Gå til innhold

Mage !!


amsta

Anbefalte innlegg

Hei !!

Jeg er 42 år, har det siste året hatt plager med helsa. !!

Depresjon, tretthet, halsbrand, magevondt etter at jeg har inntatt mat, diare, !!

Sover mye.. Har også vondt i skulder og nakke.. Den siste tiden har jeg våknet med hode pine og oppkast..

Dette var mye, men håper De har anledning til å svare.

Takk

Hva kan alt dette være ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest aarr_rrr_a

Jøss, det var ikke lite gitt.

La oss strukturere probleme dine litt, slik at de blir enklere å gå gjennom:

Jeg forstår det slik at du får vondt i magen og halsbrann kort etter å ha inntatt mat, og at du har kontinuerlig diarè.

I tillegg kan du våkne midt på natten med hodepine og/eller kvalme og oppkast.

Ellers er du generelt deprimert, trett og slapp, sover mye, og har smerter i skulder og nakke.

Det hadde vært greit å vite om du er mann eller kvinne. Men uansett virker det som om du har en ganske nedsatt allmenntilstand. Jeg ville nok oppsøkt lege, og prøvd å forklare ham i detalj hvordan probleme dine utarter seg. Det er definitivt noe som ikke er som det skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Synes du kan be om en helsesjekk hos legen din. Lavt stoffskifte, jernmangel eller sukkersyke bør utelukkes. For mageproblemene bør du tilstrebe regelmessig kosthold. Prøv e periode å blande 1 spiseskje Vi-siblin fiberpulver i 1 glass Biola-melk morgen og kveld; dette regulerer fordøyelsen. Kanskje har du for mye syreproduksjon; en syreblokkerende kur kan forsøkes ( noen milde varianter, f.eks Xantac fåes reseptfritt).

Skulder- og nakkeplager kan skyldes dårlig arbeidsstilling, eller lite trening. Sannsynligvis vil en fysioterapeut kunne hjelpe deg.

men hodepine som er værst om morgenen, samtidig med at du er kvalm bør undersøkes. Sykdom i hjernen bør utelukkes.

Dersom du faktisk er deprimert, så kan de fleste plagene dine forklares ut fra dette. Snakk åpent med legen din, det finnes flere muligheter for behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...