Gå til innhold

Hull i ørene


hehusvi

Anbefalte innlegg

Min datter på 4 år har fått hull i ørene. Men nå tenker jeg på det, om det går an å få nikkel allergi fra de øredobbene dem bruker for å lage hull med? Kansje jeg bør ta dem ut igjen? Og vil hullene da evnt. gro fint igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke hvorfor du tar hull i ørene på en 4-åring, men, men...

Har selv nikkelallergi. D.v.s. jeg bytter dørhåndtak. håndtak til skapdører, unngår klær med knapper inn mot huden o.s.v. Ikke noe å anbefale...

Har noen i din nærmeste familie nikkelallergi? Da ville jeg aldri gjort det, hvis de inneholder nikkel.

Hull gror forresten fint igjen i ørene, særlig på en 4-åring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor du tar hull i ørene på en 4-åring, men, men...

Har selv nikkelallergi. D.v.s. jeg bytter dørhåndtak. håndtak til skapdører, unngår klær med knapper inn mot huden o.s.v. Ikke noe å anbefale...

Har noen i din nærmeste familie nikkelallergi? Da ville jeg aldri gjort det, hvis de inneholder nikkel.

Hull gror forresten fint igjen i ørene, særlig på en 4-åring...

Nei ingen i familien har nikkel alargi. Men som jeg har lest, trodde jeg heller ikke at dette var arvelig? Og trodde heller ikke der var nikkel i de øredobbene dem tar hull med? Så viss en bruker rent gull eller sølv etter på, kan en da få nikkelalargi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ingen i familien har nikkel alargi. Men som jeg har lest, trodde jeg heller ikke at dette var arvelig? Og trodde heller ikke der var nikkel i de øredobbene dem tar hull med? Så viss en bruker rent gull eller sølv etter på, kan en da få nikkelalargi?

Vet ikke om det er arvelig, bare at jeg reagerer på de samme tingene som moren min, og det blir flere og flere ting. Er nå 32.

Hun tåler bare gull, mens jeg tåler sølv, hvis jeg bare bruker det noen timer. Dette gjelder bare ørene, på resten av kroppen tåler jeg sølv. D.v.s. jeg får i alle fall ikke utslett.

Hadde ikke vært redd for å bruke gull, og det kan vel ikke være nikkel i de øredobbene...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er arvelig, bare at jeg reagerer på de samme tingene som moren min, og det blir flere og flere ting. Er nå 32.

Hun tåler bare gull, mens jeg tåler sølv, hvis jeg bare bruker det noen timer. Dette gjelder bare ørene, på resten av kroppen tåler jeg sølv. D.v.s. jeg får i alle fall ikke utslett.

Hadde ikke vært redd for å bruke gull, og det kan vel ikke være nikkel i de øredobbene...?

Jeg ringte nå frisør salongen der vi tok hull. Og de sa at en ikke skulle kunne få allergi av de øredobbene dem brukte, og at de var helt nikkelfri. Men sjangsen for å utvikle allergi er større dess yngre mann er. Men hun mente at jeg ikke trengte å ta dem ut. Men viss hun skulle begynne å klø, at jeg tok dem ut da. Jeg skulle nok kansje ikke handlet så kvikt, og ventet litt selv om hun hadde såååå veldig lyst på:-) Men gjort er gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...