Gå til innhold

Drittlei puppene mine


Starsky

Anbefalte innlegg

Nå har jeg fått nok av de tunge puppene mine.. nå vil jeg løfte de opp, og forminske dem. hvor gammel må man være for å ta en slik operasjon? og hvor mye vil det koste hvis jeg tar det privat? er ventelistene lange?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Starsky,

før du konsulterer profesjonell hjelp, foreslår jeg at du forsøker å bli glad i kroppen din. Den er din. Den er unik.

den er faen meg unik ja, men på feil måte! og det er ingenting som kan gjøre at jeg blir glad i kroppen min!:)

Florence; jeg er 15...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er faen meg unik ja, men på feil måte! og det er ingenting som kan gjøre at jeg blir glad i kroppen min!:)

Florence; jeg er 15...

Du er bare femten, og jeg foreslår at du venter til du har fått de abrna du ønsker deg før du gjør noe med puppestellet. Ellers kan du komme til å angre dypt og inderlig en dag...

Som femtenåring må du også ha samtykke fra foreldrene dine, før noen kirurg, privatklinikk eller ikke, vil sette kniven i puppene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom de er et problem for deg, og gir deg ryggplager som er dokumentert av lege, kan en brystreduksjon bli foretatt. Vet ikke helt fremgangsmåten for å få gjort det, men kjenner ei som reduserte bryststørrelsen sin da hun var nettopp 15 år gammel. Hun gjorde det på grunn av ryggplagene de forårsaket henne.

Sier som Molli, at om du ikke har noen plager, bør du vente til du er helt utvokst og har fått de barna du vil ha. Brystene endrer seg mye i løpet av noen svangerskap, og først da synes jeg det er greit å tenke på plastisk kirurgi - om det er nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

den er faen meg unik ja, men på feil måte! og det er ingenting som kan gjøre at jeg blir glad i kroppen min!:)

Florence; jeg er 15...

Starsky, siden du er 15 år skal det svært tungtveiende medisinske argumenter være til stede for å få en operasjon. Operasjoner av kosmetisk art gjennomføres sjelden på personer under 18 år (og i flere tilfeller under 20 år) pga. selvjustis blant instituttene. (Operasjon av utstående ører - et arvelig fenomen - er et hederlig unntak og gjøres ofte på små barn.)

Operasjon på medisinsk grunnlag (ifbm bryster kan tunge bryster medføre problemer med skuldrene) er noe annet. Hvor store er brystene dine nå? Tviler på at du vil nå frem med medisinske argumenter før brystene dine er over (E/)F/G? (Hvis brystene dine ikke egentlig er så veldig store ifht. cup-størrelse, men bare henger så blir problemet ditt av kosmetisk art.) Hvis du tror du kvalifiserer bør du ta kontakt med fastlegen din som henviser deg til undersøkelse som vil avgjøre om du vil innvilges operasjon. Det kan være lange ventelister. Husk at operasjon medfører arr.

Pris på operasjon i det private ligger på 20-30 kkr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starsky, siden du er 15 år skal det svært tungtveiende medisinske argumenter være til stede for å få en operasjon. Operasjoner av kosmetisk art gjennomføres sjelden på personer under 18 år (og i flere tilfeller under 20 år) pga. selvjustis blant instituttene. (Operasjon av utstående ører - et arvelig fenomen - er et hederlig unntak og gjøres ofte på små barn.)

Operasjon på medisinsk grunnlag (ifbm bryster kan tunge bryster medføre problemer med skuldrene) er noe annet. Hvor store er brystene dine nå? Tviler på at du vil nå frem med medisinske argumenter før brystene dine er over (E/)F/G? (Hvis brystene dine ikke egentlig er så veldig store ifht. cup-størrelse, men bare henger så blir problemet ditt av kosmetisk art.) Hvis du tror du kvalifiserer bør du ta kontakt med fastlegen din som henviser deg til undersøkelse som vil avgjøre om du vil innvilges operasjon. Det kan være lange ventelister. Husk at operasjon medfører arr.

Pris på operasjon i det private ligger på 20-30 kkr.

Legg til noen nuller bak den prisen...:-) Femtenåringen KAN faktisk forledes til å tro at det virkelig koster tjue-tredve kroner å få puppene fikset! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg til noen nuller bak den prisen...:-) Femtenåringen KAN faktisk forledes til å tro at det virkelig koster tjue-tredve kroner å få puppene fikset! :-)

u/t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

u/t

KKR? Betyr det i tusen?

Det ante ikke jeg. Jeg trodde det var en tastaturtabbe fra din side, som slang på en k ekstra...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KKR? Betyr det i tusen?

Det ante ikke jeg. Jeg trodde det var en tastaturtabbe fra din side, som slang på en k ekstra...:-)

kilo=tusen, altså kilokroner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KKR? Betyr det i tusen?

Det ante ikke jeg. Jeg trodde det var en tastaturtabbe fra din side, som slang på en k ekstra...:-)

k = kilo = 1000

Beklager - jeg tar med meg jobbnomenklatur hjem. ;-)

Så lenge det ikke er Mkr så har jeg det bra (M = mega = 1000000). (Med mindre det er på min egen konto - dessverre er det med minustegn foran...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg til noen nuller bak den prisen...:-) Femtenåringen KAN faktisk forledes til å tro at det virkelig koster tjue-tredve kroner å få puppene fikset! :-)

Molli; jeg skjønte at en brystoperasjon ikke lå på 20-30 kr! jesus.. er ikke HELT dum heller! :P hehe... og jeg har tillatelse fra mine foreldre :) ||Takk for all informasjon dere har gitt meg :)||

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...