Gå til innhold

Noen som skal se på..


Gjest Skjermtrollet

Anbefalte innlegg

Åndenes Makt er bedrageri og oppspinn.

===

Du skriver: "Er 100% overbevist om at noen mennesker har slike overnaturlige evner"

Mange vikinger var nok 100% overbeviste om at Odin eksisterte, uten at han eksisterte mer (eller mindre) av den grunn.

Ting eksisterer ikke fordi om man "tror på dem". Selv om hele verden var "100% overbevist" at en Lilla Kaffekopp gikk i bane rundt Månen, ville det ikke gå en kaffekopp i bane.

Med vennlig hilsen

Bare fordi du ikke har opplevd på kroppen at det skjer uforklarlige ting - så trenger du ikke å avvise at andre har denne evnen.

JEG for min del kan si at jeg VET at det er mulig å ha kontakt med avdøde, og jeg er heller ikke gal oppi hodet mitt :o)

Men - jeg respekterer at andre har en annen mening - bare ikke vær så bastant på at det ikke er en mulighet at dere tar feil ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 137
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    52

  • soleil

    13

  • pip

    10

  • Anki

    9

Mest aktive i denne tråden

Millioner er blit bedre av forkjølelse, uten at det heller beviser noe som helst.

Folk BLIR jo bedre av sykdommer helt av seg selv, enten de går til healing eller ei.

Med vennlig hilsen

Ja, det er riktig, særlig sykdommer som forkjølelse ;-)

Men folk oppsøker ikke en healer p.g.a. forkjølelse. Det dreier seg om plager/sykdommer hvor skolemedisinen må melde pass.

Nå tror du kanskje jeg sluker alt det som har med "overnaturlige evner" rått? Nei, det gjør jeg ikke ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fordi du ikke har opplevd på kroppen at det skjer uforklarlige ting - så trenger du ikke å avvise at andre har denne evnen.

JEG for min del kan si at jeg VET at det er mulig å ha kontakt med avdøde, og jeg er heller ikke gal oppi hodet mitt :o)

Men - jeg respekterer at andre har en annen mening - bare ikke vær så bastant på at det ikke er en mulighet at dere tar feil ...

Hei,

Hvis jeg påstod at jeg hadde kastet en lilla kaffekopp så høyt opp at den nå gikk i bane rundt Månen, ville du trodd på meg da?

Jeg kan jo bevise dette ved å vise deg at jeg mangler en lilla kaffekopp hjemme, fordi jeg har kun 5 ut av de originale 6 igjen. Den siste er i bane rundt Månen.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er riktig, særlig sykdommer som forkjølelse ;-)

Men folk oppsøker ikke en healer p.g.a. forkjølelse. Det dreier seg om plager/sykdommer hvor skolemedisinen må melde pass.

Nå tror du kanskje jeg sluker alt det som har med "overnaturlige evner" rått? Nei, det gjør jeg ikke ;o)

Hei,

Poenget er mer at hvis en bestemt type "alternativ medisin" fungerte, så ville man jo kunne sjekke det i en dobbel-blind (eller ihvertfall i en enkel-blind) test.

Men intet slike resultater foreligger fra uavhengige tester. Istedet minner det mer om alle de som har fått miraklert utført av vekkelsespredikanter.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Hvis jeg påstod at jeg hadde kastet en lilla kaffekopp så høyt opp at den nå gikk i bane rundt Månen, ville du trodd på meg da?

Jeg kan jo bevise dette ved å vise deg at jeg mangler en lilla kaffekopp hjemme, fordi jeg har kun 5 ut av de originale 6 igjen. Den siste er i bane rundt Månen.

Med vennlig hilsen

Nå er du på jordet, mann ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er du på jordet, mann ;-)

Hei Rusle,

Men forskjellen er jo at jeg bruker dette som et eksempel på hvorfor man *IKKE* skal tro på det.

Andre i denne tråden argumenterer for at man virkelig skal tro at kaffekoppen er i bane rundt månen!

Og det er skremmende!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Hvis jeg påstod at jeg hadde kastet en lilla kaffekopp så høyt opp at den nå gikk i bane rundt Månen, ville du trodd på meg da?

Jeg kan jo bevise dette ved å vise deg at jeg mangler en lilla kaffekopp hjemme, fordi jeg har kun 5 ut av de originale 6 igjen. Den siste er i bane rundt Månen.

Med vennlig hilsen

Ja ja - det er slik du er. Takk for et saklig svar.

Har tidligere forstått at det kvernet litt fornuft rundt om i hodet ditt - men har nå revurdert den saken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rusle,

Men forskjellen er jo at jeg bruker dette som et eksempel på hvorfor man *IKKE* skal tro på det.

