cider Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Jeg har et mega problem som plager meg, og det er at jeg tenker på mat og godteri absolutt hele dagen! Jeg putter ett eller annen i munnen hele tiden,noen ganger noe sunt -men de fleste gangene usunn mat og snop. Jeg er sulten 10-15min. etter hver hovedmåltid og da er det å stappe noe inn igjen. (Det kan jo være at magen er vant til å få noe hele tiden da, og når den ikke får noe skriker den) Jeg er sykemeldt og går enten på psykehuset eller hjemmme på perm og tenker MAT hele tiden. Jeg får ikke gjort noen verdens ting. Jeg ble lagt mye i belteseng og det værste var ikke den totale frihetsberøvelsen, MEN at jeg ikke fikk tilgang på mat!!! Finnes det noe håp for meg til å få et avslappet forhold til mat?? Og spise KUN til måltidene?? Håper noen har noen gode råd til meg. Er også lagt ut under psykiatri. Mvh. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christell Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Dersom man gjør noe tenker man ofte mindre på mat. F.eks. gå tur e.l. Krom-tabletter har også en viss virkning dersom du er godtesyk. Det hjelper i hvertfall for meg. Ellers har jeg dessverre ingen gode tips:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnolia Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Fysisk aktivitet hjelper og aktiviser deg selv! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Du bør legge opp til å spise 3 hovedmåltider og 2 mellomåltider. Da rekker du ikke å bli sulten mellom måltidene. Pass også på at ingen av måltidene inneholder for mye raske karbohydrater. Dvs. ikke spis baguetter, fint brød, sjokolade, osv. Men spis kornblandinger (grove og uten sukker), salater, kjøtt, fisk, grønnsaker, litt frukt, nøtter, belgfrukter osv. Pass også på å få i deg noe fett - det trenger hele kroppen og særlig hjernen. Ta tilskudd av essensielle fettsyrer (Omega 3-6-9), og spis mye fet fisk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snilen Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Hei! Jeg har det akkurat sånn jeg også! Legen min sa det var fordi jeg har vent kroppen min til å få for mye karbohydrater. Trikset er å slutte helt med søtt, og erstatte det med frukt og grønt, siden kroppen ikke skjønner forskjell faktisk... ellers har du fått gode tips her, men det er vanskelig når du bare går rundt hjemme og kjeder deg og har lyst på noe godt. Trening og aktivisering er det som hjelper best. Bli flink å drikke mye vann, drikk te uten sukker... slike ting, de demper lysten på noe i munn. Og så bør du strikke eller slikt foran TV, så har du noe å holde på med slik at du uansett ikke har tid å spise. Ta en telefon, gå en tur, sy, ta oppvasken... slike ting. Og spis sunt og jevnt, ikke sukker, ikke potetgull ikke brus... hardt, men veldig lurt... lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cider Skrevet 7. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2003 Hei! Jeg har det akkurat sånn jeg også! Legen min sa det var fordi jeg har vent kroppen min til å få for mye karbohydrater. Trikset er å slutte helt med søtt, og erstatte det med frukt og grønt, siden kroppen ikke skjønner forskjell faktisk... ellers har du fått gode tips her, men det er vanskelig når du bare går rundt hjemme og kjeder deg og har lyst på noe godt. Trening og aktivisering er det som hjelper best. Bli flink å drikke mye vann, drikk te uten sukker... slike ting, de demper lysten på noe i munn. Og så bør du strikke eller slikt foran TV, så har du noe å holde på med slik at du uansett ikke har tid å spise. Ta en telefon, gå en tur, sy, ta oppvasken... slike ting. Og spis sunt og jevnt, ikke sukker, ikke potetgull ikke brus... hardt, men veldig lurt... lykke til! Tusen takk for innleggene deres! Det kan, eller jeg vet at dette er skikkelig hardt...men det skader ikke å prøve da 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.