Gjest littlei Skrevet 10. desember 2000 Del Skrevet 10. desember 2000 Hei! Den siste tiden har det blitt skrevet mange dikt og en del personlige meldinger på dette forum. Noen ganger synes jeg at det er blitt litt vel "søtsuppete" her inne - og litt vel internt, en liten gruppe holder kontakten med hverandre og temaer som kanskje flere ville vært interessert i forsvinner litt i mengden av innlegg. Hva synes dere andre? Hvordan kan dette forum være til størst nytte for flest mulig? Har du noen oppfatning om dette NHD? Det kan godt hende at jeg er alene om å ønske at en del av diktene kanskje ble lagt ut andre steder enn her, men kunne ikke dere som skriver dikt i allefall merke overskriftene med (et dikt) eller lignende? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12279-hva-synes-dere-andre-om-alle-diktene-og-de-personlige-meldingene/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
thinkerbell Skrevet 10. desember 2000 Del Skrevet 10. desember 2000 Jeg blir litt lei meg når jeg leser innlegget ditt. ....Men det varer ikke mer enn toppen 4,5 minutter. Det er ikke så altfor lenge siden jeg begynte på DOL, men den siste mnd. har jeg jevnlig vært "tilstede". Derfor føler jeg at jeg har bakgrunn for å svare deg.. Forum for -spiseforst. -overgrep og psykiatri kan ikke sammenlignes med andre forum. Det er et felleskap her inne. Du mener det blir for internt.. Innleggene som skrives er ikke for interne (De pers. meld. på en annen side er det absolutt...Den skal jeg ta.) Det er helt naturlig at enkelte får mer kontakt enn andre. Men ALLE som ønsker -er hjertelig velkommen til å vrenge sjelen sin at anytime!!! Det du skriver om diktene gjør meg eitrende forbannet! (takker deg litt for det faktisk. du skjønner det er lenge siden jeg har klart å være sint.) Det er meg revende likegyldig om du setter pris på dikt eller ei. Samtlige av menneskene som befinner seg her gjør ihvertfall det.Det er litt synd på deg om du ikke ser gleden i dikt. Dikt brukes til trøst. Dikt brukes til oppbacking. Dikt brukes til oppmuntring. Til av-leding. Til glede. Og så uendelig mye mer.... Dikt drar jeg frem når jeg gjerne vil si noe men ikke helt vet hva jeg skal si..om du skjønner. Et tråd kan begynne med et dikt og ende med å hjelpe et annet menneske til en rolig kveld... Om trådene bør merkes med "dikt" synes jeg er komplett tåpelig. Vil du ikke lese er det da bare å bla videre. Kanskje du faktisk har godt av å lese nettopp det diktet. Kanskje du vil oppdage noe nytt.. Enkelte av oss her inne pleier faktisk å kalle dette forumet for "forum for poesi og psykiatri" (....nå vrir du deg i stolen av irritasjon ;-) ) Man må gripes for å begripe. Dikt er fintfølende... Men ikke alle klarer å se det. Ha en ellers HERLIG kveld :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12279-hva-synes-dere-andre-om-alle-diktene-og-de-personlige-meldingene/#findComment-61124 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fnugg Skrevet 11. desember 2000 Del Skrevet 11. desember 2000 Grunnen til at mange her inne skriver dikt, er at det kan hjelpe å sette ord på følelser. Dette er "pure fact" for mange av de som er her inne, selv om du synes det er søtsuppete.... synes forøvrig thinkerbell skrev et godt innlegg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12279-hva-synes-dere-andre-om-alle-diktene-og-de-personlige-meldingene/#findComment-61129 Del på andre sider Flere delingsvalg…
shandy Skrevet 11. desember 2000 Del Skrevet 11. desember 2000 Syntes det er fint med dikt jeg, hvordan er det mulig å irritere seg over noe sånt. Det er vel ingen som truer deg til å lese heller. Hva er vitsen med Psykiatri-forum eller andre forum forøvrig? Og jeg får ikke sove i kveld, leser derfor gjerne et dikt eller to. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12279-hva-synes-dere-andre-om-alle-diktene-og-de-personlige-meldingene/#findComment-61138 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ScarTissue Skrevet 11. desember 2000 Del Skrevet 11. desember 2000 Dikt brukes for mange som terapi, det er godt å få "skrevet av seg" en del følelser av og til.. Et slikt sted som dol er jo nettopp et sted der man bruker tekster som virkemiddel, enten man skriver sin mening, og bare det, eller får ut sine følelser/meninger gjennom dikt og andre tekster. Og, som thinkerbell sier, så er de tre forumene psykiatri, overgrep og spiseforstyrrelser forum som skiller seg fra de andre, fordi de