Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Intravenøs sedasjon er det samme som på folkemunne kalles "narkose". Du får en injeksjon i en vene. Det tar som regel bare et par minutter til du er borte. Som regel blander man en "coctail" av sovemiddel og smertestillende middel. Det er ofte en fordel med intravenøs sedasjon fremfor inhalasjonspreparater (maske) ettersom man har mindre problemer med kvalme under oppvåkningen.

Lykke til!

Intravenøs sedasjon er det samme som på folkemunne kalles "narkose". Du får en injeksjon i en vene. Det tar som regel bare et par minutter til du er borte. Som regel blander man en "coctail" av sovemiddel og smertestillende middel. Det er ofte en fordel med intravenøs sedasjon fremfor inhalasjonspreparater (maske) ettersom man har mindre problemer med kvalme under oppvåkningen.

Lykke til!

Eller blander jeg med beroligende middel? Det er godt mulig!

Det er godt mulig at du bare vil være i en døs pga. beroligende middel (om man sovner eller bare er i en døs avhenger egentlig bare av dosen). Siden det er tannbehandling er det sikkert bare en døs (men det kan være at du døser så mye at du sovner).

Lykke til!

Er bare litt redd da tannlegen ikke kalte dette narkose..er så redd for at jeg skal være våken under behandlingen...har så tannlegeskrekk.

Kontorsøstra sa at di fleste sovnet under dette..og da ble jeg litt engstlig for at jeg skal være våken..har du gjort dette selv?

Eller blander jeg med beroligende middel? Det er godt mulig!

Det er godt mulig at du bare vil være i en døs pga. beroligende middel (om man sovner eller bare er i en døs avhenger egentlig bare av dosen). Siden det er tannbehandling er det sikkert bare en døs (men det kan være at du døser så mye at du sovner).

Takk for svar...skal be dem om og gi meg så mye at jeg sover..hvis ikke tør jeg jammen meg ikke dette her...er ikke morro med tannlegeskrekk..

Takk for svar...skal be dem om og gi meg så mye at jeg sover..hvis ikke tør jeg jammen meg ikke dette her...er ikke morro med tannlegeskrekk..

Jeg har vært i "narkose", ja, men ikke ifbm. tannbehandling. Det er uansett ikke skummelt. Du sovner på et blunk. Du fryser kanskje litt rett etter at de har injisert væsken, så sier du kanskje noe til de som er rundt deg og så plutselig våkner du igjen og behandlingen er over. :-)

Annonse

Om du sovner eller ei har ikke så mye å si for du kommer til å bli svært likeglad av preparatene du får. ;-)

Om du sovner eller ei har ikke så mye å si for du kommer til å bli svært likeglad av preparatene du får. ;-)

Takk så mye for svar...jeg får håpe at jeg sovner..gruer meg mye...men jeg får snakke med anestesilegen før jeg skal ha sedasjon..det går sikkert bra får jeg håpe:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...