Gå til innhold

nevropatiske smerter


adde

Anbefalte innlegg

Hei -4Angel!

nevropatiske smerter har du skriver du til meg!

Det er det eg har seier dei,og eg har det ogsa i kjeve/ansikt

Korleis fant dei det ut hos deg? Og korleis/hva sort medisiner tar du for å kunne holde ut desse fole smertene?

håper du leser dette å sender meg eit svar/tips.

takk .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Adde!

Jeg fikk diagnosen av en kjevekirurg på kjeverkirurgisk avd. ved Ullevål sykehus som jeg ble henvist til. Siden har jeg vært utredet ved Smerteklinikken der. Jeg har vært innom mange forskjellige typer medikamenter (f.eks. Rivotril, Tegretol), men i dag bruker jeg ikke noe. Det viste seg at det finnes lite som hjelper særlig godt mot nevropatiske smerter. Og siden medisinene ga tildels store bivirkninger, valgte jeg å prøve uten. Det var tøft i starten, men man kan faktisk lære seg å leve med smertene. Men man må lytte til kroppen, hva som utløser anfall, og lære seg hva man må unngå. Kulde og trekk er som regel verst. Varme lindrer. Svarer gjerne på flere spørsmål om du ønsker det, og lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Adde!

Jeg fikk diagnosen av en kjevekirurg på kjeverkirurgisk avd. ved Ullevål sykehus som jeg ble henvist til. Siden har jeg vært utredet ved Smerteklinikken der. Jeg har vært innom mange forskjellige typer medikamenter (f.eks. Rivotril, Tegretol), men i dag bruker jeg ikke noe. Det viste seg at det finnes lite som hjelper særlig godt mot nevropatiske smerter. Og siden medisinene ga tildels store bivirkninger, valgte jeg å prøve uten. Det var tøft i starten, men man kan faktisk lære seg å leve med smertene. Men man må lytte til kroppen, hva som utløser anfall, og lære seg hva man må unngå. Kulde og trekk er som regel verst. Varme lindrer. Svarer gjerne på flere spørsmål om du ønsker det, og lykke til videre!

hei og hei

Orker du å leve med desse smertene,da synest eg du er flink

:-)

Eg har og fått utrednin hos smertelege og spes.innen kjeve problemer

men eg går på noe som heter neurontin .Dette er ikke vanedannende medisin, men vanlig brukt for neuropatiske smerter.

Eg har over år brukt varmepose-ispose uten at eg vart så mye bedre..

Eg har dei siste 6åra brukt meir tid til sengs enn eg har vert oppe.TRASIGT, men med neurontin har eg fått bort smertetoppen ??

ER du i jobb med desse smertene???

Eg er ikke det for tiden ,men kjemper på å komme dit igjen

Proffesor i kjeve problemer på rikshospitale Tore Bjørnland sa til meg at dette skulle eg bli kvitt på sikt??

Og det er det eg kjemper for no :-)

Eg har og flere sorter bitt skinner for å avlaste musklaturen i kjeven. Så her

ser vi litt snåle ut til tider :-)

Men har du noe tips så tar eg gjerne imot det fra dej! Om så berre litt trøyst :-)

Håper du vill holde kontakten

fordi da kan vi hjelpe kvarandre litt

Har du tannverk-øreverk-tette bihuler-kjeve,nakke, skulder verk eller er det ikke i kjeven du har det?? Og hvor i ansiktet har du det hvist ikke.

Hilsen fra ei som sliter med denne fæle smerten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei og hei

Orker du å leve med desse smertene,da synest eg du er flink

:-)

Eg har og fått utrednin hos smertelege og spes.innen kjeve problemer

men eg går på noe som heter neurontin .Dette er ikke vanedannende medisin, men vanlig brukt for neuropatiske smerter.

Eg har over år brukt varmepose-ispose uten at eg vart så mye bedre..

Eg har dei siste 6åra brukt meir tid til sengs enn eg har vert oppe.TRASIGT, men med neurontin har eg fått bort smertetoppen ??

ER du i jobb med desse smertene???

Eg er ikke det for tiden ,men kjemper på å komme dit igjen

Proffesor i kjeve problemer på rikshospitale Tore Bjørnland sa til meg at dette skulle eg bli kvitt på sikt??

Og det er det eg kjemper for no :-)

Eg har og flere sorter bitt skinner for å avlaste musklaturen i kjeven. Så her

ser vi litt snåle ut til tider :-)

Men har du noe tips så tar eg gjerne imot det fra dej! Om så berre litt trøyst :-)

Håper du vill holde kontakten

fordi da kan vi hjelpe kvarandre litt

Har du tannverk-øreverk-tette bihuler-kjeve,nakke, skulder verk eller er det ikke i kjeven du har det?? Og hvor i ansiktet har du det hvist ikke.

Hilsen fra ei som sliter med denne fæle smerten.

Hei Adde!

Det høres ut som om du har slitt i noen år også, og har vært igjennom behandlingsapparatet.

Jeg trodde også at medikamenter tok "smertetoppene". Men da jeg forsøkte helt uten, oppdaget jeg at det mer hadde vært at jeg trodde det, og at de gjorde meg mer likgyldig til smertene. Men jeg mestrer livet best uten. Er mindre trett, og mer opplagt. Det er synd å sove bort halve livet også da!

Synes det er synd hvis en lege har gitt deg falske forhåpninger om at dette går over, for det tror jeg er feil. Jeg får lindrende behandling hos fysioterapeut, og ellers er jeg "snill" mot meg selv. Forsøker å fylle livet med noe positivt, og aktiviserer meg selv slik at jeg "glemmer" smertene. Men det må være en balansegang mellom aktivitet og hvile/ro, ellers vipper det over og jeg får større smerter eller et smerteanfall.

Det er så mye mer jeg ville sagt, råd jeg kunne gitt, erfaringer vi kunne utvekselet, men jeg kunne egentlig tenkt meg at vi fortsatte denne samtalen kun mellom oss per. e-mail! Så hvis du gir meg din mailadr. kunne vi jo fortsette samtalen utenom dr.online. Hva synes du om det? Vet ikke om man kan få ordnet dette annonymt?

Ha en god helg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Adde!

Det høres ut som om du har slitt i noen år også, og har vært igjennom behandlingsapparatet.

Jeg trodde også at medikamenter tok "smertetoppene". Men da jeg forsøkte helt uten, oppdaget jeg at det mer hadde vært at jeg trodde det, og at de gjorde meg mer likgyldig til smertene. Men jeg mestrer livet best uten. Er mindre trett, og mer opplagt. Det er synd å sove bort halve livet også da!

Synes det er synd hvis en lege har gitt deg falske forhåpninger om at dette går over, for det tror jeg er feil. Jeg får lindrende behandling hos fysioterapeut, og ellers er jeg "snill" mot meg selv. Forsøker å fylle livet med noe positivt, og aktiviserer meg selv slik at jeg "glemmer" smertene. Men det må være en balansegang mellom aktivitet og hvile/ro, ellers vipper det over og jeg får større smerter eller et smerteanfall.

Det er så mye mer jeg ville sagt, råd jeg kunne gitt, erfaringer vi kunne utvekselet, men jeg kunne egentlig tenkt meg at vi fortsatte denne samtalen kun mellom oss per. e-mail! Så hvis du gir meg din mailadr. kunne vi jo fortsette samtalen utenom dr.online. Hva synes du om det? Vet ikke om man kan få ordnet dette annonymt?

Ha en god helg! :-)

hei hei

send email til

[email protected]

vi snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...