Gjest sminkedokka Skrevet 16. september 2003 Skrevet 16. september 2003 Hei! Er det noen der ute som vet om skoler i Oslo-området som tilbyr make-up artist utdanning?? Eventuelt hvor jeg kan finne de på nettet?? Noen som kanskje har tatt en slik utdanning som kan fortelle om sine erfaringer?? På forhånd takk:) 0 Siter
soleil Skrevet 16. september 2003 Skrevet 16. september 2003 Du bør tenke deg nøye om før du begynner en slik utdanning. Har hørt en del negativt om slike skoler. Det er veldig dyrt. (50.000 i året) Om en får jobb med en slik utdannelse i dag er også tvilsomt. Ei venninne av meg gikk på HairArtist skolen og de har også Makeup artist. Den skolen er IKKE å anbefale. Masse tull, rot og brutte løfter. 0 Siter
Gjest sminkedokka Skrevet 16. september 2003 Skrevet 16. september 2003 Du bør tenke deg nøye om før du begynner en slik utdanning. Har hørt en del negativt om slike skoler. Det er veldig dyrt. (50.000 i året) Om en får jobb med en slik utdannelse i dag er også tvilsomt. Ei venninne av meg gikk på HairArtist skolen og de har også Makeup artist. Den skolen er IKKE å anbefale. Masse tull, rot og brutte løfter. Ok! Tenkt å kombinere det med en frisør-utdannelse da..ikke planer om å leve kun av den utdannelsen. Vet det er vanskelig.. Er halvveis i frisør-utdannelse, mangler kun lærlingetiden, men tenkte jeg skulle ta make-up utd. i mellomtiden... 0 Siter
Gjest ildg Skrevet 16. september 2003 Skrevet 16. september 2003 Ok! Tenkt å kombinere det med en frisør-utdannelse da..ikke planer om å leve kun av den utdannelsen. Vet det er vanskelig.. Er halvveis i frisør-utdannelse, mangler kun lærlingetiden, men tenkte jeg skulle ta make-up utd. i mellomtiden... Sifra når du er ferdig da - jeg skulle ha hatt meg et srøk. 0 Siter
favn Skrevet 16. september 2003 Skrevet 16. september 2003 Hvilket levebrød har en 'make-up-artist'? Teater og film? 0 Siter
soleil Skrevet 16. september 2003 Skrevet 16. september 2003 Ok! Tenkt å kombinere det med en frisør-utdannelse da..ikke planer om å leve kun av den utdannelsen. Vet det er vanskelig.. Er halvveis i frisør-utdannelse, mangler kun lærlingetiden, men tenkte jeg skulle ta make-up utd. i mellomtiden... Fins det ikke noe slags videreutdannings tilbud? Kurs? Hør med dine kollegaer. Ellers kan du gå i lære hos noen som har peiling på det. Make-up artist er ingen beskyttet tittel. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 16. september 2003 Skrevet 16. september 2003 Hvilket levebrød har en 'make-up-artist'? Teater og film? Og TV. 0 Siter
soleil Skrevet 16. september 2003 Skrevet 16. september 2003 Hvilket levebrød har en 'make-up-artist'? Teater og film? Kan jo bruke utdanningen til å fikse vanlige folk også. Bli-ny dager, bryllup, fargeanalyse.. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 16. september 2003 Skrevet 16. september 2003 Ikke radio? Bare stygge personer der. Selv sminke hjelper ikke der. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.