Gå til innhold

Gallesmerter, ERCP komplikasjoner


bianca45

Anbefalte innlegg

Jeg har fjernet galleblæren ved kikkertoperasjon. I sommer fikk jeg galleanfall likevel, og det ble foretatt flere prøver. Ultralyd, MR-scanning som påviste stein og utposing i gallegangen, og gastroskopi og til slutt ERCP. Ved ERCP sist onsdag, fikk jeg først store smerter da de blåste opp en ballong inne i gallegangen. De foretok ingen snitt. Først fikk jeg petidinsprøyter etter operasjonen og så en for kvalme og da ble gallesmerten borte. Men så fikk jeg smerter på midten av magen, og i en smerteskala fra 1-10 tror jeg at jeg vil si 11. Jeg var på legevakta både onsdag kveld og torsdag morgen, fikk tatt blodprøve i fingeren for å se at det ikke er betennelse. Nå er det fredag og smerten står like konstant natt og dag, jeg har comfortid stikkpiller jeg tar to av morgen og kveld. De hjelper bare litt. Jeg kan ikke puste mer enn halvveis på grunn av smerten. Jeg drikker kun vann, og spiser kun loff uten skorper. Legen som foretok ERCP sa at utposingen som ligger like ved utgangen til gallegang/bukspyttkjertel godt kan danne stein, eller også kan de komme matrester, for eksempel en stein fra en multe inn. Hva skal jeg gjøre. Er det noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...