signalene ble tydeligvis feiltolket for det.

Virker ikke som alle har de erfaringene, så du får det sikkert hyggelig :-)

Nei det gjør jeg aldri her hjemme. Men i jobben reiser jeg endel. Og da her det hendt at jeg sitter i lobbyen på hotellet eller en annen pub og tar en øl.

Spise på restaurat alene har jeg gjort flere ganger og er nesten det værste jeg gjør, ender derfor som regel opp på Mc Donalds eller med en pølse i brød.

Annonse

Gjest Pricilla

Så vi som sitter hjemme på lørdagskveldene, kaster bort tiden?

Det var rettet mot de som er alene og VIL finne på noe da! Man kan ha det kjempekos hjemme en lørdagskveld også.. herregud.

Siden hun spurte om hun kunne gå ut alene regner jeg med hun ikke har så mange å gå ut med, og det kan være trist å sitte inne hver helg når du vet andre er ute og har det gøy. Skjønte du hva jeg mente nÅ ?

Gjest ut alene?

Med mindre du går på feil sted skal du ikke bekymre deg for ubehagelige opplevelser.

Pleide ofte å gå ut alene før, da jeg synes det var greit å slippe å ha noen å forholde meg til hele kvelden. Men det stemmer nok at det gjerne er menn som gjør det, selv om jeg ofte har møtt kvinner alene på byen også.

"..................."

Regner med at du er mann.

Gjest ut alene?

Må man absolutt sjekke, eller bli sjekket, for å gå ut da?

Hvis du er så nøden at du må ut kun for å få deg et nummer, så er det nok mest hensiktsmessig at du tar initiativet selv.

Jeg er ikke ute etter å få meg et nummer. Jeg er heller ute etter å bli kjent med nye mennesker eller eventuelt en kjæreste. Men byen er kanskje ikke stedet for å finne seg en kjæreste? Det er jo kanskje ikke like lett å ha det morro når man er alene ute.

Gjest ut alene?

Jeg har gjort det. Mest på trass, hvis ingen har hatt lyst til å være med..;)

Det har gått fint det, men jeg tror folk har litt stereotype oppfattninger av folk(les : jenter) som går ut alene..En blir gjerne forsøkt sjekket på..(og da av folk som tydeligvis tror du er billig om du går ut alene..idioter...)

Men jeg har stort sett endt opp med en festelig kveld om jeg har gått ut alene, ignorert utøy, og blitt kjent med kjekke&morsomme mennesker...:o)

Jeg gikk ut en gang alene. Det vil si at jeg egentlig var i lag med noen veninner, men jeg ville heller dra et annet sted, på stamstedet mitt. Der møtte jeg en mann som jeg også møtte siden. Han virket litt intens så jeg har ikke kontakt med han lenger nå.

Gjest ut alene?

Ny, fy, det er ekkelt. Jeg kan huske at jeg gjorde det i 19-års alderen noen ganger, men da skulle jeg tross alt til et utested der jeg alltid møtte venner og kjente.

Jeg avskyr å gå ut alene. For eksempel så var jeg på "business-trip" til Trondheim en uke. Da bodde jeg på hotell, og måtte gå ut alene om kvelden for å spise middag. Jeg sørget for å gå innom Narvesen først, og utstyrte meg med diverse bøker og magasiner. Da kunne jeg brette det ut foran meg og lese mens jeg ventet på maten og spiste. Men det var umulig å unngå at mannfolkene rundt om i lokalet kastet lange blikk og prøvde å smile til en og skape kontakt. En kvinne som spiser alene er visst noe ekstra spennende, av en eller annen grunn!

Etter mat gikk jeg tilbake til hotellet etter å ha kikket i noen butikker og sånt. Å gå på noen pub eller lignende kommer aldri på tale alene. Det kommer alltid noen tullinger som skal "frelse" deg, "hva gjør en søt jente som du her alene" og sånn. Klengete!

Folk har tydeligvis ulike erfaringer med dette. Men jeg er enig med deg at det er ikke noe særlig å gå ut alene. Man føler seg "naken" og sårbar når man ikke er sammen med andre, samt at andre kan misforstå intensjonen din.

Gjest ut alene?

Gå et sted andre her anbefaler for singel jente.

Har ikke peiling selv, for jeg sluttet å gå på byen for mange år siden. Ble lei av å snakke med hyggelige gutter, som enten viste seg å ha supersjalu venninner, eller de ble sure, når jeg ikke ville bli med hjem. Var faktisk bare hyggelig, tekkelig kledd o.s.v, men signalene ble tydeligvis feiltolket for det.

Virker ikke som alle har de erfaringene, så du får det sikkert hyggelig :-)

Vet ikke hvilke steder som egner seg best for å gå ut alene jeg. Tar imot råd hvis noen har noen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...