Gå til innhold

Saft eller brus?

zitrus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De står ganske så likt sunt/usunt sett, og de er uten næringsstoffer begge deler.

Ser at noen mener det er sunt og andre ikke (kunstige søtstoffer), min mening er at det er mye bedre for kroppen enn å proppe seg med sukker. Men man må ikke drikke litervis med kun søtet drikke.

Jeg har lett i årevis etter forskningsartikler om aspartam og andre søtningsstoffer, som jo har vært på markedet i straks 30 år, uten at det har lyktes meg å finne noe pålitelig stoff om at det er skadelig for mennesker. I enorme mengder er alt giftig, også f.eks aspartam (som kan forårsake blodpropp i hjernen hos mus som gis flere gram ren aspartam daglig -hos mennesker er det ikke funnet noen sammenheng mellom kunstige søtstoffer og sykdom enn så lenge.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Ikke spesielt sundt tenker jeg. Det finnes ikke noe sundt ved å ha i seg hauger av kunstige stoffer.

Ikke all saft har kunstige stoffer i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke all saft har kunstige stoffer i seg.

Lettsaftene har kunstige stoffer i massevis så de holder vi oss unna. Ikke tåler jeg dem heller, får vondt i mange av dem. Det hender vi drikker saft og da går det i Solbærsirup, inneholder masse sukker, men det er så sjeldent at det ikke spiller noen rolle for tannhelse og kosthold. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...