Gå til innhold

til dr talseth


Gjest gutt25

Anbefalte innlegg

Gjest gutt25

Hei. Jeg er en gutt på 25 år som ble operert for trang forhud for en og en halv uke siden. Jeg fikk en "halv" omskjæring, dvs at jeg har fortsatt litt forhud igjen, men fikk fjernet det ytterste av forhuden. Det ble sydd helt irundt. Alt virket ok, stingene hadde begynt å ramle ut. Men igår begynte det å bli en kul på/under forhuden på høyresiden av penis. Rett under et sting. Den bare vokste og vokste til min store forskrekkelse, men nå virker det som den ikke vokser mere. Den er på størrelse med en klinkekule, og jeg kjenner at den er forholdsvis hard. Men den gjør ikke vondt. Hva kan dette være? En infeksjon? En blodåre med blåknute? Rart hvis det bare er hovent siden det kom sånn plutselig og ikke var der fra begynnelsen. Har du noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gutt25

Det virker ganske rart men når jeg drar forhuden helt tilbake så blir ikke huden over denne kulen stram. Det strammer bare før og etter. Det virker nesten som om noe har grodd sammen rart inne i forhuden. Men det får jeg heller ikke til å stemme siden det skjedde så fort. Og at alt var helt normalt i 10 dager etter operasjonen. Ringte til klinikken hvor dette ble utført og fikk prate med en sykepleier. Hun hadde ikke hørt om noe lignende trodde hun, men hun trodde kanskje det var en infeksjon siden kulen ligger rett under et sting. Hun anbefalte meg å fjerne stinget og bade penis i et grønnsåpebad. Det har jeg gjort nå. Har forresten badet penis i grønnsåpe bad 2ggr pr dag i 10 min etter operasjonen.

Vil til slutt presisere at kulen ligger under forhuden og er "festet" til den og ikke selve penisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mann30

Det virker ganske rart men når jeg drar forhuden helt tilbake så blir ikke huden over denne kulen stram. Det strammer bare før og etter. Det virker nesten som om noe har grodd sammen rart inne i forhuden. Men det får jeg heller ikke til å stemme siden det skjedde så fort. Og at alt var helt normalt i 10 dager etter operasjonen. Ringte til klinikken hvor dette ble utført og fikk prate med en sykepleier. Hun hadde ikke hørt om noe lignende trodde hun, men hun trodde kanskje det var en infeksjon siden kulen ligger rett under et sting. Hun anbefalte meg å fjerne stinget og bade penis i et grønnsåpebad. Det har jeg gjort nå. Har forresten badet penis i grønnsåpe bad 2ggr pr dag i 10 min etter operasjonen.

Vil til slutt presisere at kulen ligger under forhuden og er "festet" til den og ikke selve penisen.

Jeg hadde min operasjon for 14 dager siden!

Og har samme kul som deg! Mne litt mindre kanskje.

Urologen sydde ca 20-25 sting så fortsatt sitter det sting under forhuden som ikke har løsna.

Jeg vet ikke om jeg skal dra de ut selv siden han sa jeg skulle vente å se.

Men det er ubehagelig å dra i forhuden selv om hevelsen er gått bort.

Og det skyldes denne kulen.

Urologen er nå på ferie så jeg må vel bare vente å se.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gutt25

Det virker ganske rart men når jeg drar forhuden helt tilbake så blir ikke huden over denne kulen stram. Det strammer bare før og etter. Det virker nesten som om noe har grodd sammen rart inne i forhuden. Men det får jeg heller ikke til å stemme siden det skjedde så fort. Og at alt var helt normalt i 10 dager etter operasjonen. Ringte til klinikken hvor dette ble utført og fikk prate med en sykepleier. Hun hadde ikke hørt om noe lignende trodde hun, men hun trodde kanskje det var en infeksjon siden kulen ligger rett under et sting. Hun anbefalte meg å fjerne stinget og bade penis i et grønnsåpebad. Det har jeg gjort nå. Har forresten badet penis i grønnsåpe bad 2ggr pr dag i 10 min etter operasjonen.

Vil til slutt presisere at kulen ligger under forhuden og er "festet" til den og ikke selve penisen.

Nå er det 15 dager siden inngrepet og den kulen som jeg har beskrevet er nå nesten helt borte heldigvis! Men det er ikke helt bra, men det kan vel forandre seg over tid. Der kulen var er det nå et stykke på ca 2cm av arret som er litt blå og hardt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Trygve Talseth, Urolog

Det virker ganske rart men når jeg drar forhuden helt tilbake så blir ikke huden over denne kulen stram. Det strammer bare før og etter. Det virker nesten som om noe har grodd sammen rart inne i forhuden. Men det får jeg heller ikke til å stemme siden det skjedde så fort. Og at alt var helt normalt i 10 dager etter operasjonen. Ringte til klinikken hvor dette ble utført og fikk prate med en sykepleier. Hun hadde ikke hørt om noe lignende trodde hun, men hun trodde kanskje det var en infeksjon siden kulen ligger rett under et sting. Hun anbefalte meg å fjerne stinget og bade penis i et grønnsåpebad. Det har jeg gjort nå. Har forresten badet penis i grønnsåpe bad 2ggr pr dag i 10 min etter operasjonen.

Vil til slutt presisere at kulen ligger under forhuden og er "festet" til den og ikke selve penisen.

Blir det ikke bra i løpet av 2-3 uker, synes jeg du skal bli undersøkt, for det er vanskelig å si noe sikkert uten å se på det.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det 15 dager siden inngrepet og den kulen som jeg har beskrevet er nå nesten helt borte heldigvis! Men det er ikke helt bra, men det kan vel forandre seg over tid. Der kulen var er det nå et stykke på ca 2cm av arret som er litt blå og hardt.

Ja det er 4 uker siden min operasjon og det ser bedre ut nå.

Jeg tror du må ta tiden til hjelp, det ser ikke så veldig pent ut de første ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...