Gå til innhold

Min sønn...

Anbefalte innlegg

Ååå, som jeg kjente meg igjen i det du sa om sønnen din ... Sånn har alltid jeg vært på skolen også. Det var mildt sagt et helvete når man skulle svare på spørsmål fra læreren, lese høyt eller lignende... Jeg kjente at jeg fikk vondt i brystet og magen, og ble varm i hele meg, og noen ganger begynte jeg å gråte.

Håper inderlig sønnen din får den hjelpa han trenger, for det her må være som et mareritt for han. Bra at han klarer å fortelle hvordan han føler det, det kan nok hjelpe han endel :)

Lykke til videre til deg og din sønn!

*Oppmuntringsklem* fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/12120-min-s%C3%B8nn/page/2/#findComment-60616
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ååå, som jeg kjente meg igjen i det du sa om sønnen din ... Sånn har alltid jeg vært på skolen også. Det var mildt sagt et helvete når man skulle svare på spørsmål fra læreren, lese høyt eller lignende... Jeg kjente at jeg fikk vondt i brystet og magen, og ble varm i hele meg, og noen ganger begynte jeg å gråte.

Håper inderlig sønnen din får den hjelpa han trenger, for det her må være som et mareritt for han. Bra at han klarer å fortelle hvordan han føler det, det kan nok hjelpe han endel :)

Lykke til videre til deg og din sønn!

*Oppmuntringsklem* fra

Takk, Anki!

Har du det bra i dag, da?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/12120-min-s%C3%B8nn/page/2/#findComment-60622
Del på andre sider

Takk, Anki!

Har du det bra i dag, da?

Hei

Joda, det går litt bedre med meg i dag, men nå blir jeg heller ikke presset til å måtte snakke foran masse folk lenger.

Vet ikke helt hvordan jeg ville ha taklet det. Tror det ville vært grusomt for meg den dag i dag. Jeg merker hvis jeg begynner å prate med folk i et selskap f.eks., og de andre plutselig blir stille, så kjenner jeg den vonde følelsen i brysetet.. det stikker og jeg kaldsvetter ..

Jeg har gått på BUK ( det er vel det samme som BUP) da jeg var mindre, og jeg tror det ville hjulpet meg om jeg bare hadde klart å snakke om det som plaget meg. Nå var det ikke bare dette med å snakke framfor folk jeg slet med .. Men jeg klarte knapt å ta opp noe av det jeg slet med. En av grunnene var nok at jeg satt i et rom og snakket med en psykolog, og bak et (for meg) speil så satt det 4 andre psykologer og analyserte mine reaksjoner osv. Det følte jeg like fælt som å si noe i et klasserom, og det var nok den størte grunnen til at jeg ikke klarte å åpne meg.

Pass på å spørre sønnen din om hvordan han føler at det går når han begynner på BUP sånn at han ikke føler at det gjør ting verre for han.

Dette ble dumt formulert, men håper du skjønte noe av hva jeg mente :)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/12120-min-s%C3%B8nn/page/2/#findComment-60624
Del på andre sider

Hei

Joda, det går litt bedre med meg i dag, men nå blir jeg heller ikke presset til å måtte snakke foran masse folk lenger.

Vet ikke helt hvordan jeg ville ha taklet det. Tror det ville vært grusomt for meg den dag i dag. Jeg merker hvis jeg begynner å prate med folk i et selskap f.eks., og de andre plutselig blir stille, så kjenner jeg den vonde følelsen i brysetet.. det stikker og jeg kaldsvetter ..

Jeg har gått på BUK ( det er vel det samme som BUP) da jeg var mindre, og jeg tror det ville hjulpet meg om jeg bare hadde klart å snakke om det som plaget meg. Nå var det ikke bare dette med å snakke framfor folk jeg slet med .. Men jeg klarte knapt å ta opp noe av det jeg slet med. En av grunnene var nok at jeg satt i et rom og snakket med en psykolog, og bak et (for meg) speil så satt det 4 andre psykologer og analyserte mine reaksjoner osv. Det følte jeg like fælt som å si noe i et klasserom, og det var nok den størte grunnen til at jeg ikke klarte å åpne meg.

Pass på å spørre sønnen din om hvordan han føler at det går når han begynner på BUP sånn at han ikke føler at det gjør ting verre for han.

Dette ble dumt formulert, men håper du skjønte noe av hva jeg mente :)

Med vennlig hilsen

Setter pris på svarene dine! Det er godt å få litt førstehåndsinformasjon...Tror ikke sønnen min har problemer med å sette ord på hvordan han føler det, men noen forklaring har han ikke.

Jeg håper de BUP folka ikke skal skylde på at faren og jeg skilte lag....da blir jeg nok provosert. Han har nemlig vært slik bestandig. Syns de ofte trenger å finne NOE å skylde på...

Vi får se...

klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/12120-min-s%C3%B8nn/page/2/#findComment-60636
Del på andre sider

Setter pris på svarene dine! Det er godt å få litt førstehåndsinformasjon...Tror ikke sønnen min har problemer med å sette ord på hvordan han føler det, men noen forklaring har han ikke.

Jeg håper de BUP folka ikke skal skylde på at faren og jeg skilte lag....da blir jeg nok provosert. Han har nemlig vært slik bestandig. Syns de ofte trenger å finne NOE å skylde på...

Vi får se...

klem

Det skjønner jeg veldig godt at du ville blitt provosert av.

Du skrev også at faren til sønnen din har det på samme måte som sønnen din.

Det er vel kanskje som NHD sier "Den har en betydelig arvelig komponent (på samme nivå som schizofreni)."

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/12120-min-s%C3%B8nn/page/2/#findComment-60643
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...