Gå til innhold

Et bedre avføringsmiddel?


Baxxter

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har tidligere prøvd avføringsmidler som Dulcolax og Microlax ved de få gangenge jeg har hatt forstoppelser, men synes begge disse var veldig ubehaglige.

Jeg bare lurer på om det finnes noen avføringsmidler tilgjengelige i Norge som ikke virker som disse? Jeg har hørt og lest at det skal være avføringsmidler som gjør selve avføringen mykere, og/eller øker volumet som jo skal gjøre det lettere for det å passere.

Takker for råd og forslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Jeg anbefaler prosan tab-let, som fås kjøpt i helsekostbutikkene. For det første er det et rent naturprodukt og man blir ikke avhengig av dem. For det andre følger det ikke så mye ubehag med dem som de ordinære tablettene. Imidlertid virker de ikke så raskt, man må ta dem fortløpende 2-3 dager før alt kommer i "normal gjenge". Men da fungerer de til gjengjeld helt suverent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd linfrø? De må ligge i vann noen timer før du spiser dem.

Jeg mener å huske at da min famror var innlagt på sykehuset for mange år siden, pga forstoppelse, var det linfrø som til slutt hjalp - etter å ha prøvd diverse medisiner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler prosan tab-let, som fås kjøpt i helsekostbutikkene. For det første er det et rent naturprodukt og man blir ikke avhengig av dem. For det andre følger det ikke så mye ubehag med dem som de ordinære tablettene. Imidlertid virker de ikke så raskt, man må ta dem fortløpende 2-3 dager før alt kommer i "normal gjenge". Men da fungerer de til gjengjeld helt suverent.

hei!

Jeg sliter nesten med det samme problemet, jeg leste i et ukeblad om noe som heter OXYTARM, gikk på helsekosten og kjøpte det, jeg har har hatt veldig god nytte av den. Den koster litt,men jeg har funnet ut at disse tabelettene var verd de penga. Jeg har prøvd masse helsekost prod, men dette kan jeg virkelig gå god for.

lykke til!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duphalac bør du prøve. Det er ikke vanedannende og har en virkning som gjenoppretter funksjonen til tarmene. I flytende form er best - smaker søtt og klissent men kan blandes i f.eks. saft. Fåes på på apoteket og er vel verdt et forsøk. Gjør man seg avhengig av vanlige avføringsmidler, slutter tarmene å gjøre jobben sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...