Gå til innhold

Utslett som ikke forsvinner


Blixern

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg har et eksem/utslett på mitt venstre håndledd som jeg ikke ser ut til å bli kvitt.

Jeg fikk det første gang under en ganske stressa periode i fjor vinter, og ettersom utslettet begynte under klokka jeg brukte, tok jeg av den og regnet med at jeg hadde fått nikkelallergi.(likens fikk jeg utslett på siden av halsen, hvor jeg bar et smykke med kjede av sølv)

Men utslettet forsvant ikke, og jeg ble gående å klø helt til sommeren kom. (har prøvd det som er av fuktighestkremer) Da dro jeg hjem til mine foreldre på ferie og etter en ukes tid oppdaget jeg til min store forundring at utslettet var på vei tilbake! Og det forsvant også helt til jeg reiste hjem igjen.

To dager etter at jeg kom tilbake til Tronndheim begynte det imidlertid å klø igjen, og nå er utslettet like ille..

Jeg og samboeren min bor i en kjellerleilighet i et pottetett murhus. Derfor er vi ganske plaget med fukt om vinteren og mugg på badet som ikke har vindu. Kan det være dette jeg reagerer på siden jeg ser ut til å bli bra med en gang jeg reiser vekk?

Hva kan det eventuellt være for noe? Jeg har aldri vært plaget med noen form for utslett eller eksem før.

Øyelokkene mine kan også reagere med irritasjon og kløe dersom jeg bruker visse typer sminke, spes. den typen som "skimrer".

Noen som har vært borti det samme?

Jeg har forresten begynt å bruke smykket igjen uten at det ser ut til å irritere huden i det hele tatt.

All hjelp mottas med takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Vet ikke så mye om det utslettet du snakker om. Det kan jo se ut som om du reagerer på noe i huset, strålig eller kanskje vaskemiddel/skyllemiddel du bruker er annerledes enn det din mor bruker. Den hudlegen jeg var til med datteren min sa at allergi var akkurat som dråper med vann som dryppet ned i en skål når skålen var full så brøt utslettet ut. Kanskje du gikk med mindre smykker etc. når du var hos din mor.

Angående sminke så har jeg samme problemet. Jeg har ikke tall på hvor mange maskaraer og øyenskygger, eyeliner o.l. jeg har kastet opp gjennom årene. Og det å kjøpe fra parties som garanterer allergitester har bare vært tull for meg. Det eneste merket der jeg tåler er Mary Kay. Både Miranda og Oriflame er gift for både meg og min datter. Her må en prøve seg frem.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...