Gå til innhold

Innvandring: Storbritannia innfører språktest fra nyttår

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke fremhevet egne edle motiver.

Jeg har bare påpekt at slike forslag er basert på vikarierende motiver - de er slettes ikke verken til "innvandrerenes beste" eller til "samfunnets beste" - tvertimot.

Med vennlig hilsen

Når du stadig påpeker andres vikarierende (underforstått vonde) motiver, fremhever du samidig dine egne "edlere" motiver.

Det er ingenting som tyder på at du har edlere motiver enn andre på dol, eller politiske partier for den saks skyld.

Hva skulle i så fall det være?

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

16

• Grip

9

• Ulv I Faarikaal

9

• snø

9

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Frps empati for innvandrere finnes ikke. Det viser både deres partiprogram (som vil redusere innvandringen, og derfor tvinge potensielle innvandrere til å bli "i Pakistan"), parti-arrangementer som innvandrershow, og uttalelser fra ledelsen om "innvandrere".

Så jo, det er all grunn til å hevde at Frpere har mindre empati for innvandrere enn andre, akkurat som det er all grunn til å hevde at AKP(m-l) har mindre empati for millionærer enn folk i Høyre har.

Med vennlig hilsen

Å redusere innvandringen er nødvendig for å kunne gi de nyankomne mulighet til å integreres i Norge. Det er empati.

Dessuten er det ikke slik at empati er proporsjonalt med antall innvandrere man argumenterer for å slippe inn. Det blir for enkelt, og det vet du.

Når du stadig påpeker andres vikarierende (underforstått vonde) motiver, fremhever du samidig dine egne "edlere" motiver.

Det er ingenting som tyder på at du har edlere motiver enn andre på dol, eller politiske partier for den saks skyld.

Hva skulle i så fall det være?

Nei - mine motiver (edle eller ei) er slik jeg presenterer dem. Jeg påstår ikke at jeg vil "Frps beste".

Med vennlig hilsen

Å redusere innvandringen er nødvendig for å kunne gi de nyankomne mulighet til å integreres i Norge. Det er empati.

Dessuten er det ikke slik at empati er proporsjonalt med antall innvandrere man argumenterer for å slippe inn. Det blir for enkelt, og det vet du.

Integrasjon kan skje hvis man gir dem norskopplæring, istedet for å kutte i den.

Det er ikke antallet som er problemet, men manglende opplæringsmuligheter.

Med vennlig hilsen

Integrasjon kan skje hvis man gir dem norskopplæring, istedet for å kutte i den.

Det er ikke antallet som er problemet, men manglende opplæringsmuligheter.

Med vennlig hilsen

Tilstrømningen er så stor at integreringen svikter. Det dannes ghettoer hvor man kan leve et helt liv uten å snakke et ord norsk.

Vi skal selvsagt tilby norskundervisning, men siden vi på andre måter har sørget for at det ikke er nødvendig med norsk, får vi selvsagt problemer med liten oppslutning.

Tilstrømningen er så stor at integreringen svikter. Det dannes ghettoer hvor man kan leve et helt liv uten å snakke et ord norsk.

Vi skal selvsagt tilby norskundervisning, men siden vi på andre måter har sørget for at det ikke er nødvendig med norsk, får vi selvsagt problemer med liten oppslutning.

Problemet er at folk ikke kommer inn på norskundervisningen.

At folk danner ghettoer er en naturlig konsekvens av ikke å føle at man får ta del i storsamfunnet, fordi man blir sett på som en "innvandrer" istedet for som en "borger" eller "innbygger".

Med vennlig hilsen

Annonse

Problemet er at folk ikke kommer inn på norskundervisningen.

At folk danner ghettoer er en naturlig konsekvens av ikke å føle at man får ta del i storsamfunnet, fordi man blir sett på som en "innvandrer" istedet for som en "borger" eller "innbygger".

Med vennlig hilsen

Jeg har kommet med en rekke forslag til hva som bør gjøres.

Men til grunn for alt ligger at antall innvandrere med behov for integrering må reduseres kraftig.

I dag vil mange fremmedkulturelle innvadrere ta plass i ghettoen og ikke oppleve noe behov for integrering.

Det nytter ikke å skylde på "oss", sør. Problemene vi ser nå, har årssakssammenhenger som er mer komplekse enn som så.

Jeg har kommet med en rekke forslag til hva som bør gjøres.

Men til grunn for alt ligger at antall innvandrere med behov for integrering må reduseres kraftig.

I dag vil mange fremmedkulturelle innvadrere ta plass i ghettoen og ikke oppleve noe behov for integrering.

Det nytter ikke å skylde på "oss", sør. Problemene vi ser nå, har årssakssammenhenger som er mer komplekse enn som så.

De fleste innvandrere som kommer til Norge (og da særlig de som ikke har familie her allerede) kommer med en idé om at de vil "bli kjent med nordmenn og leve som en vanlig borger". Pga den evinnelige overfokuseringen du og andre bedriver, så er det svært vanskelig. Ofte ender de derfor opp i "ghettoen", på tross av alle gode forsetter.

Videre, problemet blir løst når man slutter å se på innvandrere som et "problem", og ser på den som den ressursen for landet de er.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...