Gå til innhold

Muskelavslappende medisiner


caesarine

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er plaget av store spenninger i musklene rundt kjeven, i ben og hender. Etter samtale med min fastlege og diverse blodprøver (stoffskifte mm) har vi kommet fram til at det trolig skyldes stress. Valium har blitt nevnt, men ikke sett på som et godt alternativ hverken av legen eller meg.

Jeg skal nå flytte og begynne i ny jobb, og i den forbindelsen er jeg litt redd for å ikke kunne fungere under stress. Finnes det mindre sterke medikament som er muskelavslappende eller beroligende? Har hørt at Ibux kan virke beroligende og muskelavslappende ved litt høy dosering. Stemmer dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hat samme problemet i 4 år , hos meg så var det maten som var problemet.Smetene og stesset i musklaturen forsvant ved å følge blotype dietten .Slå opp kvasir blotypedietten spis medisinsk mat.

Det kan også hende at musklaturen er sur dette kan løses ved et nøytralt pulver som fås hos kinesolåg eller helsekost butikk.

Eller ungå alle røde grønsaker og frukter.

Jeg hadde samme problemet med kjeven dette er borte nå , kansje var det sanering av amalgan som forandret på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Ibux og liknende medikamenter regnes hovedsaklig som betennelsesdempende, men oftest også lett smertereduserende og derigjennom muskel-avslappende. Somadril er en lett muskel-avslappende medisin, men bruk over tid må frarådes. Alle direkte smertestillende medisiner blir man litt trøtt av. Mange har god effekt på kjevesmerter av en bitt-skinne som tannlege kan skaffe, til nattlig bruk.

Siden dette kanskje er en kortvarig situasjon med spenninger du opplever, kan nok en liten dose valium noen dager kanskje hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Eg har lign.problem

få deg bitt skinne hos tannlegen før problemet blir verre, få en som du kan bruke både dag og natt,

mot smertene vill eg anbefale deg å komme deg til smerte lege,

han kan best om smerte medisiner -og ikke vanedannende medisiner er viktig å få om en skal tak dei over lengre tid.

lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...