Gå til innhold

Noen som har noen gode forslag?


cathinka1365380177

Anbefalte innlegg

cathinka1365380177

Hei!

Er det noen som har noen gode forslag til hvordan greie å slappe av, få litt fred? Hvordan få bort uroen i kroppen?

Dette må jeg greie uten alkohol, uten å kaste opp, uten å trimme meg ihjel, uten å la være å spise, uten å kutte (men det har jeg greid meg lenge uten)

Jeg vil så gjerne være rolig.. ikke bare som maska utvendig, men innvendig også..

Takknemlig for alle forslag jeg.

Jeg er villig til å prøve det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noe som har hjulpet meg, er ulike former for pusteteknikker og enkle øvelser som fremmer kroppsbevissthet/balanse.

Yoga og Tai Chi er treningsformer som fokuserer på pust og indre balanse, men du kan også utføre mye på egenhånd v.h.a. avspennings-CD'er du får kjøpt i helsekost/ yogasentre og ulike bøker om temaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjäre deg...

når jeg er urolig bruker jeg å ta fram pensel og papir og maler mine tanker og fölelser. eller så skriver jeg ned alt som er i mitt hode. liksom bare blåser det ut. det kjennes så bra når jeg er ferdig. så mye mer avslappet.

eller så pleier jeg å tappe varmt vann i badekaret med masse skum og leker(!). ja, faktisk... leker! :)

også lager jeg meg en god non-alkoholic-drink av juice og bär og stäsj. finner meg en god bok, eller musikk og bare lener hodet godt tilbake og tenker: "Nå er det min tid. jeg gjör dette fordi JEG fortjener det. JEG fortjener bare det beste!" så har det også hendt at jeg har trilla TV´n bort til badedöra og ser en god film.

og om ikke det funker så kan du jo sette musikk i örene og gå en tur.

Men noe av det som funker aller best for meg er å ringe til en av mine beste venner og si: "Hei, jeg kjeder meg. Vil du komme over og se en disneyfilm eller tre. ingen sminke, ingen nice-hair-day, ingen stress, bare joggebukse og tre av de beste disneyfilmene. Så sitter man der og ser film til man blir grönn i trynet. Så er faktisk kvelden nesten over og vips har vi en ny dag som kanskje ikke er like ille.

gi det et forsök, fordi DU er verdt det!

Mange klemmer, om du vil ha, fra Agapetos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...