Gå til innhold

Frokost

Gjest minje

Anbefalte innlegg

Er det for mye å spise 400 kalorier til frokost?

Det har jeg gjort...grovbrød,egg,smør,brunost,kakao..

Jeg har spiseforstyrrelse og prøver veldig å spise, men jeg vet ikke hva som er normalt jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

frokost/lunch/kvelds skal ligge på ca 220 kcal. middag ca 420 kcal. I følge Grethe Rodhe. Husk å drikke masse vann.

Takk.. men jeg slanker meg ikke. Vil bare ikke gå opp i vekt. Får spise lite til middag og ta den som frokost da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lille_trille

hei!!

Som du selv sier så slanker du deg ikke, derfor er 200 kcal aaltfor lite: en stor go frokost er bar for deg, og 400 er akkurat passe det-om du blir mett av det da:) selv holder jeg meg rundt 400-500, avhengig av hvor sulten jeg er!

etterhvert vil kroppen din gi klare signaler, slik at du slipper å telle, du må lære å lytte på den..spis når du er sulten og stopp når du er mett, og spis sunt og variert!!!

lykke til!!

..jeg vet hvordan du har det...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnien

Takk.. men jeg slanker meg ikke. Vil bare ikke gå opp i vekt. Får spise lite til middag og ta den som frokost da.

Ehh....hallo!

400 kcal er LITE til frokost for en person som er underernært i utgangspunktet, og for de fleste folk med normalt aktivitetsnivå generelt!

Til Minje: Jeg har hatt spiseforstyrrelser selv, jeg VET hvor utrolig vanskelig det er , jeg kjenner alle de syke følelsene, tankene og tvangsforestillingene ut og inn, og skjønner at du er forvirret. Jeg har lagt på meg 25 kg på ett år, ved å tvangsfore meg selv. Det hjalp lite at andre gjorde det, da motarbeidet jeg dem bare. Jeg måtte tvinge meg selv. Nå er jeg frisk. Er fremdeles slank, trener moderat og lever et normalt liv.

Jeg spiser omtrent 3000 kcal for dagen, uten å være det minste overvektig.

frokost: rundt 700 kcal

mellom: rundt 200 kcal

lunch: rundt 600 kcal

mellom: rundt 200 kcal

middag: rundt 800 kcal

kvelds: rundt 500 kcal

Dette funker for meg. Hvis du skal bli frisk må du presse ned det du orker til du få en BMI på over 20. Spis alt du vil og klarer. De syke tankene vil nok herje på som bare det og plage vettet av deg, men det går over etter hvert, lover!! Hvis det blir for vanskelig så snakk med psykologen din om måter hun kan hjelpe deg på.

Livet etterpå blir så MYE MYE bedre...

Når du har nådd normalvekt, kan du spise normalt igjen, sånn rundt 2500 kcal hvis du trener litt, mer hvis du trener mye. Ellers går du bare ned i vekt igjen. Når du legger på deg bygger du muskler som forbrenner mye mer enn du gjør nå, derfor må du liksom spise mer og mer dess mer du legger på deg slik at ikke vekten stagnerer.

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...