har mye med psykiske problemer og nettopp følelser å gjøre. Dikt handler om følelser. Jeg kan forstå din frustrasjon, selv om jeg ikke er enig med deg... men, mange her, deriblant meg selv, bruker dikt til å sette ord på sine følelser, fordi man har vanskelig for å forklare dem på noen annen måte. Hvis man ikke vil lese dikt på disse forumene så er det en individuell sak, da er det jo bare å bla videre, som thinkerbell sier. Man kan vel ikke lage en regel om at man _må_ merke innlegget sitt med dikt eller ei. (teoretisk kan man selvfølgelig det.. men, jeg synes det er helt unødvendig) Min mening er iallefall at dikt er viktig, viktig for de som skriver dem, og ofte viktig for de som leser dem. De som synes dikt er "uviktige" kan jo bare klikke videre... Det er da ikke noe problem.. er det..?!! mvh. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12279-hva-synes-dere-andre-om-alle-diktene-og-de-personlige-meldingene/#findComment-61139 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gråtass Skrevet 11. desember 2000 Del Skrevet 11. desember 2000 Jeg blir litt lei meg når jeg leser innlegget ditt. ....Men det varer ikke mer enn toppen 4,5 minutter. Det er ikke så altfor lenge siden jeg begynte på DOL, men den siste mnd. har jeg jevnlig vært "tilstede". Derfor føler jeg at jeg har bakgrunn for å svare deg.. Forum for -spiseforst. -overgrep og psykiatri kan ikke sammenlignes med andre forum. Det er et felleskap her inne. Du mener det blir for internt.. Innleggene som skrives er ikke for interne (De pers. meld. på en annen side er det absolutt...Den skal jeg ta.) Det er helt naturlig at enkelte får mer kontakt enn andre. Men ALLE som ønsker -er hjertelig velkommen til å vrenge sjelen sin at anytime!!! Det du skriver om diktene gjør meg eitrende forbannet! (takker deg litt for det faktisk. du skjønner det er lenge siden jeg har klart å være sint.) Det er meg revende likegyldig om du setter pris på dikt eller ei. Samtlige av menneskene som befinner seg her gjør ihvertfall det.Det er litt synd på deg om du ikke ser gleden i dikt. Dikt brukes til trøst. Dikt brukes til oppbacking. Dikt brukes til oppmuntring. Til av-leding. Til glede. Og så uendelig mye mer.... Dikt drar jeg frem når jeg gjerne vil si noe men ikke helt vet hva jeg skal si..om du skjønner. Et tråd kan begynne med et dikt og ende med å hjelpe et annet menneske til en rolig kveld... Om trådene bør merkes med "dikt" synes jeg er komplett tåpelig. Vil du ikke lese er det da bare å bla videre. Kanskje du faktisk har godt av å lese nettopp det diktet. Kanskje du vil oppdage noe nytt.. Enkelte av oss her inne pleier faktisk å kalle dette forumet for "forum for poesi og psykiatri" (....nå vrir du deg i stolen av irritasjon ;-) ) Man må gripes for å begripe. Dikt er fintfølende... Men ikke alle klarer å se det. Ha en ellers HERLIG kveld :-) I det store og det hele er jeg veldig enig med deg. Det eneste jeg reagerer litt på er dette med angivelse av "dikt"… Jeg er faktisk blitt tipset om dikt jeg har oversett, nettopp fordi jeg ikke reagerte på overskriften, så dette kan nok slå begge veier. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12279-hva-synes-dere-andre-om-alle-diktene-og-de-personlige-meldingene/#findComment-61150 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 11. desember 2000 Del Skrevet 11. desember 2000 Diktene kan godt stå her da det ikke finnes bedre steder å legge dem. Dessuten kan det være god terapi å få skrevet ned følelser som dikt. Støtter forslaget om å merke dem f.eks. ved å avslutte overskriften med - dikt eller (dikt) Personlige meldinger synes jeg skal legges på Meldinger og ikke på Forum for Psykiatri. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12279-hva-synes-dere-andre-om-alle-diktene-og-de-personlige-meldingene/#findComment-61151 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soria Skrevet 11. desember 2000 Del Skrevet 11. desember 2000 Jeg vil si at det er naturlig at dikt tar en del av plassen her inne siden de beskriver følelser så mye. Jeg har aldri skrevet egne dikt, men fant noen som andre hadde skrevet da jeg selv ikke helt hadde ordene for hva jeg følte. Det er godt å få hjelp til å beskrive det, og der kan dikt bidra med mye. Noen får ned følelsene ved å skrive egne dikt, og andre ved å gjengi andres. En skriver mye om hvordan en føler seg her, og dikt er bare en annen måte å sette ned ordene på. At det blir litt internt her noen ganger er også naturlig. De som skriver mye her blir kjent etterhvert. Jeg mener også at de personlige meldingene kan legges til meldinger, men ellers må de få svare hverandre hva de vil. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12279-hva-synes-dere-andre-om-alle-diktene-og-de-personlige-meldingene/#findComment-61158 Del på andre sider Flere delingsvalg…
