Gå til innhold

så innmari trøtt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er sikkert et tema som stadig vekk blir tatt opp i denne forumet, men nå gjør også jeg det, likevel. Mitt problem er at jeg er så trøtt hele tiden. Jeg er i full jobb, og dagene er så utrolig lange, jeg har store problem med å konsentrere meg og være kreativ (jeg har en jobb som krever en del av akkurat det...). Det eneste jeg vil, er å sove!!

Jeg passer på å drikke mye, jeg mosjonerer flere ganger i uken, passer på å få mine åtte timer søvn hver natt (minst!!), tar vitamintabletter og drikker tran og sana-sol. Jeg prøver også å spise mye frukt og grønnsaker, og endel fisk.

Jeg gjør liksom alt jeg kan gjøre for at det skal bli bedre, men det blir det likevel ikke - det er så vidt jeg orker å gjøre oppgavene mine på jobb, og må virkelig ta meg sammen når jeg skal gjøre noe på fritiden.

Jeg lurer på hva dette kan komme av, og hva jeg kan gjøre for at ting skal bli bedre.

Har noen tanker selv om det, men vet ikke om det stemmer... det er jo høst nå, og jeg har merket det mer og mer at jeg blir trøttere for hver dag (men det er jo bare september enda - hvor skal det ende?). Kan det være en vinterdepresjon? (Føler meg dog ikke deprimert, bare trøtt).

Det var min situasjon! Jeg blir veldig glad dersom jeg kan få et svar på hva dette kan være og hva jeg kan gjøre for at det skal bli bedre!

På forhånd takk!

Fortsetter under...

Skrevet

Hei, Dina.

Nei sannelig er det ikke lett å få rede på hva det er som kan gjøre deg så trett.. Det kan jo være så mye, alt i fra for lite til for mye (!) vitaminer.. Kostholdet ditt er det i allefall tydeligvis ikke noe i veien med. Kanskje skulle du prøve å kutte ut Sanasol til fordel for c-vitamin, ettersom både sanasol og tran inneholder A-vitamin, som man helst ikke skal ha for mye av?

Ikke vet jeg.. Er mye trett selv jeg, men det er av sykdomsmessige årsaker. Føler uansett med deg, og lykke til!

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin
Skrevet

Dersom du ikke har vært og tatt en helsesjekk, så kan dette gjøres. Legen din kan teste blodprosent/jernlager, stoffskifte, blodsukker og endel andre generelle prøver. Dette for å utelukke fysisk sykdom. Kanskje er du deprimert. Dette kan legen finne ut av ved spesielle spørreskjemaer. Kanskje er du i ferd med å bli "utbrent". Typisk da er at man gruer for jobben, ikke synes det er så givende som før. Kanskje får du ikke den "feedbacken" du skal ha av kolleger. Dersom du absolutt ikke føler at det er noe galt med jobbsammenheng eller trivsel ellers, bare føler deg trøtt; så kan du tenke på vinterdepresjon. Men det er litt tidlig i sesongen for dette. Lyslampe vil eventuelt hjelpe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...