Gå til innhold

Noe rart med hjertet


zac1365380575

Anbefalte innlegg

Jeg er en gutt på 24, med normal kroppsbygning, heller tynn enn tykk, føler meg ganske bra i form kondisjonsmessig. Mer eller mindre hver eneste kveld opplever jeg at jeg får smerter i hjerteregionen (ganske milde), og får en slags hyperventilering, dvs jeg må hive noe alvorlig etter pusten i noen sekunder. Dette skjer alltid når jeg har lagt meg, som regel etter 10-20 min. i senga. Dette kan skje et par tre ganger før jeg sovner, med varierende styrke.

Jeg var hos legen i våres, tok EKG og blodprøver, men han kunne ikke si noe annet enn at jeg fikk vente og se om det ga seg. Det ser aldri ut til å gi seg, og nå begynner jeg å bli både bekymra og lei. Noen som har opplevd noe liknende eller har noen tips om hva dette kan være? Jeg har stresset litt før i forb. med jobb, men føler ikke jeg gjør det nå. Snuser, røyker av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 3 uker senere...
zac1365380575

Hei, kan det være spesielt når du har spist mye, er full av stressende tanker eller når du ligger så det klemmer på brystet, altså på venstresiden din?

Oppdaget ikke at noen hadde svart på innlegget før nå!

Jeg tror neppe det har noe med maten å gjøre, i og med at jeg har det så godt som hver eneste kveld. Jeg spiser jo rimelig variert, så da tror jeg det kan utelukkes. Det forekommer også uavhengig av liggestillingen, enten jeg ligger på ryggen, på venstre- eller høyre side. Da dette begynte følte jeg meg generelt litt stresset pga studier og jobb, men de siste månedene har ting vært rolig og jeg har på ingen måte stresset, iallefall så langt jeg selv kan bedømme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...