Gå til innhold

Tre spørsmål

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

"1. Hvordan lager man apostrof over bokstaver?

Aksenter, mener du antakelig? Ser du tasten til venstre for backspace-tasten? For aksent den ene veien trykker du shift og den tasten, for aksent den andre veien trykker du AltGr og den tasten.

"2. Hvordan lager man copyright-tegnet? (går det med wordpad?)"

På spørsmålet under forstår jeg det slik at du lager HTML-kode? I så fall skriver du © i koden. Dersom det er normal tekst du skal ha, så kan du klippe ut symbolet fra Charmap. Trykk Start > Kjør og skriv "charmap" så får du den opp.

"3. Hva er "koden" for mellomrom når man skal ha to bilder ved siden av hverandre? (nedover siden går greit da bruker jeg

)"

For å få mellomrom kan du f.eks bruke

"1. Hvordan lager man apostrof over bokstaver?

Aksenter, mener du antakelig? Ser du tasten til venstre for backspace-tasten? For aksent den ene veien trykker du shift og den tasten, for aksent den andre veien trykker du AltGr og den tasten.

"2. Hvordan lager man copyright-tegnet? (går det med wordpad?)"

På spørsmålet under forstår jeg det slik at du lager HTML-kode? I så fall skriver du © i koden. Dersom det er normal tekst du skal ha, så kan du klippe ut symbolet fra Charmap. Trykk Start > Kjør og skriv "charmap" så får du den opp.

"3. Hva er "koden" for mellomrom når man skal ha to bilder ved siden av hverandre? (nedover siden går greit da bruker jeg

)"

For å få mellomrom kan du f.eks bruke

Takk for svar. Ang. aksent; hvordan få tegnet over den aktuelle bokstaven da?

Det er ikke html jeg gjør, bare noe til en annonse på en auksjon. Har ikke peiling på html. Finnes det en slags

som tilsvarer en/flere trykk på Spacebar?

Det er ikke html jeg gjør, bare noe til en annonse på en auksjon. Har ikke peiling på html. Finnes det en slags

Angående aksent så trykker du først på knappen ved siden av backspace (slett til venstre knappen) og deretter på bokstaven du vil ha aksenten over.

er en html-kode.

Hvilket program er det du bruker for å lage denne annonsen?

er en html-kode.

Hvilket program er det du bruker for å lage denne annonsen?

Hei, stemmer jo at det er html. Bruker ikke noe program, bare noe html-tags jeg har snappet opp. Det jeg lurer på er når jeg skal sette inn bilder (img src) i annonse; jeg vil ikke ha bilde nr.2 som kommer på neste linje

rett under bildet over, men sånn halveis under. (som om jeg skulle ha trykt mellomrom-tasten 5-6 ganger.

Finnes det ikke en enkel to-bokstavs html-kode for å lage (tvunget) mellomrom på en linje da?

Annonse

Hei, stemmer jo at det er html. Bruker ikke noe program, bare noe html-tags jeg har snappet opp. Det jeg lurer på er når jeg skal sette inn bilder (img src) i annonse; jeg vil ikke ha bilde nr.2 som kommer på neste linje

rett under bildet over, men sånn halveis under. (som om jeg skulle ha trykt mellomrom-tasten 5-6 ganger.

Finnes det ikke en enkel to-bokstavs html-kode for å lage (tvunget) mellomrom på en linje da?

For å lage tvungent mellomrom kan du bruke - men hvis jeg forstår deg riktig vil du ha bildene i et slags "trappemønster" i forhold til hverandre? Da er det kanskje enklest for deg å bruke tabeller til å plassere dem, f.eks slik:

(table border="0")

(tr)

(td)

(img src="bilde1.jpg" alt="bilde1")

(/td)

(td)

(br)

(br)

(img src="bilde2.jpg" alt="bilde2")

(/td)

(/tr)

(/table)

Parentesene bytter du selvsagt ut med hakeparenteser.

For å lage tvungent mellomrom kan du bruke - men hvis jeg forstår deg riktig vil du ha bildene i et slags "trappemønster" i forhold til hverandre? Da er det kanskje enklest for deg å bruke tabeller til å plassere dem, f.eks slik:

(table border="0")

(tr)

(td)

(img src="bilde1.jpg" alt="bilde1")

(/td)

(td)

(br)

(br)

(img src="bilde2.jpg" alt="bilde2")

(/td)

(/tr)

(/table)

Parentesene bytter du selvsagt ut med hakeparenteser.

Hei igjen, "trappemønster" er ordet ja! :)

Tusen takk for all hjelp & resept.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...