Gå til innhold

Kan jeg trene så mye?

miramix

Anbefalte innlegg

Jeg har det siste året trent tre kvelder a 1.5 t i uken, innen en idrett som gir meg både styrke og kondisjonstrening. Jeg har etterhvert kommet opp på et nivå hvor jeg merker at spesielt manglende styrke begynner å bli et problem, og har bestemt meg for å supplere med styrkeøvelser på helsestudio 2 ganger i uken. I tilleg er det oppkjøring til stevne på gang, så det er nå fire treningskvelder i uken i stedet for tre. Planen er å putte inn helstestudioet på dagtid (er student, så jeg kan ta meg slike friheter:-), og ta meg helt fri i helgene.

Blir dette for mye på en gang? Målet er jo å bygge muskler, ikke bryte dem ned ved overtrening... Utgangspunktet mitt er ikke det verste, men jeg er litt engstelig for å overdrive. Har hatt veiledning med instruktør på senteret, så jeg vet hvilke øvelser jeg kan gjøre uten å ødelegge meg helt:-)

Jeg dobler treningsmengden min relativt over natten her. Skrik ut hvis det ikke går an!

Takker for alle råd:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det skulle gå bra, men du MÅ sørge for mye næringsrik mat, og mye hvile utenom treningene.Mye karbohydrater og væske trengs og! Disse tingene er helt avgjørende skal du få hentet deg inn igjen. Prøv det en stund, og reduser evt.treningsmengden skulle du bli overtrent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det skulle gå bra, men du MÅ sørge for mye næringsrik mat, og mye hvile utenom treningene.Mye karbohydrater og væske trengs og! Disse tingene er helt avgjørende skal du få hentet deg inn igjen. Prøv det en stund, og reduser evt.treningsmengden skulle du bli overtrent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest SurferBoy

ja det tror jeg nok du kan..selv trener jeg 6 ganger i uka ,styrke..i tillegg springer/sykler jeg 3 ganger i uken..føler meg i toppform jeg..viktigt å spisa mye næringsrikt ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...