Gå til innhold

Mageproblemer


Gjest mann38

Anbefalte innlegg

Jeg har i de siste 8-9 månedene hatt for det meste ganske (svært) løs mage.

Dette startet på slutten av fjoråret, etter en måneds utenlandstur. Hadde ikke store problemer med magen på denne turen, bortsett fra det som er "vanlig".

Da jeg kom hjem startet jeg i ny jobb, med tidvis mye stress. Trodde at dette forårsaket mageproblemene, men de har vedvart bl.a. hele ferien! Det blir bedre hvis jeg drikker kulturmelk (Cultura) en gang om dagen, men straks jeg stopper er det tilbake til løse tilstander.

Går på do fra en til kanskje 5-6 ganger om dagen med bare litt i gangen. Tør heller ikke slippe en "fis" i redsel for at det skal komme noe mer. Dette er ganske slitsomt for meg.

Jeg er i fin form, har god almenntilstand, god appetitt og føler ellers intet ubehag ut over det jeg har beskrevet ovenfor. Har ikke konsultert legen min vedrørende dette.

Hva kan jeg gjøre for å få orden på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Eneste måten å få sjekket om du har fremmede bakterier, amøber eller liknende, er å gå til legen din og be om en bakterie-undersøkelse av avføringen. Legen din vil gi deg det utstyret du renger. Det mest aktuelle å sjekke på er nok "anaerobe bakterier, cyster og egg". Forøvrig er det noen som har enda bedre effekt av biola-melk enn Kultura.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...