Gå til innhold

trygdebil


Gjest kollen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Regner med at du må snakke med de på Trygdekontoret.

Nei, det er ikke der man henvender seg, vet det er et najonaltbilsenter, men hvem som er første instans vet jeg ikke. Det er jo hjelpemiddelsentralen som behandler søknader, det har jeg også sått med meg, men før en kommer dit må en jo ha et krav å presentere, det er hvem man skal gå til først jeg lurer på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke der man henvender seg, vet det er et najonaltbilsenter, men hvem som er første instans vet jeg ikke. Det er jo hjelpemiddelsentralen som behandler søknader, det har jeg også sått med meg, men før en kommer dit må en jo ha et krav å presentere, det er hvem man skal gå til først jeg lurer på

http://www.rygginfo.no/ryggforeningen/forum/ViewPostAnswer.cfm?AnswerId=416

¨

http://search.kvasir.no/query?q=bil+for+funksjonshemmede&submit=S%F8k&what=web-no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du mulighet for å starte gjennom sykehuset ditt, tror jeg du har større sjanse til å få den bilen du trenger med riktig ekstrautstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fint med sprinter!

Du starter prosessen med å fylle ut søknadsskjema som du får på ditt lokale trygdekontor. Det kan være greit å ha snakket med legen din om dette på forhånd, og gjerne få vedkommende til å fylle ut sin del av skjemaet - evt. avtale hvorvidt du skal få fastlegen eller spesialist til å fylle ut legedelen. Det kan også være en fordel å få med en funksjonsvurdering fra ergoterapeut i forbindelse med søknaden.

Søknaden sendes til trygdekontoret ditt, som så videresender den til Bilkontoret i ditt fylke.

Etter at Bilkontoret har gjort foreløpig vedtak om at du skal gis støtte til bil, innkalles du til hjelpemiddelsentralen for utprøving av utstyr og diskusjon mht type bil. (I hvertfall gjøres det slik i mer omfattende bilsaker).

Hjelpemiddelsentralen sender så sitt forslag til Bilkontoret som så gjør endelig vedtak. Deretter bestilles og ombygges bilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er ikke der man henvender seg, vet det er et najonaltbilsenter, men hvem som er første instans vet jeg ikke. Det er jo hjelpemiddelsentralen som behandler søknader, det har jeg også sått med meg, men før en kommer dit må en jo ha et krav å presentere, det er hvem man skal gå til først jeg lurer på

Bilkontoret er på Uranienborg/Majorstuen Trygdekontor. Men der er de ikke hyggelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sprinter ble allikevel løsningen

Bilkontoret er på Uranienborg/Majorstuen Trygdekontor. Men der er de ikke hyggelige.

Der er de usedvanlig lite hyggelige! Og gir blaffen i å følge vanlige regler som å svare på brev...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er de usedvanlig lite hyggelige! Og gir blaffen i å følge vanlige regler som å svare på brev...

Hva er en sprinter?

Godt det er flere enn meg som synes det kontoret er totalitært, de har akkkurat tatt enn bestemmelse over hode på meg og gitt meg noe ekstrautstyr uten utprøving. Og jeg orker ikke ringe og krangle.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest liker sprinteren vår!

Hva er en sprinter?

Godt det er flere enn meg som synes det kontoret er totalitært, de har akkkurat tatt enn bestemmelse over hode på meg og gitt meg noe ekstrautstyr uten utprøving. Og jeg orker ikke ringe og krangle.....

Sprinter er en stooor bil. Korrekt betegnelse: Mercedes Sprinter 208 CDI.Vi har høy modell - noe som gjør det mulig å stå oppreist inne i bilen.

http://www.mercedes-benz.no/internett/mer/mer01.nsf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprinter er en stooor bil. Korrekt betegnelse: Mercedes Sprinter 208 CDI.Vi har høy modell - noe som gjør det mulig å stå oppreist inne i bilen.

http://www.mercedes-benz.no/internett/mer/mer01.nsf

Men er ikke den vanskelig å parkere?

Jeg har kjørt en Vito et par ganger, dog med masse ekstrautstyr som jeg ikke trenger, og den var skikkelig vanskelig å kjøre :o(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sprinter er bra

Men er ikke den vanskelig å parkere?

Jeg har kjørt en Vito et par ganger, dog med masse ekstrautstyr som jeg ikke trenger, og den var skikkelig vanskelig å kjøre :o(

Den trenger jo en del plass - men er utrolig lett å manøvrere fordi speilene er så gode, man sitter høyt - samt at jeg har ryggetv.

Du er vel avhengig av å få en fast parkeringsplass hvis en så stor bil skal funke i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den trenger jo en del plass - men er utrolig lett å manøvrere fordi speilene er så gode, man sitter høyt - samt at jeg har ryggetv.

Du er vel avhengig av å få en fast parkeringsplass hvis en så stor bil skal funke i Oslo.

Jeg tror jeg holder meg til Yarisen min jeg. Men den er faktisk ikke så lett å lukeparkere den heller. Og jeg parkerer i gata, har ingen fast plass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Annonse

Gjest Samfunnskritiker

Hva er en trygde bil? en slik som hjelpemiddelsentralen kjører rundt med, når de skal transportere og levere hjelpemideler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...