Gå til innhold

Vektreduksjon


nothingness

Anbefalte innlegg

Hallo

Jeg er en gutt på 18 år. Nå er jeg 180 høy, og veier 75 kg. Jeg har vært plaget med en magebylt de siste årene, fordi jeg var overvektig på ungdomsskolen, og hadde vært det siden fjerde klassen på barneskolen. Men iløpet av niende klassen begynte jeg å trene, og iløpet av tiende klassen var jeg kvitt overvektheten. Men magebylten har fulgt meg siden fjerde klassen.... Jeg prøver så godt jeg kan å få den bort, og har utviklet visse muligens farlige ideer....

- Jeg spiser lite hvis jeg spiser alle tre måltid

- Jeg prøver helst å bare spise ett måltid per dag, da helst middag

- Jeg går en tur FØR frokost, deretter en senere hvis jeg får tid. 3-6 km.

- Spiser HELST grønt

- Drikker vann/melk/iste/kaffe

- Jeg tar uansett vitaminer, så det dekker det jeg trenger

Jeg fant ut dette da jeg hadde magesår... Jeg var kvalm hele tiden da, og gikk ned ti kilo på noen få dager til to uker (husker ikke helt). Jeg var 85 kg før...altså overvektig igjen... Det ble jeg før sommerferien i år, men fikk som sagt et vekttap senere på sommeren da magesåret mitt virket inn, da jeg ikke kunne spise stort.

Dette er hva jeg har funnet ut... Når jeg bare spiser ett måltid, så går jeg ned to kilo den dagen jeg gjør det, men så lenge jeg bor hjemme må jeg helst spise alle tre måltidene, og det gjør det litt vanskelig for meg. Jeg vil helst ned til rundt 65-69. Jeg vet at de fleste av dere vil si jeg har en normal vekt, og at de tingene jeg har nevnt som jeg gjør er muligens farlige, men man kan fremdeles se endel tegn fra da jeg var overvektig, og de tegnene har jeg lyst å få bort.

Er det lurt å la være å spise alle tre måltidene? Kan jeg risikere å gå opp i vekt da? Er det jeg driver på med feilernæring og underernæring HVIS jeg spiser 3 små måltider? Kan dette isåfall skade tennene mine? (Jeg kaster ikke opp, eller noe lignende...) Kan jeg gå ned i vekt, hvis jeg spiser normalt igjen?

Noen tips til mitt innlegg? (Vil helst ha svar på andre ting også, som jeg ikke har spurt til slutt)

P.S - Setter pris på om du ikke legger dette ut, men svarer meg personlig.

Hvis du må legge dette ut, vær snill å rediger mitt innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...