Gå til innhold

Sarotex, Trilafon og graviditet


Gjest Scarry

Anbefalte innlegg

Jeg brukte 24mg Trilafon og 150mg Sarotex i døgnet gjennom svangerskapet. Barna virker velskapte og fine. Er det noen sjanse for at de har fått skader av medisinene jeg brukte? (Jeg ammer ikke). Og en annen ting. Hvordan trapper jeg ned bruken av disse medisinene? Jeg vil gjerne bli medisinfri. Har diagnosen angstnevrose. Kanskje skal jeg bruke Efexor i stedet? I så fall lurer jeg på hvordan jeg trapper bruken av dem opp og når i forholdt til slutt av de andre medisinene. Dette ble langt og komplisert, men jeg går ikke til noen lege som kan svare meg på dette. Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

1. Når det nå har gått bra, kan en sikkert si at barna dine ikke har tatt skade.

2. Om du skal endre medisinen, må det skje i samarbeid med lege.

Jeg ville sannsynligvis gradvis trappet ned Trilafon til 8 mg først. Deretter lagt inn en periode uten endringer på 3-4 mnd.

Deretter gradvis nedtrapping av Sarotex og etterhvert innføring av et SSRI (eller Efexor).

Fordi en hele tiden må justere kursen etter din utvikling, kan en ikke fastlegge hele løpet på forhånd.

Har du virkelig fått disse medisinene i disse dosene kun for en angstlidelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...