Gå til innhold

Mageplagene vil ikke forsvinne! Argh!


ErLeiAvDette

Anbefalte innlegg

Kanskje det er noen som husker de trådene jeg skrev om merkelig magetrøbbel for en tid tilbake. Vel, jeg trodde jeg ble frisk, men den gang ei.

Jeg har fortsatt ganske store plager, og dette har begynt å gå hardt ut over studiene og treningen min.

Det utarter seg stort sett som før, små men svært heftige kvalmebyger innimellom.

Det som har forandret seg er at nå kommer hovedsaklig kvalmen kort etter at jeg har spist, vanligvis 5-10 minutter etter måltidet.

Jeg har prøvd alt (unntatt medisiner og legekonsultasjon). Jeg har kuttet ut melkeprodukter, kjøtt, fisk, fiber, salt, sukker (og karbohydrater generelt), både i kombinasjon og hver for seg i et forsøk på å rulere ut hva som fører til plagene mine.

Totalt har vel plagene vart i snart 1 måned, omtrent siden 4. september, med en liten pause midt i, der jeg trodde jeg var frisk. Plagene kom brått og uten forvarsel.

Er det på tide med en legekonsultasjon? Jeg er student og har dårlig råd, men jeg begynner å bli svært bekymret nå.

Jeg er forøvrig 21 år og har en ellers svært sunn livsstil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som et lite tillegg, jeg har selv tenkt på at det kanskje er en blindtarmbetennelse som ikke riktig får "tak", eller parasitter (mark o.l) som fører til disse problemene, siden de har vart så vanvittig lenge.

Noen synspunkter på dette? Min mor fikk nemlig mark etter at jeg og hun spiste en baguett hver på et gatekjøkken ca. en uke før jeg selv ble syk. Hun tok derimot en ormekur. Men jeg har jo ikke hatt noe kløe i endetarmen, så kan jeg da utelukke parasitter..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...