Gå til innhold

KLØØØØØØE


Gjest Ray22

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har vel nå hatt denne kløen i ca 1,5 mnd. Men nå begynner jeg og få nok har vert hos alminelig lege men han vet ikke hva det er han bare gir meg gløe krem (Dermovat 0,05%) Men det hjelper ikke noe.hadde en litt mildere krem føre denne som jeg faktisk synes funka besdre enn denne jeg har nå,

det ser ut som småe nupper noen bittesmåe i en liten klynge og noen litt større som er røde noen av dem får jeg klemt og da kommer det ut noe blankt veske. dette klør noe forferdelig. jeg kan stå i dusjen med veldig varmt vann som man brenner seg på og synes det er bedre og få på huden enn denne kløa.

jeg har de utslettene på hender mellom fingre på mage på lår ved penis og neddover legga det klør av og til på ryggen men veldig kjeldent. mellom tæra på foten oppover armene og jeg kan se småe nupper.

det kan jo ikke være skabb??

for jeg kan jo ikke se noen ganger/tunneller på overflaten.

noen steder der jeg har klød ser det ut som om det har tørket ut og ser ut som eksem men det klør fremdeles forde..

håper noen kan hjelpe meg med dette forde jeg klør meg ihjel her..

ps: Har dette noe med ennetarmen og gjøre forde når jeg er på do får jeg en svie og jeg begynner og blø og det er ganske kraftig blødning.. har prøvd med Scheriproct den lindrer litt men så kan jeg ha en litt hard avføring så er det pånn igjen. bare lurer på om det har noe med det samme og gjøre eller om det er noe annet ???

MVH ray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Det høres ut som du er veldig plaget med kløen. Det at du ikke har hatt effekt av kremen, bør få legen til å tenke på andre diagnoser en "eksem". Tror det er viktig for deg å få god kontakt med EN lege; fastlege. Noe av det du beskriver KAN høres ut som skabb. Det er faktisk vanskelig å se "gangene". Synes at du skal be om en henvisning til hudlege, eller iallfall at en ny lege kan se på utslettene. Noen hudsykdommer kommer fordi allmenntilstanden er dårlig. Kanskje bør du få tatt noen vanlige prøver; på lever, infeksjoner osv.

Tror ikke endetarmsplagene har noen direkte sammenheng med hudplagene.

Høres ut som det er en "anal fissur", som betyr sprekk i huden i endetarmen. Prøv å søk på det ordet her i doktoronline; det har vært gitt mange gode tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...