Gå til innhold

ryggproblem


endreR

Anbefalte innlegg

hei!

jeg sliter med store smerter/krampetendenser i nedre del av ryggen, spesiellt på høyre og venstre side. smertene gjør at jeg ikke klarer å sitte, og at jeg må ligge i vannseng for å få sove. Jeg slet med dette for 3 år siden og, da gikk det over etter omtrent 6 måneder. Jeg gikk til 3 forskjellige leger, men fikk aldri stillt noen diagnose. Jeg har vært inne i Forsvaret i 2 måneder nå, men merket ikke noe til smertene før i forrige uke.

Lurer på om noen vet hva dette kan være for noe, og om noen vet om dette kan være grunnlag for å slippe militæret, siden jeg som sagt ikke kan sitte normalt i en stol, og må ligge i spesialseng?

Setter stor pris på eventuelle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Korsryggsmerter kan ha mange årsaker, ofte er det ikke noe poeng å finne ut konkret grunn, medmindre smertene er av uvanlig karakter. Sålenge smertene ikke stråler ned i bena, eller gradvis øker på er det sjelden "farlig". Fysisk aktivitet og trening, men uten tunge løft er ofte beste medisinen. Mye sitting bør unngåes. Hvilke oppgaver du har i militæret vil avgjøre om du er tjeneste-udyktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korsryggsmerter kan ha mange årsaker, ofte er det ikke noe poeng å finne ut konkret grunn, medmindre smertene er av uvanlig karakter. Sålenge smertene ikke stråler ned i bena, eller gradvis øker på er det sjelden "farlig". Fysisk aktivitet og trening, men uten tunge løft er ofte beste medisinen. Mye sitting bør unngåes. Hvilke oppgaver du har i militæret vil avgjøre om du er tjeneste-udyktig.

takk for svaret.

har erfart får at en del fysisk aktivitet hjelper. Men smertene kommer som oftest tilbake etter en stund. Jeg har stilling som sentralbord-operatør, noe som kan bli vanskelig siden det medfører mye sitting.

Bør jeg gå til lege og få en skriftlig attest på disse problemene jeg har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...