Gjest Pricilla Skrevet 22. september 2003 Skrevet 22. september 2003 Har bedt et par på midadg i kveld, og har tatt ut indrefilet av siv av frysern. Tenkte å lage noe litt mere spennende enn bare stekt kjøtt med poteter til... Har du et forslag til en litt enkel og god oppskrift? : ) Takk! 0 Siter
Altman Skrevet 22. september 2003 Skrevet 22. september 2003 Sett filetene høyt oppi ovnen med grillen på (helst varmluft) og høy temperatur (225, minst). La kjøttet bli brunt, ta det ut og legg tynne tomatskiver oppå. Legg også et lag blåmuggost oppå tomatene, og til slutt legger du et lag vanlig hvitost på toppen. Inn i ovnen for å smelte... og så er det ferdig 0 Siter
angelica2 Skrevet 22. september 2003 Skrevet 22. september 2003 Huff, jeg begynte på et svar men alt forsvant... - Helstek indrefileten og pass på at du ikke gjennomsteker den (la den "hvile" litt på en fjøl etter steking) og den skal være lett-rosa i midten. Skjær poteter i båter og ha dem i en langpanne m/masse olivenolje, salt (gjerne havsalt) og gjerne litt hvitløk også. Stek dem i ca. 20-25 min på 200grader og sett på grill/varmluft siste minuttene for å få dem litt sprø utenpå. Noe som er godt som tilbehør er stekt, fersk chamignon, minimais og evn. sukkererter. Ta gjerne også tomater (en til hver). Skjær av lokket og ta ut litt av "innmaten" fyll med italiensk krydder og ost på toppen. Settes i ovnen ca. 5-7 minutter sammen med potetene. Supergodt!! Av saus ville jeg rett og slett tatt en pose bearnaise-saus og slengt i en skvett rømme, ekstra krydder e.l. 0 Siter
Gjest Ikke signert Skrevet 22. september 2003 Skrevet 22. september 2003 Indrefilet av siv? Hvor har du fått tak i henne? 0 Siter
soleil Skrevet 22. september 2003 Skrevet 22. september 2003 Indrefilet av siv? Hvor har du fått tak i henne? Hehe 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.