Andre i denne tråden argumenterer for at man virkelig skal tro at kaffekoppen er i bane rundt månen!

Og det er skremmende!

Med vennlig hilsen

Har noen sagt at kaffekoppen din sirkler rundt om noe sted?

ehhhhh...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja - det er slik du er. Takk for et saklig svar.

Har tidligere forstått at det kvernet litt fornuft rundt om i hodet ditt - men har nå revurdert den saken :)

Hva er forskjellen?

Hvor er resultatene fra uavhengige tester som viser at dette fungerer?

En påstand om at "jeg er synsk" er like tom som en påstand om at "jeg kan kaste kaffekopper til månen" når man ikke kan underbygge påstanden.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen sagt at kaffekoppen din sirkler rundt om noe sted?

ehhhhh...

Nei, men "noen" har påstått at de vet det er mulig å ta kontakt med de avdøde....

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du likestiller evolusjonsteorien og skapelsesberetningen? Eller?

Jeg kan ikke se at jeg har påtvunget noen mine meninger, men det er klart at du vil komme med slike påstander. Du leser her frivillig, og hvis du ikke vil lese, så kan du la være.

Med vennlig hilsen

Det er viktig å respektere andres meninger, å si at noe er tull i en diskusjon er arrogant. Jeg har trukket fram en del som jeg har hørt, uten å ta stilling til det selv. Jeg er nokså sikker på at hvis det eksisterer mennesker om noen tusenår så vil de smile godmodig av det vi tror er bevist sannhet i dag.

Jeg forstår ikke hvorfor du blir så engasjert i sånne tråder, og jeg opplever deg som like nyansert. Jeg kan godt la være å lese dine innlegg, men det gjelder også deg. Du kan godt la være å lese mine opplegg også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du likestiller evolusjonsteorien og skapelsesberetningen? Eller?

Jeg kan ikke se at jeg har påtvunget noen mine meninger, men det er klart at du vil komme med slike påstander. Du leser her frivillig, og hvis du ikke vil lese, så kan du la være.

Med vennlig hilsen

Beklager det skulle stå lite nyansert. Du er en enveiskjører med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellen?

Hvor er resultatene fra uavhengige tester som viser at dette fungerer?

En påstand om at "jeg er synsk" er like tom som en påstand om at "jeg kan kaste kaffekopper til månen" når man ikke kan underbygge påstanden.

Med vennlig hilsen

Nei, så flink som du er å kverulere, så har jeg ikke tenkt å sitte her og "fortelle" hva jeg har opplevd, tenker jeg hadde fått som hatten passer da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men "noen" har påstått at de vet det er mulig å ta kontakt med de avdøde....

Med vennlig hilsen

Ja - og den påstanden står jeg for :) Ikke kaffekoppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror på det jeg også. Men skal ikke de klarsynte ikke vite om saken på forhånd? Skal vanskelig gjøres å ikke å hørt om Orderud.... med mindre de tar inn en utelandsk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, så flink som du er å kverulere, så har jeg ikke tenkt å sitte her og "fortelle" hva jeg har opplevd, tenker jeg hadde fått som hatten passer da :)

Kan du ikke fortelle meg det da? Jeg tror på det og er veldig nysgjerrig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forandrer ikke på at verken Odin eller Gud eksisterer noe "mer" selv om 100% av Jordens befolkning trodde på dem. Lille Kaniner eksisterer heller ikke selv om folk tror på det.

====

Den siste setningen din er tull.

Med vennlig hilsen

"Lille Kaniner eksisterer heller ikke selv om folk tror på det."

Sosiale konstruksjoner er også virkelige. Vi handler hver dag på bakgrunn av tolkninger og forståelser som vi ikke har bevis på er de "rette" eller de "sanne".

Din forståelse av virkeligheten virker noe svart hvitt og objektivistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åndenes Makt er bedrageri og oppspinn.

===

Du skriver: "Er 100% overbevist om at noen mennesker har slike overnaturlige evner"

Mange vikinger var nok 100% overbeviste om at Odin eksisterte, uten at han eksisterte mer (eller mindre) av den grunn.

Ting eksisterer ikke fordi om man "tror på dem". Selv om hele verden var "100% overbevist" at en Lilla Kaffekopp gikk i bane rundt Månen, ville det ikke gå en kaffekopp i bane.

Med vennlig hilsen

Kanskje du ikke burde uttale deg så bastant - du _vet_ tross alt ikke om det stemmer eller ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, så flink som du er å kverulere, så har jeg ikke tenkt å sitte her og "fortelle" hva jeg har opplevd, tenker jeg hadde fått som hatten passer da :)

Jeg kunne tenke meg å høre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...