Gå til innhold

Hudsykdom, eller hva er det?


meg77

Anbefalte innlegg

Jeg fikk for 4 år siden små prikk-blødninger i huden.. På den tiden var jeg alvorlig syk av en annen sykdom, kronisk, og hadde ikke krefter til å bry meg om dette nye.. Jeg fikk store mengder kortison, og andre medikamenter også. KAn det ha hatt innvirkning og ført til disse blødningene? jeg er fryktelig redd, og greier ikke å fortelle dette til noen.. Har siden 2000 stått på en liten dose cellegift, men pga den kroniske sykdommen. Har ikke hatt blødninger i huden på lenge (husker ikke hvor lenge). Kan det ha gått bort? Jeg vet jeg må til lege, men tør ikke. Bare det å skrive hit har tatt meg lang tid.. Så jeg håper på svar. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

"Prikkblødninger" i huden, trolig det vi kaller "petechier" er ikke farlig medmindre det kommer i sammenheng med feber med blodforgiftning, eller det er noe galt med blodcellene dine. Vil tro det siste er grundig kontrollert underveis. Cortison og cellegift kan gi hudblødninger, men mer av typen "blåmerker". Det høres ut som du kan ta det med ro. Men det er da bedre å kontakte en lege og få det undersøkt, enn å bruke så mye krefter på å bekymre seg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Prikkblødninger" i huden, trolig det vi kaller "petechier" er ikke farlig medmindre det kommer i sammenheng med feber med blodforgiftning, eller det er noe galt med blodcellene dine. Vil tro det siste er grundig kontrollert underveis. Cortison og cellegift kan gi hudblødninger, men mer av typen "blåmerker". Det høres ut som du kan ta det med ro. Men det er da bedre å kontakte en lege og få det undersøkt, enn å bruke så mye krefter på å bekymre seg??

Ok, jeg skal få det undersøkt. Ble ltt lettet nå.. Tusen takk for svaret. Klart det er bedre å få det undersøkt, men jeg har egentlig vært for redd. Igjen, tusen takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...