thinkerbell Skrevet 11. desember 2000 Del Skrevet 11. desember 2000 I det store og det hele er jeg veldig enig med deg. Det eneste jeg reagerer litt på er dette med angivelse av "dikt"… Jeg er faktisk blitt tipset om dikt jeg har oversett, nettopp fordi jeg ikke reagerte på overskriften, så dette kan nok slå begge veier. Ok... kan gå med på dette..*s* *hæhæhæhæhæ* klem til deg!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12279-hva-synes-dere-andre-om-alle-diktene-og-de-personlige-meldingene/#findComment-61184 Del på andre sider Flere delingsvalg…
norgesglasset Skrevet 11. desember 2000 Del Skrevet 11. desember 2000 Siden littlei spør om meninger, skal hun få det. Personlig vil jeg sette pris på om man merker diktinnlegg på en spesiell måte. Synes argumentene til littlei er gode, jeg synes også man skal respektere (thinkerbell ?) at andre mennesker oppfatter virkeligheten på en annen måte enn en selv. Synes derfor det er litt upassende å bruke uttrykk som 'jeg er revnende likegyldig til om du...' og '...synes jeg er komplett tåpelig'. Kjære thinkerbell, jeg har lest mye av det du har skrevet og synes du har mye bra, men alle vet vi at vi er følsomme mennesker og man bør være forsiktig med følelsesladde innlegg på nettet. Man kan tross alt ikke se ansiktsuttrykket til den som 'snakker' og det er fort gjort å tolke utsagn til å være f.eks. aggressive. Personlig synes jeg dikt er fint, men vil sette pris på at dikt merkes med dikt. Klemmer fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12279-hva-synes-dere-andre-om-alle-diktene-og-de-personlige-meldingene/#findComment-61256 Del på andre sider Flere delingsvalg…
thinkerbell Skrevet 11. desember 2000 Del Skrevet 11. desember 2000 Siden littlei spør om meninger, skal hun få det. Personlig vil jeg sette pris på om man merker diktinnlegg på en spesiell måte. Synes argumentene til littlei er gode, jeg synes også man skal respektere (thinkerbell ?) at andre mennesker oppfatter virkeligheten på en annen måte enn en selv. Synes derfor det er litt upassende å bruke uttrykk som 'jeg er revnende likegyldig til om du...' og '...synes jeg er komplett tåpelig'. Kjære thinkerbell, jeg har lest mye av det du har skrevet og synes du har mye bra, men alle vet vi at vi er følsomme mennesker og man bør være forsiktig med følelsesladde innlegg på nettet. Man kan tross alt ikke se ansiktsuttrykket til den som 'snakker' og det er fort gjort å tolke utsagn til å være f.eks. aggressive. Personlig synes jeg dikt er fint, men vil sette pris på at dikt merkes med dikt. Klemmer fra Enig med deg... har en tendens til å bli hissig skjønner du.. -Men like etter jeg skrev innlegget sendte jeg vedkommende en hilsen i et innlegg hun skrev lenger opp på siden... litt temperament og humør må man ha.. ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12279-hva-synes-dere-andre-om-alle-diktene-og-de-personlige-meldingene/#findComment-61271 Del på andre sider Flere delingsvalg…
thinkerbell Skrevet 11. desember 2000 Del Skrevet 11. desember 2000 Siden littlei spør om meninger, skal hun få det. Personlig vil jeg sette pris på om man merker diktinnlegg på en spesiell måte. Synes argumentene til littlei er gode, jeg synes også man skal respektere (thinkerbell ?) at andre mennesker oppfatter virkeligheten på en annen måte enn en selv. Synes derfor det er litt upassende å bruke uttrykk som 'jeg er revnende likegyldig til om du...' og '...synes jeg er komplett tåpelig'. Kjære thinkerbell, jeg har lest mye av det du har skrevet og synes du har mye bra, men alle vet vi at vi er følsomme mennesker og man bør være forsiktig med følelsesladde innlegg på nettet. Man kan tross alt ikke se ansiktsuttrykket til den som 'snakker' og det er fort gjort å tolke utsagn til å være f.eks. aggressive. Personlig synes jeg dikt er fint, men vil sette pris på at dikt merkes med dikt. Klemmer fra klems 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12279-hva-synes-dere-andre-om-alle-diktene-og-de-personlige-meldingene/#findComment-61272 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.