Gjest Ler1977 Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Mann, 26 år Når jeg sitter/ligger i en spesiell stilling, som oftest liggende f.eks. i sofaen med en svai i ryggen, får jeg veldig ubehagelige smerter i ryggen og brystet - spesielt sistnevnte. Jeg får aldri disse smertene når jeg er i aktivitet, sitter "skikkelig" på en stol eller ligger i sengen. Jeg greier ikke å lokalisere smerten nøyaktig, men den sitter over hele brystet, en eller begge armene og av og til opp i halsen og kjeven. Når dette skjer må jeg reise meg opp å gå. Får litt småangst, som absolutt ikke gjør ting bedre. Dette er veldig ubehagelig, og får meg til å tenke på hjerte. Vet at symptomene mine og situasjonen de oppstår i ikke samsvarer meg hjerteproblemer, men dette er utrolig ubehagelig. Jeg sliter med ømme og stive muskler i skuldre og bryst. Svake rygger er også noe som "ligger i familien". Jeg står på venteliste hos fysioterapeut, men det kan komme til å gå langt over jul før jeg får plass der. Hva tror legen? Dette gjør at jeg ikke greier å ligge på sofaen og slappe av fordi jeg får en svai på ryggen og smerten dukker raskt opp. Må eventuelt ligge helt rett i ryggen. Kan det være luft som "setter seg fast", eller er det mest sannsynlig ryggen som skaper seg? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 -Ler1977 Beklager ortografien, men jeg sitter i utlandet med tastatur hvor norske bokstaver mangler. Umiddelbart tenker jeg paa anspendt muskulatur og spenninger generelt. At du ikke merker noe i brystet ved aktivitet tilsier at det er mer enn tvilsomt at dette har noe med hjertet aa gjore. Men likevel foreslaar jeg at du faar en skikkelig sjekk hos legen din for utelukke innvortes sykdom, ihvertfall hvis dette har vart en stund. Ellers er det et raad at du fullstendig unngaar situasjoner og stillinger som fremprovoserer smertene. Det kan kanskje avbetinge de refleksene som utloser smertene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.