Gå til innhold

anmelde eller ikke annmelde?


MiaLenea

Anbefalte innlegg

Hei.

Er i tvil om jeg skal anmelde overgriperen min eller ikke. Tenkte jeg kunne skrive inn her og kanskje få litt hjelp til avgjørelsen.

Har egentlig alltid vært fast bestemt på at jeg ikke skulle anmelde han,(først og fremst fordi overgriperen er min bror)Men i det siste er det noe som har forandret seg. Prøver å spør meg selv hva som vil være hensikten med å gjøre det i så tilfelle. Tror først det er for min egen del, få en slags bekreftelse på at dette her ikke er min skyld. Vil også at det skal være registrert hos politiet slik at hvis han gjør noe med noen, så blir de tatt på alvor av politiet hvis de er modigere enn jeg har vært og anmelder. Og kanskje litt fordi da vil det ikke være en hemmelighet lenger. Han får ikke skjule det for sin kone lenger. Jeg mener vel at hun har rett til å vite hvem hun er gift med, og velge om hun vil ha barn med han.

Men samtidig er jeg så redd at det bare vil bli vondt verre alt sammen. At jeg vil lage et helvete for "han", mor og far, hun han er gift med, og ikke minst mine to småbrødre.

Det er så mye som veier for og imot, men føler vel at slik det er nå, kommer ikke jeg meg videre. Blir stående på stedet hvil.

Tror egentlig at det jeg lurer på er om det vil være utrolig egoistisk av meg å annmelde han?

blir veldig glad for respons, trenger å få litt hjelp til å sortere alt som svirrer i hodet nå. Kan også hjelpe med et objektivt svar, kan vel ikke akkurat si at jeg er det =)

Klem fra meg....=) ta vare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vanskelig å vite hva jeg skal anbefale deg å gjøre.Selv valgte jeg å anmelde og har ikke angret en dag på det. Det er tungt, tøft og forferdelig. Det er samtidig en flott følelse å være fri, hemmeligheten er framme i dagslys.

HAN vet at mange vet og det er en god følelse for meg å vite.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal anmelde uansett hvor nær han er til deg.

Jeg angrer noe forferdelig at jeg ikke gjorde det for noen år siden(det er for sent nå..).De mennene har ødelagt mitt liv.Håper du får noe igjen for det han har ødelagt for deg.Kankjse hjelper du til noen også.I fremtiden.Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Synes også at det er vanskelig å anbefale deg noe. Jeg har akkurat bestemt meg for å anmelde.Har vært hos advokat og venter på politiavhør. Det er tøft, har det jævlig nå og gruer meg veldig. Men jeg har bestemt meg. Tenker mye som deg. Jeg synes familien hans har rett til å vite hvem han egentlig er, og jeg vil gjerne gjøre mitt for at andre ikke skal måtte gå igjennom det samme som meg. Jeg var også redd for hva det ville gjøre med min familie og hans familie og andre når det kom frem. Men jeg har endelig funnet ut at det faktisk ikke er mitt ansvar. Det er han som har sviktet og løyet for både sin kone og barn og for min familie. Han har tatt så utrolig mye av mitt liv, jeg har vært gjennom et helvete på grunn av ham. Da er det ikke riktig synes jeg at han skal slippe så lett unna. Så jeg synes ikke det er egoistisk av deg i det hele tatt å anmelde det selv om det er din bror. For det han har gjort mot deg og de konsekvenser det får er det han som må stå til rette for. Men jeg tror ikke at det å anmelde er rett eller galt. Det blir rett for meg - tror jeg. Det er ikke sikkert det er rett for deg. Om du ikke gjør det skal du ikke gå rundt å føle deg feig eller ha dårlig samvittighet eller noe som helst annet. Du må føle deg klar for å gjøre noe slikt. For det er jo ikke bare, bare. Dessuten må du ha et støtteapparat rundt deg, det tror jeg er kjempeviktig. Har du kontakt med smi eller noen andre støttespillere? Oj, dette ble et langt svar. Ønsker deg ihvertfall lykke til med valget. Håper du finner ut av det. Gi deg ihvertfall den tiden du trenger til å velge. Klem hvis du vil ha. Skal tenke på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...