Gå til innhold

avføringspiller


nitroo

Anbefalte innlegg

Hei jeg lurer på noe når det gjelder dette med avføringspiller. Jeg har en venninne av meg som sier at dette hjelpe henne med å gå ned i vekt. Hun tar noe som heter Pursennid. Det tar hun kl 10.30 på dagen og 22.30 på kvelden og det tar 8 - 12 timer før det tømmes ( at hun må på do) Hun spiser også bare middag noe jeg syns er veldig lite og blir bekymret. Men det jeg lurer på, er dette med disse pillene, er det de som gjør at hun har gått ned i vekt? eller kan? Hun sier at hun ikke helt vet når hun skal ta dem for å få tømt #det# hun har spist i løpet av en dag som er en pr middag... Jeg har hørt at de som går ned av avøringspiller er de som #knasker# eller tar mange/ofte.. eller trenger ikke det å være slik?? holder det med det at hun tar 2 - 3 stk i løpet av en dag uansett klokkeslett??? så vil det hun ha spist tømmes ( bli borte, pga pillene)?? Håper det er noen her ute som virkelig kan svare meg på dette... Jeg er bekymret og har snakket med dette om henne om hva jeg har hørt, men som sagt jeg aner ingenting om dette med avføringspiller og aner ikke om man må kanske eller at det holder med de pillene hun tar om dagen vil hjelpe henne med å gå ned i vekt?????

Jeg har sagt prøv å tren,spist sunt osv osv men ingenting forandret hennes mening..

Så vær så snill, svar meg noen der ute.. hjertelig hilsen nitroo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Daredevil

Personer som lider av spiseforstyrrelser misbruker i økende grad avføringsmidler som de får kjøpt reseptfritt på apotek. Bivirkninger ved langvarig bruk kan være ødelagte tarmfunksjoner og kronisk forstoppelse. Uten at det har en slankende effekt.

Dette har jeg sakset fra en artikkel som du finner her:

http://www.bt.no/forbruker/helse/article94083

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henvis venninnen din til en lege. Hun har en spiseforstyrrelse.

jeg tror det samme, og har sagt til henne, men hun bryr seg virkelig ikke. Men tror du at hun kan fortsett sån som hu gjør å bli tynn eller må hun knaske i seg dem ( flere piller om dagen for å bli tynn) hun spiser trosalt bare middag så med de 2 - 3 pillene hun tar må vel være nok til å få vekk ( tømme magen for all maten som hun har spist til middag)??? alt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror det samme, og har sagt til henne, men hun bryr seg virkelig ikke. Men tror du at hun kan fortsett sån som hu gjør å bli tynn eller må hun knaske i seg dem ( flere piller om dagen for å bli tynn) hun spiser trosalt bare middag så med de 2 - 3 pillene hun tar må vel være nok til å få vekk ( tømme magen for all maten som hun har spist til middag)??? alt....

Beklager, men jeg får på følelsen at du spør for din egen del fordi du selv vil ned i vekt.

Skjønner ikke hvorfor du ellers skulle spørre om hvordan hun kan bli tynnere ved å spise avføringspiller.

En god venninne "hjelper" ikke noen til selvmord eller med å ødelegge helsa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daredevil

jeg tror det samme, og har sagt til henne, men hun bryr seg virkelig ikke. Men tror du at hun kan fortsett sån som hu gjør å bli tynn eller må hun knaske i seg dem ( flere piller om dagen for å bli tynn) hun spiser trosalt bare middag så med de 2 - 3 pillene hun tar må vel være nok til å få vekk ( tømme magen for all maten som hun har spist til middag)??? alt....

Syk blir hun i alle fall. Misbruk kan føre til kaliummangel, kaliummangel kan føre til hjertestans.

Næringsstoffer og mineraler blir ikke tatt opp i kroppen, og voilà - du har en meget syk venninne.

Man kan nok dessverre ikke sulte seg til lykken, selv om man kan være veldig flink å tro det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikke undertegnet

Personer som lider av spiseforstyrrelser misbruker i økende grad avføringsmidler som de får kjøpt reseptfritt på apotek. Bivirkninger ved langvarig bruk kan være ødelagte tarmfunksjoner og kronisk forstoppelse. Uten at det har en slankende effekt.

Dette har jeg sakset fra en artikkel som du finner her:

http://www.bt.no/forbruker/helse/article94083

Mitt råd er:Slutt før det er for sent. Jeg brukte samme metode selv og jeg erkjenner at jeg hadde en spiseforstyrrelse. Var oppe i 10-12 tabletter pr. dag på det verste, for man må stadig øke mengden for at de skal virke. Men faktum er at de virker ikke på vektreduksjon. De bidrar til at tarmen blir tømt ja, men da er maten allerede fordøyd og kaloriene tatt opp i kroppen. Så dette er bare å lure seg selv i tillegg til at man blir syk av det. Jeg strevde i flere år etterpå for å få et normalt forhold til mat, men ble heldigvis frisk til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Mitt råd er:Slutt før det er for sent. Jeg brukte samme metode selv og jeg erkjenner at jeg hadde en spiseforstyrrelse. Var oppe i 10-12 tabletter pr. dag på det verste, for man må stadig øke mengden for at de skal virke. Men faktum er at de virker ikke på vektreduksjon. De bidrar til at tarmen blir tømt ja, men da er maten allerede fordøyd og kaloriene tatt opp i kroppen. Så dette er bare å lure seg selv i tillegg til at man blir syk av det. Jeg strevde i flere år etterpå for å få et normalt forhold til mat, men ble heldigvis frisk til slutt.

Jeg kan skrive under på at avf piller ER skadelig. Når jeg var 15-16 var jeg syklig opptatt av kropp og vekt. Avf midler var min beste venn og var med overalt. Ca 40-60 tabletter i døgnet på det værste. Var også innlagt på sykehus for anoreksi....dengang visste de jo ikke så mye om dette.

Tablettene dulcolac og senecot kjøpte jeg i "bøttevis"

Husker jeg løy for å komme hjem fra sykehuset. Drakk tre liter vann....vips så hadde jeg jo "lagt på meg" så da fikk jeg beskjed om å spise og være flink pike.

Joda, jammen sa jeg flink.

Så mitt råd er avf midler er ikke bra, selv sliter jeg med tarmproblemer enda, nesten 30 år etterpå...STPPP I TIDE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...