Gå til innhold

trenger nok hjelp likevel.. nhd?

Anbefalte innlegg

skrev et innlegg her om dagen der jeg la ut om hvor vanskelig jeg har for å få lest til prøver. ekstra ille er det nå når jeg har eksamen til onsdag, og ikke får lest en dritt.

i dag skulle jeg ta meg sammen. lese hele dagen og bli kjempeflink (eller iallefall skjønne nok til å kunne få en karakter). det gikk ikke. har vært helt nede hele dagen. kjefta på samboeren og sagt ting jeg angrer så sårt på. egentlig har jeg vært sånn siden i går kveld, og er det egentlig ofte.. for ofte. jeg KLARER ikke lese.. klarer det bare ikke. jeg prøver. prøver å få med meg hva som står. skrive notater. blir tilslutt å frustrert at jeg begynner å gråte. når kjæresten min skal trøste meg, skyver jeg han fra meg. føles som om enkelte deler av hjernen min har tatt varig pause eller er alvorlig lamma. ingenting fester seg!

den siste tida har det knapt gått en dag uten at jeg har vært sur og tverr mot samboeren. føler meg som DEN heksa og skjønner ikke hvordan han holder ut. kanskje han ikke gjør det stort lenger. hvis jeg skyver han så langt fra meg at det blir slutt veit jeg ikke hva jeg skal gjøre. jeg elsker han.

sitter dag ut og dag inn og ser på tv. vil ikke gjøre noe. til og med det å kjøpe julegaver, som alltid har vært det beste med jula, virker som et strev. har bursdag snart, men klarer ikke glede meg på noen måte.

vel.. uansett står det vel en del i det forrige innlegget mitt om hvordan jeg har det ("litt av hvert" tror jeg overskrifta er).

hvis det kan hjelpe, vil jeg gjerne komme i kontakt med en lege/psykolog. problemet mitt er at jeg ikke er særlig flink å ordlegge meg.. når jeg skriver her, går det til en viss grad, men hvis jeg skulle forklare det til en person, ansikt til ansikt, kommer det mest sannsynelig til å komme ut helt feil, og kanskje vil det virke som jeg bare syter.. veit da søren..

uansett.. hvordan gjør jeg det? ringer legekontoret og sier jeg vil ha en pratetime med en doktor? bryr doktorer seg om slikt? skjønner ikke hvordan jeg skal klare den eksamenen heller.. kan vel ikke IKKE møte opp, og komme senere med legeerklæring? tenk hvis jeg ikke får noen legeerklæring i det hele tatt? enn hvis jeg møter opp, får drittkarakter, og SÅ kommer med legeerklæring? trenger jo bare en 2-er, da.. og det er vel neppe vanskelig på en muntlig eksamen?.. får vel la det stå til.. *sukk*..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/12255-trenger-nok-hjelp-likevel-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg! Doktorer bryr seg (det _skal_ dei)!! Hvis du synes det er vanskelig å snakke, så skriv ut innleggene dine herfra og ta dei med! La legen lese dei! (eller evt. redigerte versjoner om du heller vil det ;-) .....eller ta dei med som huskelapp for deg sjølv.

Lykke til!

Gjest Picassos kvinne

Kjære mAd!!

Jeg har ofte ønsket meg TO hjerner; en til følelser og private anliggender, og EN til intelligens og konsentrasjon. Men når vi bare har en, da... Kjenner meg svært godt igjen i det du skriver. En må ha RO for å kunne ta inn nytt stoff. Kan jeg få spørre hva du studerer?

Og ellers: De fleste leger kan prates med, tror jeg. Enig med neuni; skriv ut det du har skrevet her. Det du skriver kommuniserer godt!!

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du ringer legekontoret og sier at du ønsker en dobbeltime. Om du må forklare hvorfor, sier du at du vil snakke om depressive tanker.

Leger bryr seg absolutt om slikt, og ca 20% av konsultasjonene handler om psykiatri.

Du bør også drøfte dette med eksamen og legeerklæring med legen.

Det er svært lurt av deg å søke hjelp både for din helse i dag, men også for samlivet med mannen din og med tanke på utdanningen.

Ta en utskrift av begge dine innlegg med til legen. Da har du en støtte om det blir vanskelig å prate.

Lykke til :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...