Gå til innhold

langt nede i dag...


zera

Anbefalte innlegg

Føler meg så langt nede i dag, så utrolig langt nede.....

Har ikke vært her så lenge, og det jeg har gjort er å prøve å skrive oppmuntrende/støttende svar til noen av dere......

Nå er det visst jeg som kunne trengt litt av den. Føler jeg ikke kan snakke med noen her hjemme. Jeg får medisiner mot depresjon/angst, de hjelper visst ikke særlig nå :( Tidligere har jeg gått til psykolog, ei dame. Hun hjalp meg ikke i det hele tatt. Hun prøvde å analysere følelsene mine, det var egentlig ganske skummelt. Høre problemene du sliter med bli sagt kaldt og ufølsomt. Så medisinsk!

( Nå vil jeg ikke fraråde noen av dere andre å gå til psykolog, jeg var bare uheldig med den jeg fikk, hun var så overfladig og ufølsom at vi ikke fikk kontakt.) Etter en stund avskreiv hun meg som frisk....

Da så

Jeg har ei utrolig god venninne, og hun har støtta meg veldig. Likevel føler jeg at jeg ikke kan si det som plager meg nå. Alle rundt meg tror jeg blir bedre. Mine ordentlige følelser gjemmer jeg på, og gir uttrykk for dem i små dikt, som ingen får lese..... Putter med et nederst på innlegget....

Så kommer jula! Vi har ikke snø engang. Alt er så svart og trist! Føler meg falsk og overfladisk.

Klarer jo aldri å være meg selv, går bare rundt og smiler og ler.... Jula gjør meg trist i år...... Har lurt på hva som skjer hvis jeg tar for mange av de små pillene jeg spiser hver dag. Tør ikke likevel, tror jeg....... Innimellom føler jeg små glimt av noe, kan det være lykke? Det er sånne ørsmå glimt, bitte, bitte små! De gjør meg glad et sekund, så forsvinner de, jeg blir enda mer trist enn jeg var før..... Polyanna-teorien funker heller ikke; tenk på alle de som har det mye verre enn deg selv. Og så, skal det gjøre meg gladere? Blir bare mer deprimert, får på en måte dobbelt opp....... Trenger noe å flykte i, inn i en annen verden kanskje. Ville ikke vært så dumt å glemme alt annet, og flykte inn i drømmene..

Hørte på "Help" med Beatles i går. Den sa så mange av mine følelser også......

En regndråpe fra mitt øye

En tåre fra himlen

Jeg regner!

Jeg er fanget

i meg selv

Hvem

skal slippe meg fri?

Livet renner bort

som en dråpe i elven.

Denne jagen,

hvor fører den hen?

Om jeg er gal,

hvem er da

fornuftig?

Ensomme stjerner på mørk himmel.

Glimt av lykke.

Kan mitt liv bli som himmelen?

Sprudlende som den røde morgen.

Varmt og gledefylt som solskinnsdagen.

Strålende som solnedgangskvelden.

Og så uendelig vakkert som den klare stjernenatt?

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*bamseklem til deg*

Skriver sjelden her innpå.Pleier nå for tiden å kikke på hva dere skriver.Har ikke noe å tilføye selv.Føler jeg ikke har tid heller...

Men jeg fikk så vondt av deg Zera...Gi ikke opp med å KJEMPE!!Det er et liv der ute!!Et liv utenfor dette.Det livet som du kanskje(?)føler du står utenfor og bare ser inn i.

Diktet du skrev var nydelig.Det virker som du er like glad i himmelen som jeg er.

Når jeg er langt nede og ikke ser noe håp ser jeg opp på himmelen.Selv om det er overskyet vet jeg at stjernene er der.Tror de skinner for å gi oss håp og knytte oss sammen!!

Aldri gi opp.."mister du håpet mister du alt"...vet du...

Det er en vei ut av dette helvete!!Jeg er sikker i min tro!!!Det er bare så vanskelig å finne den rette veien..og det er bare så vanskelig å våge å begynne å gå på han.Så mye jobbing og bevisstgjøring..

Masse mas fra meg her nå...typisk..

Vet at du har styrken til å klare det Zera!!Sender masse varme tanker til deg!!*bak skyene er himmelen alltid blå*..og der skinner også stjernene..

STÅ PÅ!!!!!

Bamseklemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jorunn Sundgot-Borgen, Doktor Scient

KJære Zers

Dette var et innlegg med mye innhold. Du venter på enklere dager det er tydelig. Det får du sikkert det er bare det at veien ditt ofte er tung og føles fryktelig lang. Ta vare på de små "lykkestunder" . Du er tydeligvis en person som også opplever det som godt å få ting skrevet på papir . For enkelte er det en del av terapien. Du burde nok kontakte en behandler som kan få "slippe inn" så du kommer videre- Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jorunn Sundgot-Borgen, Doktor Scient

*bamseklem til deg*

Skriver sjelden her innpå.Pleier nå for tiden å kikke på hva dere skriver.Har ikke noe å tilføye selv.Føler jeg ikke har tid heller...

Men jeg fikk så vondt av deg Zera...Gi ikke opp med å KJEMPE!!Det er et liv der ute!!Et liv utenfor dette.Det livet som du kanskje(?)føler du står utenfor og bare ser inn i.

Diktet du skrev var nydelig.Det virker som du er like glad i himmelen som jeg er.

Når jeg er langt nede og ikke ser noe håp ser jeg opp på himmelen.Selv om det er overskyet vet jeg at stjernene er der.Tror de skinner for å gi oss håp og knytte oss sammen!!

Aldri gi opp.."mister du håpet mister du alt"...vet du...

Det er en vei ut av dette helvete!!Jeg er sikker i min tro!!!Det er bare så vanskelig å finne den rette veien..og det er bare så vanskelig å våge å begynne å gå på han.Så mye jobbing og bevisstgjøring..

Masse mas fra meg her nå...typisk..

Vet at du har styrken til å klare det Zera!!Sender masse varme tanker til deg!!*bak skyene er himmelen alltid blå*..og der skinner også stjernene..

STÅ PÅ!!!!!

Bamseklemmer fra

KJære Lost

Flott bidrag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KJæra deg!!!

Det gjør meg vondt å høre at du ikke har det bra i dag...vet så godt hvordan det er!!

Jeg har det veldig bra i dag, for jeg hadde en veldig hyggelig kveld i går. Men jeg håper du klarer å se litt lyst på livet!!!

FInn NOE du liker å gjøre!!

I mellomtiden tenker jeg masse på deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...