Gå til innhold

ARMER SOM DOVNER VEKK


rosenb

Anbefalte innlegg

Nesten hver morgen når jeg våkner har jeg ikke følelse i armene mine fra albuen og til fingertuppene.To tre av fingrene ( lile og opp)er helt ute av fungsjon og men blir bedre når jeg får ristet litt på armene.Hva skjer og hva kan jeg gjøre. Jobber til daglig med PC og har delvis kjent det der også når jeg jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Har det samme selv. Enkelte morgener føler jeg at jeg må bevege fingrene for å finne ut hvor armene befinner seg.

Jeg har fått beskjed om at jeg har muskler som klemmer på nerven som går fra nakken og ned i fingrene. Problemet har faktisk blitt litt mindre etter at jeg fikk ny mus. Jeg har den typen du setter fast musen og har høyre og venstre museknapp nede foran tastaturen, slik du har på en bærbar pc. Det går en stang langs tastaturet, den ruller jeg på for å flytte pilen/markøren på skjermen. Det blir mer bruk av tomlene og jeg slipper på bevege mye på armen.

Men jeg ville også ha sjekket B12. Skal gjøre det selv neste uke.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Mest sannsynlig er dette det vi kaller "carpal tunnel syndrom". Det betyr at nerven til deler av hånden avklemmes i håndroten. Dette kan undersøkes hos legen din, men også ved en spesiell test med elektroder på huden som forteller hvordan nerven sender signaler. Denne sykdommen er ofte værst om natten, eller ved jobbing med hendene bøyd. Skaden kan opereres med et ganske lite inngrep i håndroten. En annen mulighet er avklemming av nerven i nakken, men da hadde du mest sannsynlig kjent bortdovningen i resten av armen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...